Re: Plakaty gejów

Data: 2003-03-24 16:43:45
Temat: Re: Plakaty gejów
Od: "Adela" <p...@O...CZpoczta.fm>

"boniedydy" <b...@z...pl> wrote in message
news:b5lif3$hul$1@nemesis.news.tpi.pl...
> jak
>
> Nie. "Reklama" to jest "wieszanie plakatów na billboardach za pieniądze",
> nie "pojawianie się na forum publicznym".

Nie. Reklama jest to forma pojawiania sie na forum publicznym poprzez
zachecanie do nabycia jakiegos produktu czy uslugi, promowanie czegos jako
lepsze od czegos innego, czegos co powinno zostac wybrane ze wzgledu na jego
specjalne wlasciwosci. Plakaty z cyklu "niech nas zobacza" moim zdaniem nie
sa reklama 'własnych prywatnych skłonnosci seksualnych' (jak napisalam na
tej grupie) bo nie namawia nikogo do zostania homoseksualista, czy do
wybrania czegos/kogos ze wzgledu na homoseksualizm; jest komunikatem przede
wszystkim pokazujacym par

> Np. właśnie demonstrowanie szczególnej dumy z powodu bycia homoseksualistą
> jest IMO ideologizowaniem orientacji seksualnej. Jako kontrprzykład: moja
> orientacja seksualna po prostu ijest i nie jest dla mnie żadnym powodem do
> dumy czy do budowania na niej swojego poczucia własnej wartości.

Moim zdaniem nie mozna mowic o rownowaznosci orientacji seksualnych homo i
hetero, gdyz druga jest wartoscia przyjmowana z gory u wszystkich, a
pierwsza wyjatkiem, ktory przez wiele wiele wiekow nie mial wlasnego glosu.
Dlatego wlasnie ludzie odzyskujacy ten glos czesto czuja sie dumni. To jakby
powiedzenie swiatu, ze mimo tego, ze jestem wedlug wielu czyms gorszym, ja
wiem, ze jestem warty tyle samo co inni, i to nie dlatego, ze daje to sobie
odebrac, tylko wlasnie dlatego, ze jest to integralna czesc mojej
osobowosci.
Dla ludzi heteroseksualnych ich orientacja jest przezroczysta, dla ludzi
homoseksualnych przez wiele wiele lat jest czesto na pierwszym planie,
wlasnie z powodu uprzedzen, stereotypow, ponizenia, wykluczenia, strachu ...
ktore sie z tym wiaza od wczesnych lat nastoletnich. W pewnym sensie to
spoleczenstwo z definicji heteroseksualne przyczynia sie do tego, ze
homoseksualizm jest dla wiekszosci homoseksualistow caly czas w centrum ich
zainteresowania.

Inna sprawa, ze cechy, ktore sa powodem dyskryminacji czesto pozniej staja
sie wyroznikiem pozytywnym danej grupy ludzi, czy beda to cechy rasowe, czy
etniczne, narodowe czy plciowe. Czasem cale poczucie wlasnej wartosci
budujemy na ogniwie ktore jest najbardziej atakowane przez zastane normy
spoleczne. Gdyby nie to, ze w Afro-Amerykanach wzbudzono poczucia wlasnej
wartosci na podstawie ich rasy, byc moze do tej pory mielibysmy segregacje
rasowa w USA. Tak samo bylo z dyskryminacja kobiet. Aby cos sie zmienilo w
spoleczenstwie najpierw dyskryminowani musza poczuc sami -- ze nie sa gorsi.
Moze nam sie to podobac albo nie, mozemy sie z tym identyfikowac badz nie,
ale tak sie po prostu dzieje, a wynika to z dumy odzyskania czegos, co bylo
powodem ponizenia, z dumy nie pozwolenia na to by caly swiat zdeptal to co
uwazamy za wazny skladnik naszej osobowosci.

> jak
> mozna
>
> Chwileczkę. Niepełnosprawni i Cyganie są osobami uposledzonymi (lub nalezą
> do grup uposledzonych) społecznie lub faktycznie z urodzenia. Im należy
> pomóc. Co do przyczyn homoseksualizmu, nie ma chyba nikogo (z wyjątkiem
> niektórych ideologów ruchu), kto by twierdził, że jest on w 100%
przypadków
> niezalezny od czynników natury psychicznej. Zresztą dyskusję na ten temat
> już przerabialiśmy ostatnio na grupie i osobiście nie chcę do niej wracać.

Dla mnie osobiscie nie jest zadnym argumentem, na rzecz dyskryminacji
homoseksualistow, fakt, ze jest on chocby w czesci) srodowiskowy -- i
przypomne tu, ze mowimy o orientacji seksualnej, a nie o zachowaniach, czyli
o stalej i niezmiennej tendencji do tworzenia zwiazkow uczuciowych i
seksualnch z osobami tej samej plci. Wrecz uwazam ,ze nawet jesli (w co nie
wierze -- z duzo przemawia przeciw temy) homoseksualizm bylby wyborem, to
nie ma zadnych podstaw by takie zwiazki/osoby dyskryminowac.
Inna sprawa jest taka, ze homoseksualizm nie jest uposledzeniem. To co laczy
ludzi z tych grup (Cyganie, niepelnosprawni, homoseksualisci) jest w tej
sprawie nie fakt bycia uposledzonym (nawiasem mowiac nie wiem czemu uwazasz
Cyganow za grupe uposledzona z urodzenia) tylko fak, ze na temat tych grup
istnieje sporo negatywnych stereotypow w spoleczenstwie. I dlatego kampanie
podnoszace swiadomosc spoleczna sa potrzebne.

> Nie jest moim powołaniem pomaganie wszystkim, którzy mają jakikolwiek
> kłopot, w tym nie zamierzam pomagać homoseksualistom w realizowaniu swojej
> homoseksualności;

Ja tylko powiem, ze w kampanii "niech nas zobacza" nie ma zadnej mowy o
pomocy. To jest pokazanie czegos, aby przelamac stereotypowe myslenie. Nikt
po tej kampanii zadnej pomocy nie oczekuje.

>w kazdym razie nie bardziej, niż np. pomagać osobom
> nieśmiałym z realizowaniu swojej seksualności poprzez wsparcie w poznaniu
> przyszłego partnera i utrzymaniu związku. Wszak nieśmiałość i cechy
> temperamentu utrudniające nawiązanie związku również mogą mieć podłoże
> genetyczne lub inne biologiczne. Co do innowierców, to mamy zagwarantowaną
> równość wyznań wobec prawa i zakładam, że jesli mimo to są oni jako grupa
> upośledzeni prawnie, mogą dochodzic swoich praw sądownie, w tym w
Trybunale
> w Strasburgu.

Prawde mowiac, to ludziom homoseksualnym tez m.in. chodzi o zagwarantowanie
prawne rownosci z osobami heteroseksualnymi bez wzgledu na orientacje
seksualna.

>Na litość boską, jeśli wszyscy będą oczekiwać pomocy (to jakiś
> potworny spadek po komunizmie stosowanym), to nie będzie komu pomagać.
> Uważam,ze gdyby każdy mądrze pomagał sobie samemu (a oprócz tego co nieco
> innym), nasz świat byłby o wiele lepszy.

Ja naprawde nie wiem, skad Ci sie wzielo przekonanie, ze w tych plakatach
chodzi o oczekiwanie pomocy. Ja, mowiac o plakatach z niepelnosprawnymi,
Cyganami, innowiercami, mowilam o plakatach podnoszacych swiadomosc
spoleczna, takich, ktore po prostu przelamuja stereotypy na temat tych grup.

> Chce wiezdziec jak rozni jestesmy i powoduje mna zwykla ciekawosc
>
> Hmmm... ja też mam dużo potrzeb (w tym jako członkini pewnych grup).
> Opowiedzieć Ci o nich? Moze mi pomożesz? ;)

Nie czuje sie zle, gdy ktos mi opowiada o swoich potrzebach. Gdy mnie
zacznie to denerwowac przestane sluchac/czytac -- ale nie bede probowala
sklonic Cie bys przestala.

> Rozumiem, że jest to trudne. Niemniej wszyscy, którzy byli prekursorami
> zmian społecznych, płacili za to jakąś cenę: pierwsze rozwódki, pierwsze
> kobiety wychodzące z domu w zaawansowanej ciąży (co kiedyś było tepione),
> pierwsze kobiety chodzące w spodniach, pierwsi biali ludzie, którzy
> decydowali sie w swoich dyskryminujących Murzynów krajach na małżeństwa
> międzyrasowe, pierwsi (i nie tylko pierwsi) dysydenci w krajach
> totalitarnych.

Och, jest mnostwo homoseksualistow, ktorzy sie ujawnili/ujawniaja. I
oczywiscie zaplacili za to jakas cene -- za to teraz jest ujawnionych coraz
wiecej -- i bedzie coraz wiecej. A ta kampania jest m.in. takim prekursorem
zmian -- konkretni ludzie homoseksualni uczynili ten krok, pokazali swoje
twarze -- ujawnili sie przed swiatem. Za nimi beda nastepni.

>Dlaczego homoseksualiści oczekują, że wszystko pójdzie im (za
> przeproszeniem) po maśle? Dlaczego niby mają mieć z definicji łatwiej,
wręcz
> domagają się tego? Zycie na tym świecie nie jest łatwe, nie tylko dla
> homoseksualistów (przepraszam za naduzywanie tego słowa, ale nie znoszę
> słowa "gej", więc nie mam czym tego zastąpić), i nie rozumiem, dlaczego są
> tego powodu obrażeni.

Nic nie rozumiem.
Ktorzy homoseksualisci oczekuja ze bedzie im latwiej?
I ktorzy sa z tego powodu obrazeni?
Mozesz podac jakies cytaty wypowiedzi homoseksualistow, ktore by na te dwie
rzeczy wskazywaly?

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl