Platforma. krzesełko.

1. Data: 2009-11-25 21:36:53

Temat: Platforma. krzesełko.
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Przy zakładaniu platformy/krzesełka warto pamiętać, że konieczna jest
konserwacja tego urządzenia. To kosztuje kilkadziesiąt złotych
miesięcznie, a co dwa lata kontrola za kilkaset złotych. Niby nic takiego,
ale warto wiedzieć. To jest OBOWIĄZKOWE.

Adam Pietrasiewicz
www.warszawa.pl

2. Data: 2009-11-26 06:35:53

Temat: Re: Platforma. krzesełko.
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesięcznie, a co dwa lata kontrola za kilkaset złotych. Niby nic takiego,
> ale warto wiedzieć. To jest OBOWIĄZKOWE.

Nieprawda, w przypadku gdy uzytkuje tylko jedna osoba kontrola UDT nie jest
wymagana, ale w razie awarii trzeba samemu szukac konserwatora. To jest
spory klopot bo oni sa zajaci przy kontrolach UDT.

Leszek

3. Data: 2009-11-26 08:03:35

Od: Wojciech Urban <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nieprawda, w przypadku gdy uzytkuje tylko jedna osoba kontrola UDT nie jest
> wymagana, ale w razie awarii trzeba samemu szukac konserwatora. To jest
> spory klopot bo oni sa zajaci przy kontrolach UDT.

To jest dla mnie największe niebezpieczeństwo - właśnie awarie
sprzętu, które niestety trzeba brać pod uwagę. W moim konkretnie
przypadku będę miał do pokonania w klatce 4 schody, czyli niewiele.
Dobrze by było, gdybym miał jakąś alternatywę odnośnie wjazdu do
mieszkania. Myślę o technikach wjazdu/zjazdu ze schodów wózkiem. Nigdy
tego nie ćwiczyłem, najpierw musiałbym pomyśleć o uczestnictwie w
turnusie aktywnej rehabilitacji. Tylko tam mógłbym to opanować.

Pozdrawiam.

4. Data: 2009-11-26 19:56:40

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesięcznie, a co dwa lata kontrola za kilkaset złotych. Niby nic takiego,
> ale warto wiedzieć. To jest OBOWIĄZKOWE.

Dawniej propagowano dostosowywanie wszystkiego do potrzeb niepełnosprawnych.
Wykonanie czegoś takiego wydaje się niemożliwe. Pewne zmiany w tym kierunku
są robione i dobre są dla wszystkich. Na przykład szerokość drzwi. Co należy
zrobić, przebudować wszystkie drzwi czy zaprojektować odpowiednio wózek.
Taki wózek normalnie jest szeroki, a jak jest taka potrzeba to pociągnięcie
zwęża go na chwilę i po problemie. Są wjazdy dla wózków nie tylko
inwalidzkich na schodach, a dalej już jest winda, chyba że nie ma. Jak ktoś
nie potrafi samodzielnie wjechać wózkiem po pochylniach na schodach to i z
obsługą platformy będzie miał poważny kłopot. Widziałem wózki, nie
inwalidzkie, ale do przewożenia po schodach. Miały takie dodatkowe zespoły
złożone z małych kółek. Nie będzie to problemem wielkim zaadoptować do
wózka. Jak do tego doda się pomysłową ręczną wciągarkę to nawet z normalnymi
schodami można sobie radzić, i to z każdymi schodami. Takie platformy
koszujące 30 tysięcy to jest suma, jakiej wiele rodzin nie ma rocznie na
utrzymanie. Nieliczni sobie takie urządzenia zainstalują, a pozostali nie
dostaną niczego. Są uczelnie, są instytuty, pilnujmy aby powstawały dobre i
potrzebne projekty.

5. Data: 2009-11-27 10:06:49

Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dawniej propagowano dostosowywanie wszystkiego do potrzeb
> niepełnosprawnych.

Kiedy?

> [...]
> odpowiednio wózek. Taki wózek normalnie jest szeroki, a jak jest taka
> potrzeba to pociągnięcie zwęża go na chwilę i po problemie.

Wozek skladany jest dobry dla opiekuna ale jak ktos sam jezdzi nim nietylko
po mieszkaniu ten zrobi wszystko zeby zdobyc wozek aktywny.

> Są wjazdy dla wózków nie tylko inwalidzkich na schodach, a dalej już jest
> winda, chyba że nie ma.

Pochylnie dla wozkow dziecinnych sa zbyt strome dla wozkow inwalidzkich.
Elektryczny nawet nie ruszy pod takim katem, a proby zjechania moga skonczyc
sie wywrotka spowodowana "pieknym" czterokolowym poslizgiem.

> Jak ktoś nie potrafi samodzielnie wjechać wózkiem po pochylniach na
> schodach to i z obsługą platformy będzie miał poważny kłopot.

To sa rzeczy nieporownywalne bo nawet niekazdy zdrowy ma tak silne rece zeby
to zrobic, a nawet przedszkolak nacisnie guzik w windzie.

> [...]
> platformy koszujące 30 tysięcy to jest suma, jakiej wiele rodzin nie ma
> rocznie na utrzymanie. Nieliczni sobie takie urządzenia zainstalują, a

Ciekawy pomysl tylko kto i gdzie mialby podczepiac line, na ktorej by sie
podciagal, a koszt takiego bylby nie mniejszy od platformy

> Są uczelnie, są instytuty, pilnujmy aby powstawały dobre i potrzebne
> projekty.

To wszystko sa instytucje panstwowe finansowane z budzetu i KBN

6. Data: 2009-11-27 10:52:17

Od: Slawek <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Urban pisze:
ciach

> [...]
> sprzętu, które niestety trzeba brać pod uwagę. W moim konkretnie
> przypadku będę miał do pokonania w klatce 4 schody, czyli niewiele.

Tak wszystko fajnie wszyscy brali wszystko pod uwagę prócz jednego:
Potencjalnych sąsiadów z zapędami dewastacyjnymi (obyś takich nie miał)
--
Pozdrawiam Sławek
s...@n...pl

Ile moze kosztowac mieszkanie dla ON we Wroclawiu
Platforma przyschodowa
metro z laską w drzwiach
Sprzedam cewniki zewnętrzne / uridomy firmy Conveen
zakłady OPIEKI (?) chronionej