Data: 2004-06-03 17:28:32
Temat: Re: Plebiscyt na stronę firmy kosmetycznej
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Dnia 2004-06-03 19:14:38 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Nicki* skreślił te oto słowa:
> a zjadablys cos ladnego, podanego na ladnym talerzu i obrzydliwie
> niedobrogo? :)
Wydawało mi się, ze już jasno określiłam na jakiej drodze następuje u mnie
selekcja, i jakie dwa warunki konieczne muszą byc spełnione :)
>
> ja to ujme tak: opakowanie nie spelnia funkcji kremu, nie usunie zmarszczek
> ani nie poprawi stanu wlosow. Moze tylko skusic ale to i tak nie bedzie miec
> zwiazku ze skutecznoscia produktu.
Oczywiście, że nie. Ale skoro można miec coś i estetycznego, i skutecznego
to dlaczego skazywać się na coś bolącego w estetykę przy podobnej
skuteczności?
> dam ci przyklady: firma eveline: ma opakowanie ktore dla nieobeznanych moga
> byc ladne, dla obeznanych okaza sie podrobkami (tusze lancoma, seria do
> opalania estee lauder) a pozatym nie idzie nic wiecej, zadna dobra jakosc
> ani skutecznosc.
Dla mnie nie są ładne, więc się nie wypowiem.
> Firma Inglot, zwykle, nudne opakowania, nic szczegolnego a
> jakos calkiem dobra :)
Oooo, i tu się zgodzę, ale mi się podoba niczym nie skażone przejrzyste
proste w formie opakowanie (sześcian) błyszczyków.
Wolę taką estetyczną prostotę niż opakowanie jak z jarmarku.
Tak wiec błyszczyki Inglota mają ładne opakowanie IMO :)
> I jeszcze jedno wiesz jak wyglada opakowanie odzywki
> Henna Treatment Wax? Jest brzydkie. A produkt skuteczny i dobry.
Ledwo co kojarzę. Jasny kolor, ciemne napisy? Takie trochę aptekarskie?
Jesli to to - nie jest porywające, ale ma inną cenną zalete - własnie taką,
ze kojarzy się z czyms naturalnym i aptecznym (a więc skutecznym niemal jak
leki). Wzbudza zaufanie. Nie odrzuca.
Rózne są kategorie opakowań, które 'przyciągają'.
> Kolejnym przykladem sa okropnie brzydkie opakowania bardzo dobrej firmy
> Clinique......:) Jak na nie patrze mimo ze wiem ze to dobry kosmetyk nie
> mam ochoty nawet barc do reki, a jednak kupuje bo kosmetyki sa dobre....
Chyba mamy inne gusta. Clinique ma idelanie proste, delikatne opakowania.
Nic dodac nic ując.
> Opakowanie nie powinno byc nawet drugorzedna rzecza w decydowaniu o wyborze
> kosmetyku. Bo to kosmetyk ma "cos" zrobic a nie opakowanie.
Ale dlaczegóż?
Ja niektórych kosmetyków nie użyłabym nawet jakby mi za darmo je dali.
Tylko dlatego, ze jak patrze na opakowanie to wywołuje to we mnie
wewnetrzny "niepokój" - coś mi nie pasuje, nie kojarzy się z jakością, nie
kojarzy mi się z moją osobą. Tak jest np z Sorayą.
Jak słysze równie dobre opinie o dwóch kosmetykach, przy czym opakowanie
jednego mi się podoba, a drugiego nie - to wybiorą to w ładnej oprawie. Bo
wolę przez kilka tygodni czy miesiecy codziennie patrzec na cos ładnego,
coś co nie sprawi, ze półka w łazience bedzie mnie odrzucać.
No ale ja to lubie jak wokół mnie jest ładnie i estetycznie...
> A wyglad strony takze nie swiadczy o jakosci i skutecznosci kosmetykow,
> raczej o tym ze maja dobrego webmastera i grafika a co to moze miec
> wspolnego z uroda?
To tez już wyjaśniłam, chyba nie doczytałas. Jesli strona jest nieczytelna,
nie ma na niej niezbednych informacji na temat kosmetyków to nie poświęcam
na to czasu i szukam informacji o równoważnych produktach innych firm.
To już problem producenta, ze ma takiego webmastera, iż ich nie oferuje
klientom tego czego oni oczekują.
> A co ma wspolnego z uroda (jej poprawaniem i udosknalaniem) ze ktos kupi
> krem bo mial ladne opakowanie?
Uuuu, Nicki, obudź się. I przeczytaj jeszcze raz na którym etapie
podejmowania decyzjiprzez konsumenta ważne jest opakowanie.
Bo gdyby ie było ważne wogóle wszystkie kosmetyki sprzedawano by w
szklanych słoikach :)
> To jest marketing! To jest cos co ma zachecic do kupienia, ale wcale nie
> musi oznaczac dobrej jakosci ani skutecznosci. Wacle nie musi sluzyc
> urodzie.
Ooo, czyli jednak załapałaś :)
To teraz pomysl o tym co napisałam - masz dwa produkty o podobnej
sutecznosci ( a raczje własciwosciach) - jedno ładne, drugie brzydkie.
Ktore wybierzesz? Marketing nie ma zadnego znaczenia?
Gdyby nie miał nikt w firmach nie zawrcałby sobie nim głowy.
> jest wiele firm ktore znajac swoja jakosc nie produkuja malych dziel sztuki
> i wiele ktore wygladem opakowania chca ukryc niska jakosc prodkutu.
Oczywistość, żeby nie powiedzieć banal.
> Opakowanie to tylko dodatek: zuzyjesz krem i wyrzucasz.
I owszem, ale przez 3 miesiace to opakowanie zdobi lub szpeci moją półkę.
> Kupisz ponownie krem bo mial ladne opakowanie mimo zeby byl nieskuteczny czy
> krem ktory dobrze dzialal mimo ze mial brzydki wyglad?
Myślę, ze potrafisz teraz już sama odpowiedziec na to pytanie :)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl
O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.
|