Płeć wołowiny [?] ;)

21. Data: 2010-03-06 19:54:42

Temat: Re: Płeć wołowiny [?] ;)
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Zgodzę się, że przyrządzenie dobrej potrawy z wołowiny to niezła sztuka
> (przynajmniej dla mnie), a właściwie loteria, bo zależy na co się trafi
> przy zakupie. Faktem jest, że ostatnio coraz częściej zdarza mi się
> kupić dobrą wołowinę, ale niekoniecznie na steki.

Poszukaj wołowiny argentyńskiej lub rasy Limousine. Nie wiem, gdzie we
Wrocławiu można je kupić, w Warszawie dobry sklep to Befsztyk przy
Pulawskiej (befsztyk.pl - też internetowy).
--
BBjk

22. Data: 2010-03-06 22:13:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Mar 2010 09:25:00 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> A ja się tu, gdzie jestem, napatrzyłam na mięso ciemne , które jest
> leżakowane przez 21 dni i wyceniane znacznie wyżej niż /w
> dotychczasowym pojęciu/ mięso świeże.

Mówisz o mięsie poddawanym dojrzewaniu=kruszeniu, jak niegdyś u nas w
Polsce dziczyzna.

> I faktycznie - jest lepsze niż
> "zwykłe" mięso wołowe. Tłuszcz trudno w nim zauważyć ;-)

Zależy, jakie partie mięsa, zapewne.

--

Ikselka.

23. Data: 2010-03-07 18:51:40

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyjrzałam się dziś staranniej ;-) Mięso ciemne, tłuszcz żółtawy.
Gatunek wyceniony jako najlepszy.

Nie tylko w Lidlu i Aldim - także np. w Marks and Spencer. W Marksie
najdroższe jest mięso dojrzewane bydła rasy Angus.

http://vipdelikatesy.pl/index.php?cPath=15_38

Wypada mi się cieszyć, że mogę teraz pojeść sobie najlepszej
europejskiej wołowiny ;-)

Ulotka z Lidla na ten temat:

http://flip100.net/scripts/showbook.asp?ID=10000213_
326157

Ania

24. Data: 2010-03-07 21:26:33

Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam takie nietypowe pytanie. Z jakiej płci zwierząt zazwyczaj w Polsce
> sprzedaje się wołowinę? Tzn. czy z krów, czy z byków? Rozmawiałam dzisiaj
> z jedną Turczynką, która z całą stanowczością stwierdziła "na oko", że
> wołowina w polskich sklepach jest z krów, nie z byków, natomiast w Turcji
> za najlepszą uznaje się wołowinę z byków.

Bzdury opowiada...

W Polsce bije się głównie byki... głównie, bo krowy też się zdarzają, ale
tylko te stare, co już się na nic nie nadają innego. I idą głównie w
kiełbasy.

Żaden hodowca nie sprzeda krowy na ubój - z wiadomych względów. A byk w
oborze potrzebny jest tylko jeden - też dla wiadomych celów.

Może Twoja znajoma turczynka stołuje się głównie w superhipermarkietach? Tam
mięso jest podłej jakości, więc może smakować jak krowie.

Nie są to informacje wyssane z palca - wiem od kuchni jak wygląda biznes
"masarski".

Pzdry,
/\/\\/\/

25. Data: 2010-03-12 14:19:29

Od: "Barbara K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem, ja nie mieszkam tam, ale na tabliczce w moim sklepie być może
>
> U nas takich rzeczy nie chcą pisać...
> W Poznaniu też nie...

Ja też nigdy nie widziałam w Poznaniu takich informacji :-( A i wołowina, na
którą trafiałam ostatnimi czasy była niestety paskudna, twarda...
Pozdrawiam
Barbara

26. Data: 2010-03-12 20:36:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Mar 2010 15:19:29 +0100, Barbara K. napisał(a):

> Ja też nigdy nie widziałam w Poznaniu takich informacji :-( A i wołowina, na
> którą trafiałam ostatnimi czasy była niestety paskudna, twarda...

A ja je widzę tylko w sklepach państwa Kamińskich w Kielcach (oczywiście,
ze reklama z mojej strony, bo zasłużona!). Nie żeby było tak wszędzie.

Co do wołowiny - muszę przyznać, że u nas także w sklepach spożywczych
"Społem" mięso jest bardzo dobrej jakosci, w tym wołowina; i można sobie
zamówić na konkretny dzień, jeśli sprzedawczynie już znają daną osobę, że
się zawsze zgłasza po zamówione mięso. Na jutro rano (mam gości na
obiedzie) mam zamówioną polędwicę i 2 kg pięknej pręgi - innej zresztą nie
przyjmują panie od dostawcy, kiedyś nawet odesłały go z mięsem, bo brzydkie
przywiózł. I to wszystko w zwykłym samoobsługowym sklepie wielobranżowym ze
stoiskiem mięsnym :-)
--

Ikselka.

Kuchnia iberyjska