Płeć wołowiny [?] ;)

11. Data: 2010-03-05 23:11:33

Temat: Re: Płeć wołowiny [?] ;)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Mar 2010 23:36:06 +0100, medea napisał(a):

> Tylko takie wybieram, innego w ogóle bym nie kupiła. Może wina złego
> efektu leży w moich umiejętnościach? - nie wiem. Gulasz z ładnej pręgi
> zawsze mi się uda. Mięso jest miękkie i soczyste.
>
> Ewa

Ano bo właśnie poszczególne części wołu mają swoje okreslone przeznaczenie
kulinarne.
I te okrawki np, co to je sprzedają w sklepie jako "gulaszowe", nie nadają
się wcale na gulasz, bo sa mieszanką różnych części, o różnej twardości i
łykowatości.

PS. Jeśli chcesz zrobić dobrą wołowinę duszoną w całości z pieczeniowej, to
spróbuj dusić mięsko pod przykryciem w małej ilości wody z warzywami jak na
rosół, uzupełniając ubytek wody wrzątkiem - ale rób to na ledwo pełgającym
płomyku jakies 3-4 h i w tym tajemnica. Lepiej nawet 4 niż 3h. Będzie
boskie. Na koniec sos wystarczy zaprawić na ciemno karmelem i mąką (kiedy
nie mam czasu, używam czasem ze świetnym skutkiem "sosu pieczeniowego
jasnego" lub "ciemnego" Knorra, które rozcieńczam w małej ilości zimnej
wody, wlewam do poporcjowanego specjalnym przyrządem mięsa i zagotowuję
mieszając tylko przez obroty garnka), oczywiście mieso można dowolnie
przyprawić :-)

--

Ikselka.

12. Data: 2010-03-05 23:13:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Mar 2010 23:50:12 +0100, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

> Taaaak?
> To powiedz gdzie w Tychach lub w Katowicach kupić wołowinę
> rasy Limuosine lub Charolaise? Od dwudziestu lat szukam...

Nie wiem, ja nie mieszkam tam, ale na tabliczce w moim sklepie być może
jest podana i rasa tuszy, z jakiej w danym dniu się porcjuje mięso; bo wiek
i numer podają, a co jeszcze, to doczytam, być może i rasę.

--

Ikselka.

13. Data: 2010-03-06 08:45:11

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiek
> i numer podają, a co jeszcze, to doczytam, być może i rasę.

U nas takich rzeczy nie chcą pisać...
W Poznaniu też nie...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

14. Data: 2010-03-06 11:17:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Mar 2010 09:45:11 +0100, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

> U nas takich rzeczy nie chcą pisać...
> W Poznaniu też nie...
>
> Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Oczywiście pisząc "w moim sklepie" miałam na myśli w moim stale odwiedzanym
i ulubionym, jednym z wielu w sieci moich znajomych.
Na pewno, między innymi, fakt szczegółowego podawania opisu tusz na
tabliczkach w ich (i tylko tych!) sklepach budzi zaufanie klientów i
sprawia, ze chętnie się tam zaopatrują.
--

Ikselka.

15. Data: 2010-03-06 14:55:38

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości grup
..
> więc mięso raczej pochodzi z samców, no ale pewności nie mam. No i po czym
> to rozpoznać na oko? Turczynka twierdzi, że mięso byków jest o wiele mniej
> tłuste i mniej żylaste.

Czy na pewno wiemy o czym mówimy; przede wszystkim samce krowy domowej mogą
być albo bykami albo wołami (nazwa wołowina chyba ma coś z tym wspólnego).
Zgaduję, że mięso byka i mięso wykastrowanych byków, czyli wołów właśnie, ma
zupełnie inną jakość.
Czy zatem to byki są mniej żylaste i tłuste czy jednak woły, których na
logikę jest znacznie więcej w obrocie rzeźnickim.

Feah

16. Data: 2010-03-06 15:05:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Mar 2010 15:55:38 +0100, Feahisim napisał(a):

> Zgaduję, że mięso byka i mięso wykastrowanych byków, czyli wołów właśnie, ma
> zupełnie inną jakość.

Na pewno: podobnie jak mięso niekastrowanych baranów i mięso skopów. To
drugie jest o wiele delikatniejsze i nie śmierdzi, jest to najlepsza
baranina po jagnięcinie.
--

Ikselka.

17. Data: 2010-03-06 15:08:19

Temat: Baranina. Re: Płeć wołowiny [?] ;) (was: Płeć wołowiny [?] ;))
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Mar 2010 16:05:42 +0100, XL napisał(a):

> Na pewno: podobnie jak mięso niekastrowanych baranów i mięso skopów. To
> drugie jest o wiele delikatniejsze i nie śmierdzi, jest to najlepsza
> baranina po jagnięcinie.

Pobocznie w stosunku do tematu głównego - o baraninie i potrawach z niej:
http://www.przepisy.rzeszow.pl/content/baranina
--

Ikselka.//tylko gdzie kupić dobrą baraninę (nie jagnięcinę)???

18. Data: 2010-03-06 15:29:53

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" napisał:

> powiedz gdzie w Tychach lub w Katowicach kupić wołowinę
> rasy Limuosine lub Charolaise? Od dwudziestu lat szukam...

A z Kobe? :)

--
Pozdrawiam - Aicha

19. Data: 2010-03-06 17:25:00

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Mar, 22:15, XL <i...@g...pl> wrote:

> T uszcz
> musi byc bielutki przede wszystkim, a mi so jasnoczerwone.

A ja się tu, gdzie jestem, napatrzyłam na mięso ciemne , które jest
leżakowane przez 21 dni i wyceniane znacznie wyżej niż /w
dotychczasowym pojęciu/ mięso świeże. I faktycznie - jest lepsze niż
"zwykłe" mięso wołowe. Tłuszcz trudno w nim zauważyć ;-)

Ania

20. Data: 2010-03-06 18:35:28

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z Kobe? :)

W Kobe może jest, ale to trochę daleko i japońskiego nie znam...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Kuchnia iberyjska
Okara jako dodatek do Falafelu
kuchenna zagadka