Re: Płeć wołowiny [?] ;)

From: XL <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Płeć wołowiny [?] ;)
Date: Sat, 6 Mar 2010 00:11:33 +0100

Dnia Fri, 05 Mar 2010 23:36:06 +0100, medea napisał(a):

> Tylko takie wybieram, innego w ogóle bym nie kupiła. Może wina złego
> efektu leży w moich umiejętnościach? - nie wiem. Gulasz z ładnej pręgi
> zawsze mi się uda. Mięso jest miękkie i soczyste.
>
> Ewa

Ano bo właśnie poszczególne części wołu mają swoje okreslone przeznaczenie
kulinarne.
I te okrawki np, co to je sprzedają w sklepie jako "gulaszowe", nie nadają
się wcale na gulasz, bo sa mieszanką różnych części, o różnej twardości i
łykowatości.

PS. Jeśli chcesz zrobić dobrą wołowinę duszoną w całości z pieczeniowej, to
spróbuj dusić mięsko pod przykryciem w małej ilości wody z warzywami jak na
rosół, uzupełniając ubytek wody wrzątkiem - ale rób to na ledwo pełgającym
płomyku jakies 3-4 h i w tym tajemnica. Lepiej nawet 4 niż 3h. Będzie
boskie. Na koniec sos wystarczy zaprawić na ciemno karmelem i mąką (kiedy
nie mam czasu, używam czasem ze świetnym skutkiem "sosu pieczeniowego
jasnego" lub "ciemnego" Knorra, które rozcieńczam w małej ilości zimnej
wody, wlewam do poporcjowanego specjalnym przyrządem mięsa i zagotowuję
mieszając tylko przez obroty garnka), oczywiście mieso można dowolnie
przyprawić :-)

--

Ikselka.