Re: Płeć wołowiny [?] ;)

Data: 2010-03-06 14:55:38
Temat: Re: Płeć wołowiny [?] ;)
Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hmris0$e0q$...@n...news.neostrada.pl.
..
> więc mięso raczej pochodzi z samców, no ale pewności nie mam. No i po czym
> to rozpoznać na oko? Turczynka twierdzi, że mięso byków jest o wiele mniej
> tłuste i mniej żylaste.

Czy na pewno wiemy o czym mówimy; przede wszystkim samce krowy domowej mogą
być albo bykami albo wołami (nazwa wołowina chyba ma coś z tym wspólnego).
Zgaduję, że mięso byka i mięso wykastrowanych byków, czyli wołów właśnie, ma
zupełnie inną jakość.
Czy zatem to byki są mniej żylaste i tłuste czy jednak woły, których na
logikę jest znacznie więcej w obrocie rzeźnickim.

Feah