Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypala

21. Data: 2012-06-14 21:32:08

Temat: Re: Płomyczek w piecyku gazowym ile to wypala
Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "symantecghost" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:jrdasj$fvr$1@inews.gazeta.pl...

> Ale to nie wyklucza tego co napisałem, masz dwa kominy czy jeden?

Komin jeden (od tego piecyka) drugi jest wywietrznik w postaci zetki
przedłużonej ponad dach. Są po tej samej stronie dachu, komin spalinowy jest
wyższy ok 1m. Są na krawędzi domu, przy ścianie szczytowej. Grzejnik
łazienkowy jest na przeciwległej ścianie. Nawiew do domu jest przez piwnicę,
coby powietrze trochę złamało. I to wszystko kiedyś działało, jak dacie
jakieś logiczne/alogiczne pomysły to będę testował. W tym roku chcę dołożyć
grzejnik.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

22. Data: 2012-06-15 02:28:01

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wowa wrote:
> [...]
> wszystko kiedyś działało, jak dacie jakieś logiczne/alogiczne pomysły
> to będę testował. W tym roku chcę dołożyć grzejnik.

Jak widać ludzie na wsi lubią takie patenty...

u pewnego sąsiada w mojej okolicy taki patenci spowodował że mu zamarzł
piecyk łazienkowy.

23. Data: 2012-06-15 04:43:14

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-13 10:38, sebcio pisze:
> Tak się zastanawiam w związku z rachunkami za gaz
> Mam 2 piecyki gazowe, w każdym z nich jest płomyczek, który coś tam
> jednak tego gazu zużywa
> I mam pytanie, czy dużo to tego gazu zużywa, czy ich wyłączenie byłoby
> realną oszczędnością?

Dla PG17 z *pojedynczym* płomieniem pilotującym było to <30 litrów na
godzinę, poniżej progu efektywnego zliczania przez gazomierz. To znaczy
on coś tam teoretycznie liczył, ale i tak sporo zaniżał.

http://www.itc.polsl.pl/wkostowski/www_itc_pliki/Gaz
/pomiary.pdf
strona 34

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

24. Data: 2012-06-15 05:16:06

Od: symantecghost <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to wszystko kiedyś
> działało, jak dacie jakieś logiczne/alogiczne pomysły to będę testował.
> W tym roku chcę dołożyć grzejnik.

Tak czy siak teraz masz za mały nawiew. Sam musisz określić jak go
zwiększyć.

25. Data: 2012-06-15 12:14:07

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebcio" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tego gazu zużywa
> I mam pytanie, czy dużo to tego gazu zużywa, czy ich wyłączenie byłoby

W kotłach z zapłonem na bateryjkę też są straty, zanim zapali się płomieniem
to sporo gazu idzie w komin. Sporo kotłów startuje na mocy maksymalnej. :-)
A tak to masz grzanie prawie natychmiast.

26. Data: 2012-06-15 14:22:20

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nom wrote:
> [...]
> płomieniem to sporo gazu idzie w komin. Sporo kotłów startuje na mocy
> maksymalnej. :-) A tak to masz grzanie prawie natychmiast.

:)

27. Data: 2012-06-15 17:44:53

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak widać ludzie na wsi lubią takie patenty...
>
> u pewnego sąsiada w mojej okolicy taki patenci spowodował że mu zamarzł
> piecyk łazienkowy.
Ale o które patenty Ci chodzi? Wszystko to jest konsekwencją remontów i
unowocześniania domu. Rok budowy 1923 :) Łazienka powstała koło 1960r. :)
Też mi piecyk zamarzał (ten nowy) ale i na to znalazł się "patent" :)
Wojtek

28. Data: 2012-06-15 17:48:43

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak czy siak teraz masz za mały nawiew. Sam musisz określić jak go
> zwiększyć.
Dla testów kiedyś otwierałem dodatkowo okna i drzwi. Żeby ogrzać chałpę przy
takim cugu musiałbym mieć własne złoże łupków :(
Wojtek

29. Data: 2012-06-15 18:37:32

Temat: Re: P?omyczek w piecyku gazowym ile to wypala
Od: sebcio <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-14 19:02, Przemek pisze:
> [...]
>>

> W Polsce?....Watpi?, zwlaszcza ze PGNiG to monopolista.
> Poza tym zawsze znajda wytlumaczenie, ze to na konsewacje sieci, itp itd.
>
> Jeszcze jestem w stanie te oplaty od biedy zrozumiec przy pradzie bo pradu
> nie da sie zmagazynowac, tylko trzeba na biezaco produkowac, plus jeszcze
> miec rezerwy mocy.Choc tez te oplaty stale zmienne i cholera wie jeszcze
> jakie tez stanowia duza czesc oplat w porownaniu o zuzycia pradu.
>
> Dlatego na powaznie zaczynam sie zastanawiac nad grzaniem pradem bo wtedy
> koszty stale placisz tylko jedne w pradzie a nie za dwa media prad i gaz

Zrobiłem krótkie wyliczenie tego co dostałem w rachunku i okazuje się że
oplata za zużyte paliwo stanowi tylko 61% całej wartości rachunku :)

30. Data: 2012-06-15 18:57:25

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wowa wrote:

> [...]
> i unowocześniania domu. Rok budowy 1923 :) Łazienka powstała koło
> 1960r. :) Też mi piecyk zamarzał (ten nowy) ale i na to znalazł się

patenty polegające na robieniu jakiś partyzanckich wentylacji KOMPLETENI
NIEZGODNYCH z przepisami i zdrowym rozsądkiem.

Cheap Nike Air Max 90 shoes max 87 91 95 97 TN LTD 2011 2012 Shoes www.BuyGoodGoods.com
Cheap G-Star Jeans,GUCCI Jeans,Iceberg Jeans,Just Cavalli Jeans,Jack&Jones Jeans,Kaporal5 Jeans,Levi's Jeans,Laguna Beach Jeans,Lee Jeans,LV Jeans,Prada Jeans,Rock&Republic Jeans,RMC Jeans,Robins Jeans ,TR Jeans,Versace Jeans
Cheap LV Belt LEVI'S belt HERMES belt GUCCI belt ARMANI belt Cartier Belt D&G belt PRADA belts CHANEL belt CK belt DIESDL belt BAPE belt ED Hardy belt Dsquared belt wholesale www.BuyGoodGoods.com
Cheap A&F Jeans,Affiliction Jeans,7 For All Mankind Jeans,Armani Jeans,Artful Dodger Jeans,Bape Jeans,BBC Jeans,Black Label Jeans,CA Jeans,CK Jeans,Coogi Jeans,Crown Holder Jeans,Dsquared Jeans,D&G Jeans,DIESEL Jeans,ED Hardy Jeans,Evisu Jeans
Gucci Shoes Gucci T-shirts Gucci Jeans Gucci Handbags www.BuyGoodGoods.com