Re: Płyta ceramiczna, kupić czy nie kupić...

From: "2nd" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Płyta ceramiczna, kupić czy nie kupić...
Date: Wed, 6 Aug 2003 09:37:58 +0200
Sender: s...@p...onet.pl@pe21.wlodawa.sdi.tpnet.pl

[..ciach..]
> No właśnie, jak to jest ? Pokazuje temperaturę w stopniach czy tak
> pi*oko (np cyferki 1-6)
> (woda - to proste, ale jak bym chciał se olej rozgrzać do np 180'C i
> tak trzymać, da się?)

moja kuchenka nie pokazuje temperatury w stopniach, nie wiem jak inne, ale
przy odrobinie wprawy mozna sie przyzwyczaic - np. "smazenie pierogow:
najpierw na maks. zeby rozgrzac patelnie, a potem smazyc na dwojeczce"
itp. - co najwazniejsze uzyskuje sie powtarzalnosc raczej niespotykana w
kuchenkach gazowych - tam niestety ustawienie pokretla w danym polozeniu nie
zapewnia dostarczenia do naczynia tej samej mocy za kazdym razem.

> I nigdzie nie znalazłem jak długo się rozgrzewa. Te stare to byl
> koszmar. A te nowe HiLight - piszą, że szybko, ale jak? 5sek, 10, czy
> minutę?

oj... testow ze stoperem i termometrem nie robilem ;-) u mnie HiLight w
wykonaniu Amica grzeje szybciutko - raczej kilka(nascie) sekund (8..12) -
trudno dokladnie to ocenic "na oko", ale na pewno odczuwalna jest roznica po
przesiadce z gazowej (tam bylo natychmiast - tu trzeba chwilke odczekac)

> A może indukcyjną?

uwaga - indukcyjna dziala na innej zasadzie - i tam TRZEBA stosowac
specjalne (czyt. drozsze) garnki. moze ktos ma i opowie jak sie sprawuje?

pozdrawiam
2nd :)