Płytki (gres) - czyszczenie

1. Data: 2004-12-10 18:29:12

Temat: Płytki (gres) - czyszczenie
Od: Wally Gator <w...@k...co.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Remontując mieszkanie szarpnęliśmy się na hiszpańskie płytki, gres o ile
dobrze pamiętam. Ma toto taką fajną pomarańczową barwę i strukturę
naturalnego kamienia - z nieregularnymi rowkami, przypominającymi takie
płytkie rowki ryte przez korniki w drzewie. Naprawdę ładna rzecz i nawet
nieźle się czyści. Z jednym wyjątkiem.

Nad kuchnią wszystkie rowki wypełniły się czymś ciemnym - zapewne
tłuszczem i innymi pozostałościami z przygotowywania potraw. Nie wygląda
to nawet tragicznie, ale irytuje. A najgorsze jest oczywiście to, że
cholerstwo nie daje się wyczyścić. Żadnen z Cilitów, Cifów czy innych
Domestosów nawet tego nie draśnie. Można toto ruszyć szpileczką, tylko
że tych rowków jest raczej sporo i nie uśmiecha mi się perspektywa
spędzania weekendu na wydrapywaniu tłuszczu z płytek.

Googlając dowiedziałem się, że w sklepach z glazurą można dostać
specjalne płyny do czyszczenia tejże. Pytanie: jaki płyn wybrać? Ktoś
używał i może polecić konkretne marki? A może ktoś miał problem podobny
do mojego i udało mu się go rozwiązać?

Pozdrawiam.

--
/(o)(o)\ Wally Gator
\ ~~~~ / "Writing about music is like dancing about architecture"

1. Data: 2004-12-10 19:16:29

Temat: Re: Płytki (gres) - czyszczenie
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-10 19:29 +0200, Użytkownik Wally Gator napisał :

[ciach]
> [...]
> specjalne płyny do czyszczenia tejże. Pytanie: jaki płyn wybrać? Ktoś
> używał i może polecić konkretne marki? A może ktoś miał problem podobny

Tui mozesz cos znalezc, jak najbardziej polecam.
http://www.hgpolska.pl/php/oferta.php

A poza tym to polecam zwqykla szczotke ryżową (taka dużą) i płyn do
naczyń z cieplą wodą. Tylko troche sie trzeba napracowac na kolanach.

Edytka [edymon]

Fajny mam nosek?;-)
www.edytka.host.sk

1. Data: 2004-12-12 20:40:00

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wally Gator napisał:

(...)
> Nad kuchnią wszystkie rowki wypełniły się czymś ciemnym - zapewne
> tłuszczem i innymi pozostałościami z przygotowywania potraw. Nie wygląda
(...)

Choćby płyn do szyb (koniecznie z alkoholem lub amoniakiem - aby
rozpuścić tłuszcz) i.... szorować, szorować, szorować....
A tak na przyszłość - radziłbym zacząć od regularnego mycia tych płytek.

Pozdrawiam
PWZ

--
Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

ciepła woda z piecyka gazowego- jak ustawić?
Pech?
Re: panele - kilka krotkich pytan
Zdjecia wnetrz i budynków na WWW
Nowa kuchenka?