Re: Po Rospudzie????

Data: 2007-02-10 07:16:16
Temat: Re: Po Rospudzie????
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>

"Moon" <w...@a...com> wrote in news:eqj64j$4nk$1@inews.gazeta.pl:

> no to wywiercą. a potem pójdą w cholerę i już.

taa... a rownowaga wodna, od ktorej zalezy caly ten system, pojdzie po
wierceniach w cholere razem z nimi.

> myślisz, że szlag trafi całe życie w powiecie bo wywiercą parę dziur?
> zwierzaczki się odsuną o 200 metrów i już będzie cicho. A potem wrócą.

Nie odsuna sie, bo nie beda mialy gdzie. A tym bardziej nie wroca, bo nie
beda mialy dokad. Storczyki nie wyjma korzeni z blota i nie przedreptaja
200 m dalej, tylko dlatego, ze jakiemus d..kowi ambicja zagrala i tylko
to sie liczy. A juz na pewno nie zrobi tego caly ekosystem. I nie chodzi
o zycie w powiecie, tylko o zycie w tej konkretnej dolinie, fakt, ze z
punktu paru osob najcenniejszej w calym powiecie.

> ja widziałem wilki na New York State Thruway, widziałem łosie idące
> przez kamping w Maine i widziałem jelenie w NYC. W Warszawie widziałem
> sowy i jakieś gigantyczne ptaki drapieżne. W zeszłym roku łapali przez
> tydzień kojota w Central Parku.

I co z tego? Podajesz przyklady gatunkow, ktore sie synantropizuja.
Widzialam pustulki i wroble we Wroclawiu. Ale dropi i batalionow juz
nie.. ciekawe,czemu? Przeciez Wroclaw to takie piekne miasto..
A dolina Rospudy jest ostoja takich gatunkow, ktore sa bardzo wasko
wyspecjalizowane i do siedlisk ludzkich nie przejda. To jedyne takie
miejsce w Europie.

> Więc parę dziur chyba nie sprawi, że wszystkie traszki białostockie
> zdechną? Myślę, że eko-świry robią dużo szumu, ale akurat nie tam,
> gdzie trzeba.

Nie gniewaj sie, ale mysle, ze nie masz podstaw, zeby to oceniac. To co
mowisz jest typowym zamydlaniem oczu. Jeden ptak i drugi ptak to nie
znaczy, ze to ten sam gatunek ptaka, mimo ze liczba dziobow sie zgadza. I
wybacz, ale porownywanie sytuacji kojota w Central Parku z dolina Rospudy
swiadczy o tym, jak bardzo nie wiesz, o czym mowisz.

> Czemu nie kwiczą, że w kamieniołomach dolnego Śląska
> rozpieprza się całe góry i robi z nich proszek? Ile zwierzątek straci
> domek, co? Gowno to ekologów obchodzi, ale tamtędy nie pójdzie żadna
> szosa i nie da się od nikogo wyłudzić grosza, a także nie da się
> sprzedać swojego wizerunku "aktywisty" i "miłośnika" przyrody.

Sorry, ale tu po prostu pieprzysz bez sensu. Nie masz pojecia, na ile
gorek byly zakusy, ile z tego zostalo zablokowane. Nie masz pojecia, ile
osob przy tym pracuje, z przekonan, a nie dla wizerunku aktywisty. I do
tego w wiekszosci przypadkow robia to za wlasna prywatna kase. Ilu
amatorow pracuje w terenie, przekazuje informacje, robi alternatywne
ekspertyzy, aktywizuje lokalne srodowiska - bo to jest najwazniejsze.
Jaka robota jest wyszarpywanie cennych obszarow, robienie dokumentacji,
przewalczanie wlaczenia ich do Natura2000. Nie wiesz, ile spraw bylo/jest
w sadach. Nie wiesz, jak beznadziejna jest w Polsce znajomosc prawa
ochrony, zwiazanego z Natura2000. A ja wiem, bo deko w tym siedze.
Istota jest osiagniecie kompromisu, zachowanie rzeczy naprawde cennych, a
nie walczenie o wszystko z piana na pysku, bo wtedy sie nic nie uzyska.
Udalo sie zablokowac kamieniolom na bardzo cennej Bazaltowej Gorze, a
firma dostala pozwolenie na rozebranie innej, deko dalej, ale bez
rarytasow. Ludzie musza zarabiac, chca normalnie zyc, wszyscy chcemy miec
dobre drogi. Trzeba to umiec wywazyc. I przeważnie daje sie to
przeprowadzic, zapewne dlatego, ze graja mniejsze ambicje. Chociaz
naciski roznego rodzaju bywaja. I czasem wbrew wszelkim opiniom, nawet
opiniom mieszkancow, bo tak tez sie zdarza, cos jest uruchamiane. Ale
pluj sobie wtedy na decydujacych, a nie na ochroniarzy-ekologow, bo oni
moga najwyzej podac sprawe do sadu. I najczesciej przegrywaja.
Zapewne jestes z tych, ktorzy twierdza, ze slynny pan Stoklosa, ktorego
od tylu lat ekolodzy usiluja dopasc, a mial takie plecy, ze sie nie
dawalo, wlasnie zostal zaszczuty, oczerniony i w ogole? Biedactwo placil
rzadzacym, a nie ekologom, bo pewnie nadal by sobie trul wszystko dookola
i zakopywal tysiace ton padliny w dowolnie wybranych miejscach. Jacy
brzydcy ci ekolodzy, ze mu tego nie zasugerowali..
W Twoim swiecie ludzie ida na medycyne zapewne po to, zeby jezdzic potem
w karetkach z pavulonem, prawda? Bo to taka kasa..
Moze sprobuj oddzielic margines od wiekszosci?
Doline Rospudy mozna bylo oszczedzic, zrobic obwodnice taniej, do tego
czesciwo za pieniadze UE, bez calej tej zadymy. A tak wszyscy zaplacimy
za ambicyjke pana ministra, bo to w calosci pojdzie z krajowej kasy.
Koszt budowy i pozniejszego utrzymania bedzie taki, ze ten wykwit glupoty
ma szanse znalezc sie w ksiedze rekordow. Nie mowiac o kosztach unijnych
kar, jakie mamy szanse za to dostac. Saksonia probowala takich dzialan.
Szybko zrezygnowali, bo ekonomia jest bezlitosna. Ale to dotyczy tylko
normalnych panstw, a nie tego grajdolka, gdzie decyduje widzimisie
jakiegos facecika, a prawo jest po to, zeby je obchodzic lub lamac.
Miedzy innymi dzieki takim ludziom jak Ty, opiniom, ktore glosisz. Bo po
co sie przejmowac oszolomami, prawda? Wiec trzeba urobic wyborcow, zeby
mieli ich za oszolomow i bedzie tak pieknie.. Nawet jezeli prawo jest po
stronie tych oszolomow. Ale jakie znaczenie ma prawo? Ech..
Zeby mozna bylo chronic najcenniejsze obszary w Polsce, musza wykupic je
brytyjskie towarzystwa ochroniarskie, bo Polacy uznali to za malo
istotne.. Bo to tylko gadanie oszolomow.
Moon, nie myslales o emigracji?
Pozdrowienia - Ewa