Po Świętach

121. Data: 2009-01-03 22:08:02

Temat: Re: Po Świętach
Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile" napisał w wiadomości:

> Nie ma czegoś takiego jak globalna niesprawiedliwość. A nawet jeśli
> jest, nie mamy na nią żadnego wpływu.

Odpowiadalam na post michala, a poniewaz uzyl terminu "globalna
niasprawiedliwosc", pozostalam przy Jego nazewnictwie. /michal: "...a
jeszcze inni cierpią tylko patrząc na globalną niesprawiedliwość..."/

Myślałem, że w samym zestawieniu tych dwu słów pobrzmiewa wyraźny przekąs.
Powinienem ten zwrot wziąć w "obcysłów". :)

> Myślisz, że gdybyśmy przestali żyć w zbytku (mówię ogólnie - my jako
> społeczeństwo tzw. Zachodu), to nagle np. w Afryce zniknąłby problem
> głodu?

Nagle zapewne nie. Mysle jednak, ze te piniazki, ktore kraje
"cywilizowane" przeznaczaja na "atrakcje", moglyby tym glodujacym w
minimalnym chociaz stopniu pomoc... I nie chodzi mi tylko o tych
glodujacych w Afryce... W Polsce rozwniez sa dzieci glodne/chore/
samotne, ktorym nawet polowa kwoty wywalonej na fajerwerki w Sylwestra
przez np. miasto Wroclaw czy Warszawe wystarczylaby na pare posilkow
czy lekarstw...

Ale przecież to się robi. Działają organizacje w kraju, działają na
świecie. I wciąż głosi się w jakimś stopniu apele o czynną współczulność.
Dyskutuje się też w poważnych ośrodkach naukowych i politycznych nad
nowymi metodami skutecznej pomocy egzystencjalnej dla krajów, które nigdy
sobie z tym nie poradzą same.
Ale w każdym rodzaju niesienia pomocy jest takie mnóstwo wciąż
istniejących starych i nowych problemów łącznie z tym problemem, kiedy
ofiary wcale tej pomocy nie chcą (bo są takie nierzadkie przypadki) - że
są to arcytrudne przedsięwzięcia. ;)
Ale na pewno rezygnacja z fety, nie pomoże wiele. Do niesienia pomocy
innym potrzebny jest także entuzjazm. Uroczyste witanie nowego roku moim
zdaniem należy też do form "ładowania akumulatorów". Popatrzmy na globalne
problemy bardziej kompleksowo.

--
Dosiego Roku!
michał

122. Data: 2009-01-03 22:08:49

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" napisał:

> Ale na pewno rezygnacja z fety, nie pomoże wiele. Do niesienia
> pomocy innym potrzebny jest także entuzjazm. Uroczyste witanie
> nowego roku moim zdaniem należy też do form "ładowania
> akumulatorów".

No to właśnie zaczęłam jednej rzeczy żałować ;)))

--
Pozdrawiam - Aicha

123. Data: 2009-01-03 22:15:48

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości:

> Masz w takim razie złe nawyki. ;)

Nie dotyczy. Mam uregulowany stosunek do służby wojskowej. ;)

--
Dosiego Roku!
michał

124. Data: 2009-01-03 22:17:14

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

125. Data: 2009-01-03 22:23:41

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" napisał w wiadomości:

Tym razem zapomniałem o ptaszkach, przepraszam.

--
Dosiego Roku!
michał

126. Data: 2009-01-03 22:24:49

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" napisał w wiadomości:

> No to właśnie zaczęłam jednej rzeczy żałować ;)))

???? ;)))
Której?

--
Dosiego Roku!
michał

127. Data: 2009-01-03 22:35:45

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biorę! Ale nie ponoszę kosztów wysyłki. ;)

Masz załatwione. ;D

--
Dosiego Roku!
michał

128. Data: 2009-01-03 22:36:31

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal" napisał:

> ???? ;)))
> Której?

Tej, co zazwyczaj ma półroczny termin realizacji, ale tym razem była
jedyna, ściśle określona w czasie i (pewnie) niepowtarzalna ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

129. Data: 2009-01-03 22:39:40

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał w wiadomości:

> Ja wiem? Grubasek w skarpetkach? ;>

Jeśli je widzisz stojąc - nie jesteś za gruby. :)

--
Dosiego Roku!
michał

130. Data: 2009-01-03 22:41:06

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flyer" napisał:

> 1 mld z hakiem,

Ups :) Trzeba zacząć czytać prasę. Już od poniedziałku ;)
Chyba mi pustelnictwo i deprywacja sensoryczna nie służy...

> jeżeli byłbym za zmianą chińskiego ustroju, to nie powinienem
> czegokolwiek chińskiego kupować.

Mhm.

> Ja wiem? Grubasek w skarpetkach? ;>

Nie, o sam gest chodzi... i jego "podwykonawcę" ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

36-letni...
Re: cd Parkinsona