Data: 2005-02-11 14:44:40
Temat: Re: Po prostu post
Od: "... MAX :\)" <a...@p...not.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Paula w news:cui980$ihf$1@atlantis.news.tpi.pl...
/.../
> > W takim razie powiedz mi ile osób masz "nad sobą",
> > to znaczy takich, które Tobie wskazują Twoje wady,
> > a ilu osobom Ty wskazujesz ich wady...;))?
> Myślisz więc, że jestem wredną małpą, która każdemu wytyka
> jego wady a swoich nie dostrzega? Powiedz wprost :]
Ech... skąd taki pomysł :)!
Myślę, że zobaczyłaś w moim tekście jakieś cienie i duchy
zalegające Twoją (całkiem normalną i naturalną) wyobraźnię.
Moim celem nie było przecież "atakowanie Ciebie", ale wskazanie
_z Twoją pomocą_ zjawiska, i ewentualnie, także z Twoją
pomocą poszukanie rady, czy tez recepty na boleści świata ..;)).
Nie chcesz pokooperować?...;))
> Lecz o dziwo nie tylko ja jestem ciągłym krytykiem, często bywam też
> krytykowana przez innych, choć szczerze powiedziawszy pewnym
> osobom jestem wdzięczna, iż wskazały mi moje wady.
No więc właśnie - chciałem dyskretnie zapytać, jak odróżniasz osoby,
których krytykę przyjmujesz, analizujesz ją, a nawet czasem o nią
prosisz, od innych osób, które Cię również krytykują nagminnie.
Po czym poznajesz, że dana krytyka jest konstruktywna a inna nie?
Rysuneczek, który usiłowałem wydobyć w Twojej wyobraźni
wygląda następująco [wybacz mi, o ile nie trawisz rysuneczków;
ja jestem też wzrokowcem (jak Przem), a ponadto uważam, że
słowa są zwykle narzędziem ograniczającym przekazy, które
mogłyby, dla swego dobra, być tworzone od podstaw w mózgach
odbiorców - właśnie na podstawie nieskażonych słowną i zawsze inną
interpretacją, materiałach. Kłopot w tym, że również obrazki trzeba
interpretować... na podstawie tego, co we własnych głowach
zgromadzone ;)].
Model nauczania poprzez krytykę
^ (wiek osoby P)
| \=?/
35|\ / \ / x
| \ / \ / / \
| \ / \ / / \
20| \ / x / \
| \ / / \ / \
| \ / / \ / \
5 | x / \ / \
| / \ / \ / \
o------|-------------------|-----------------|------
--> (wiek osoby P)
5 20 35
- obszar stożkowaty pod punktem x - ilość osobników
krytykowanych przez osobę P
- obszar stożkowaty nad punktem x - ilość osobników
krytykujących osobę P
Pytanie - jak w funkcji wieku będzie prawdopodobnie wyglądała
w tym modelu, kreatywność osoby P?
> > A może by tak inaczej?
> > Może nie wskazywać wad, ale ... dawać przykład własnym działaniem?
> Mam się zmienić w faceta i pokazać innym, że nie latam za cyckami i
> spódniczkami?? :))
:))... coś w tym rodzaju zapewne;). Tylko jak pokazać, ze się czegoś
_nie robi_? Przez robienie czegoś innego...;)? To chyba nie to....;)
A, nawiasem mówiąc, co złego jest w lataniu za cyckami - bo chyba
niezbyt dokładnie słuchałem wykładu...;))?
> > Tłumaczeniem nie tego, "jaki powinieneś być", ale _dlaczego_warto_ być
> > takitoataki, a przede wszystkim "dlaczego świat jest taki, jaki jest"
> Właśnie o tym pisałam w poprzednich postach - dlaczego warto być porządnym
> człowiekiem. Wtedy można dostrzec ważniejsze wartości, niż owe "cycki i
> spódniczka"
Rezygnując z tych drugich?
Nie... na pewno tak nie myśłisz. Trzeba zachować harmonię zapewne...
> > (i bez oszukiwania, że wie się wszystko)
>
> A czy ja coś takiego powiedziałam?
Nie, skądże znowu. Ale dlaczego się "bronisz"?
Czy nie dlatego, ze jesteś nastawiona na to, ze wszyscy będą Cię krytykować?
Skąd taki u Ciebie mechanizm?
> Nietoperek
>
:)
pozdrawiam
... MAX :)
|