Po raz kolejny pytanie o żywopłot

1. Data: 2001-04-20 07:44:45

Temat: Po raz kolejny pytanie o żywopłot
Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku kupiłam dom na wsi. Do domu przylega dość duży kawałek
zaniedbanego trawnika (26mx14m), który chciałabym wykorzystać na ogród, ale
na razie najbardziej interesuje mnie odgrodzenie się od ciekawskich spojrzeń
przechadzających się mieszkańców wsi (zaznaczam, iż dom ten położony jest ok
400m za wioską i trzeba się specjalnie wybrać w tym kierunku na spacer).
Przeczytałam już prawie wszystko o żywopłotach (również na stronie grupy) i
chciałabym wybrać na tenże Berberys. Ma on z mojego punktu widzenia dużo
zalet. Przede wszystkim jadalne owoce, a ja mam niespełna półtoraroczne
dziecko, więc nie będzie zagrożenia, jakby coś przez przypadek zjadło oraz
szybko rośnie. Niestety nie wiem czy jest to dobry wybór, a jeżeli tak to
jak gęsto go posadzić. Będzie to jedna ściana tego ogrodu o długości ok 26m.
Dom jest położony u stóp niewielkiego pagórka i zdarzają się tam dość silne
zachodnie wiatry. Żywopłot ten miałby również stanowić osłonę ogrodu od tych
wiatrów. Bardzo proszę grupowiczów o radę.

Pozdrowienia
Daga

2. Data: 2001-04-21 17:57:26

Temat: Re: Po raz kolejny pytanie o żywopłot
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kraak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przeczytałam już prawie wszystko o żywopłotach (również na stronie grupy)

A jaki gatunek i odmianę?
Berberys zwyczajny jest podatny na choroby grzybowe. Inne berberysy mogą być
zbyt niskie, aby odgrodzić się od ciekawskich.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-04-22 18:26:06

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrowienia
> Daga
>
> Najlepszy na dosyć wysoki żywopłot byłby berberys ottawski - odporny na
wszystko, rosnie szybko, może być cięty (choc nie musi) Dorasta do ok. 2 m.
Najlepsza odmiana, moim zdaniem to berberys ottawski "Superba" o czerwonch
liściach.Jeżeli wolisz coś wyższego i też o jadalnych owocach to może dereń
jadalny (cornus mas) Pozdrawiam Barbara Guzek

4. Data: 2001-04-23 08:06:09

Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślałam o berberysie thunberga "Atropurpurea", bo wydaje mi się, że będzie
najwyższy. Ale post niżej jest o ottawskim, być może na niego się właśnie
zdecyduję, ale właściwie to nie podjęłam jeszcze decyzji. Być może to Wy mi
pomożecie ją podjąć. Czy możliwe jest również dobranie kolorystyczne
(purpurowe i zielone) odmian biorąc pod uwagę wielkość (wystarczy ok 1,8m).

Pozdrowienia
Daga

5. Data: 2001-04-23 09:17:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślałam o berberysie thunberga "Atropurpurea", bo wydaje mi się, że
będzie
> najwyższy.

Berberys ma ciernie czy kolce, nie wiem, jak poprawnie. Ale potrafią
solidnie pokłuć - więc dziecko może się pokaleczyć. Do cięcia berberysów
używam zwykle grubszych rękawiczek i zabezpieczam skórę ramion na ile jest
to możliwe.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-04-23 18:41:50

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Myślałam o berberysie thunberga "Atropurpurea",

Ten berberys może być zbyt niski. Oczy ludzi będą nad nim.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2001-04-24 18:55:21

Temat: Odp: Po raz kolejny pytanie o żywopłot
Od: "Elzbieta" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam zywoplot z berberysu, wybralam go z
podobnych wzgledow jak Ty.
Ze wzgledu na bardzo gliniaste podloze rosnie
wolno, ale mam nadzieje, ze juz w tym roku ladnie
sie rozkrzewi.
Sadzilam go co 20 -30 cm i mysle, ze to bylo
trafione, bo zalezalo mi na gestym zywoplocie.
Przycinalam go nisko jesienia i wiosna.
Pozdrawiam, Elzbieta.

Topola a wedzenie kielbaski
rozmnażanie Juniperus chinensis
Prosze o Pomoc
Fontanny
Pytanie?? Przewieszki dla roślin ogórków