Pobieranie krwi z zyly i z palca

21. Data: 2009-06-01 11:15:32

Temat: Re: Pobieranie krwi z zyly i z palca
Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
news:gvumn5$faa$1@node1.news.atman.pl...
Maja pisze:

>Czytałam, że po takim jodowaniu należy się trzymać z dala od małych dzieci
>i starszych ludzi, bo się promieniuje.

Tak.
Przez 72 godziny po podaniu jodu I131 nalezy przebywac w domu,
ograniczajac kontakty z czlonkami rodziny do minimum. Nie nalezy miec
kontaktu zwlaszcza z dziecmi i kobietami w ciazy.
Przez pierwsze 7-21 dni po podaniu (w zaleznosci od dawki) nie nalezy
przebywac w poblizu dzieci i mlodziezy oraz kobiet w ciazy. Przebywanie
z doroslymi nie jest przeciwskazane, za wyjatkiem wspolnego poslania ;)
Przez trzy tygodnie nie mozna sie zajmowac dziecmi do lat 3.
Nalezy korzystac z odzielnych talerzy/sztuccow, recznikow.
Po korzystaniu z toalety trzykrotnie ja splukiwac, myc wanne/kabine
prysznicowa po kazdorazowym uzyciu (jod promieniotworczy, ktory
nie zostal zwiazany z tkanka tarczycowa wydziela sie z moczem, potem,
slina).
Takie postepowanie obowiazuje do 3 tyg. ( w zaleznosci od dawki jodu).
I teraz najsmutniejsze (jak dla mnie) ograniczenie - kobiety powinny
unikac ciazy przez okres 12 miesiecy po przebytym leczeniu jodem
promieniotworczym.

>Też mi strasznie wali serce, szczególnie jak się do łóżka położę. Co prawda
>po tych proszkach już jest jakieś 80% lepiej.
>To dziwne, że rok temu to TSH było w normie. Może wcale krwi nie zbadali
>tylko wpisali jakiś lipny wynik. A pan doktór internista zapisywał mi na
>chama proszki na obniżenie ciśnienia. Dobrze, że szybko te proszki
>wywalilam, bo bym się przekręciła (mam niskie ciśnienie, ale wysoki puls).

Ja rowniez mam niskie cisnienie, a bardzo szybkie tetno. Betablokery
zwlaniaja serce, ale niestety dodatkowo moga nieco obnizac cisnienie.

>[...] Lekarka jest raczej bardzo dobrą specjalistką od chorób tarczycy,
>tylko ciągle zajęta pisaniem, czytaniem albo badaniem, tak, że nie wolno
>jej przeszkodzić, żeby się o coś zapytać, a jak się już ma wychodzić to się
>zapomina o co miało się zapytać. Teraz napiszę wszystko na kartce i jej
>położę na biurku, przed jej oczami, szczególnie to, żeby napisała
>zaświadczenie/odpowiedź na skierowanie z przychodni rejonowej, gdzie
>powinni wiedzieć na przyszłość co mi mogą zapisać na recepcie a co nie. Tak
>w sumie to powinnam pójść do niej z kwiatami (i chyba tak zrobię) , bo
> [...]
Powodzenia :) No i duzo zdrowia :)

Pozdrawiam,
Maja

22. Data: 2009-06-01 13:02:35

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

> Czy po jodzie promieniotw=F3rczym wypadaj=B1 w=B3osy?

nie! trzeba tylko PO wyjsciu ze szpitala ograniczyc przez pewien okres kontakt
z kobietami w ciazy, dziecmi i zwierzetami. trzeba byc w innym pokoju. biggero
- nie wiesz ile to czasu po jodowaniu po operacji? rozne zrodla roznie mowia.
mi utkwil w glowie okres 2 tygodni.

23. Data: 2009-06-01 13:04:55

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

> Moja kole=BFanka ma wyci=EAt=B1 tarczyc=EA i m=F3wi, =BFe dalej jakie=B6 =
> prochy musi=20
> bra=E6. Na dodatek upas=B3a si=EA i ma oczy strasznie wyba=B3uszone....a =
> tak=B1=20
> =B3adn=B1 dziewczyn=B1 byla :-( Teraz to koszmar.

po wycieciu tarczycy trzeba do konca zycia brac hormony, ktore produkowala
tarczyca. jesli przytyla, jesli ma wytrzeszcz oczu, to znaczy, ze zle jej
dobrano dawke.

24. Data: 2009-06-01 13:08:57

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> z doroslymi nie jest przeciwskazane, za wyjatkiem wspolnego poslania ;)
> Przez trzy tygodnie nie mozna sie zajmowac dziecmi do lat 3.

nie zapominajmy o zwierzetach domowych - pies, kot. czyli jak sie ma
kawalerke, to trzeba wynajac mieszkanie na 3 tygodnie? przekichane:(

25. Data: 2009-06-01 13:23:34

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

biggero <b...@p...onet.pl> napisał(a):

>Operacje wyciecia robi sie teraz w pierwszej kolejnosci przy raku.

a co bys powiedzial na poliferatio follicularis (hormony w normie, tylko wynik
usg i biopsji pokazuje, ze cos jest nie tak)? jedni lekarze kaza natychmiast
wyciac, inni mowia, ze dopiero, jak przekroczy 3 cm.

> Zginanie powoduje:

dziekuje za odpowiedz, bede pamietac. co to jest SLE?

> Przy wypiciu wody zwi=EAksza si=EA obj=EAto=B6=E6 krwi, a wi=EAc i =BFy=B3.=
> Tyle
> tylko, =BFe jest dla mnie zupe=B3nie niezrozumia=B3e, czemu przy tym
> zaleceniu nie zaleca si=EA od razu, =BFe trzeba ograniczy=E6 sikanie? Ja
> zwi=EAkszon=B1 ilo=B6=E6 wody od razu wysikuj=EA. I og=F3lnie ta metoda jes=
> bardzo niewygodna, a zaburzanie homeostazy organizmu (przez
> wpompowanie du=BFej ilo=B6ci wody) i rozcie=F1czanie krwi wod=B1 mo=BFe
> ewentualnie mie=E6 jaki=B6 wp=B3yw na wyniki.

pytanie jeszcze, ile wypic i na ile przed badaniem. u mnie nie zwiekszalo to
zyl. dobra pielegniarka pobiera bez zadnych cyrkow z woda. slaba - czy wypije
wode, czy nie - nie pobierze za 1 razem, tylko kluje mnie 3-4 x:(

26. Data: 2009-06-01 13:33:30

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> nie zapominajmy o zwierzetach domowych - pies, kot. czyli jak sie ma
> kawalerke, to trzeba wynajac mieszkanie na 3 tygodnie? przekichane:(

Ja swojego yorczka oddam rodzicom na jakis czas. Niestety.
A maz do drugiego pokoju. Jakos da sie przezyc, byle tylko pomoglo...

Pozdrawiam,
Maja

27. Data: 2009-06-01 13:46:01

Od: "Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> natychmiast
> wyciac, inni mowia, ze dopiero, jak przekroczy 3 cm.

> dziekuje za odpowiedz, bede pamietac. co to jest SLE?

Toczen rumieniowaty ukladowy. Przewlekla choroba autoimmunologiczna,
ktora moze atakowac wiele narzadow (m.in. serce, nerki, uklad nerwowy
centralny i obwodowy, uklad oddechowy, naczyniowy, skore, stawy) i
tkanek. Czesto przebiega z powaznymi zaburzeniami hematologicznymi.
Przebieg nieprzewidywalny...

Pozdrawiam,
F.

28. Data: 2009-06-01 16:59:52

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:
> [...]
> jakims wielkim problemem, a juz na pewno ni jak sie ma do stosowania
> niezwykle szkodliwych tyreostatykow (np.Thyrozol).
>>
> Utyla zapewne z powodu niedoczynnosci... Byc moze jest zle prowadzona,
> byc moze dawka hormonow, ktora stosuje jest zbyt mala... _Odpowiednia_
> suplementacja powinna zapobiegac utyciu.
>
> (Po jodowaniu rowniez istnieje ryzyko pojawienia sie niedoczynnosci, jednak
> jak juz wspominalam - znacznie latwiej jest ja leczyc, a i sama
> niedoczynnosc
> nie jest tak grozna dla organizmu jak nadczynnosc.)

Dzięki i również pozdrawiam :-)

--
animka

29. Data: 2009-06-01 17:04:44

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:
> Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> Ja rowniez mam niskie cisnienie, a bardzo szybkie tetno. Betablokery
> zwlaniaja serce, ale niestety dodatkowo moga nieco obnizac cisnienie.

Pentharytrytol w takim przypadku można brać? (na noc, bo obniża ciśnienie)

> Powodzenia :) No i duzo zdrowia :)

Dzięki i nawzajem :-)

--
animka

30. Data: 2009-06-01 17:09:06

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

> [...]
> - nie wiesz ile to czasu po jodowaniu po operacji? rozne zrodla roznie mowia.

Ja wyczytałam w internecie, że 3 dni, ale Maja już podała co i jak.
Jeśli chodzi o zwierzęta, to mam w domu ptaka. Papugę. Nikt ze znajomych
ani rodziny nie będzie jej chciał, bo mają psy albo kota :-( Nikt nie chce
sobie tym głowy zawracać i w sumie wcale się nie dziwię.

--
animka

badanie krwi a lek przeciwalergiczny
Diohespan - jak stosować ?