Re: Poczucie wlasnej wartosci

Data: 2003-02-16 11:07:21
Temat: Re: Poczucie wlasnej wartosci
Od: "baciu" <s...@w...pl>

Użytkownik "PowerBox" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b2no9u$s0t$1@atlantis.news.tpi.pl...

> - osoba uchodząca za wrażliwą to taka, która nawykowo wybiera inne reakcje
> niż niewrażliwa. Wynika z tego, że w każdym momencie może zachować się
> inaczej - ale nigdy tego nie robi, ponieważ wydaje się jej, że obecna
> reakcja jest jedyną prawidłową. Różnica w reakcji sprowadza się tylko do
> różnicy przekonań. Przekonania mają to do siebie, że nie są samą
> rzeczywistością a jedynie mapą rzeczywsitosci - więc można je zmienić.

Wydaje mi się też, że tu chodzi o kogoś kto ma skłonności do zamykania
się
z myślami. Przeżuwanie myśli wywołuje impulsy nerwowe emocjonalne i sprawia
że osoba wciąż przeżywa ranienie siebie za to co powiedzieli o niej inni.
To jest raczej nawyk, który działa być może jak uzależnienie tworzy to
lubi zależne jest
od nadczynności ciała migdałowatego. Powstaje taki efekt nerwicy, wciąż
kontynuowanie impulsu "alarm, coś jest nie tak", i analiza do tego prowadzi
do
ranienia się i cierpienia.
Ten nawych można zmienić, np starając się odrazu przerzucić myśli na coś
innego.
Dlatego uważam znaczenie ma tu impulsywność. Cwiczenie siły woli.
Np. myśli mogą wywołać nastrój emocjonalny, a nastrój wywołuje charakter
myśli.
Myśli tworzą się na zasadzie swobodnych kojarzeń więc gdy jesteśmy
przygnębieni
nasze wyobrażenia będą o treści negatywnej. To duża sztuka umieć się
wyprowadzić
z takiego myślenia.