Poczytajcie

1. Data: 2002-10-07 12:11:17

Temat: Poczytajcie
Od: "Rima" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytajcie to chociaz jest bardzo dlugie. Jest to dopowuiedzjednego pana,
ktorego nazwiska nie ujawnie, na priva, na moje pytanie odnosnie
maksymalnego czasu brania tabeltek antykoncepcyjnych... Smiem podejrzewac...
zxreszta niewazne co podejrzewam.. A co wy podejrzewacie??

Witam
tak na wstępie, mam 28 lat i trochę zajmuje się tematyką antykoncepcji.
Z tabletkami hormonalnymi to jest w chwili obecnej tak:
Z tego, co
zasłyszałem od znajomego lekarza na temat tabletek hormonalnych, wiem, że
nie powinny ich przyjmować młode kobiety, u których cykle sie jeszcze
nieunormowały.
Również szkodliwość tabletek jest owiana tajemnicą i niewiele w tej chwili
wiemy o nowych środkach. A to własnie dlatego, że są one nowe, badania nad
nimi trwały kilka miesięcy, może dwa lata, natomiast skutki ich stosowania
czasami są widoczne dopiero po wielu latach, a czasem nawet dopiero w
kolejnych pokoleniach. Więc nie mam pojęcia jakim sposobem ktoś sie
dowiedział i twierdzi, że daly lek, który jest produkowany od kilku lat jest
nieszkodliwy nawet po wielu latach?
Kolejna sprawa, to to, że środki hormonalne są chwalone jako te, które
prawie nie zawierają hormonów i nie mają wpływu na nasz organizm. Ciekawe,
przecie dawka hormonów w tych lekach, pomimo, że wagowo jest niewielka to
zmienia całą gospodarkę hormonalną organizmu, powsztrzymuje owulacje itp.
Więc chyba nie jest taka mała? No i weź pod uwagę fakt, że hormony sterują
całym organizmem, więc zaburzenie równagi hormonalnej (a tym jest
antykoncepcja hormonalna) może mieć skutki bardzo różnorodne, włącznie ze
zmianą kodu DNA u przyszłego dziecka. Idąc dalej, wszystkie leki zawsze były
reklamowane jako super i nieszkodliwe, tylko pytanie, czemu w zasadzie
wszsytkie z nich po latach są wycofywane i zastępowane nowymi? Bo okazało
się, że wtedy nauka czegoś tam nie wiedziała, o czyms apomnieli, czegoś nie
widzieli....... Wiec jaką mamy pewnośc, że teraz jest ok?
Lekarze je przepisują, ponieważ mają z tego kase. Na temat NPR nie wiedzą
nic, a przecie NPR to nic innego, jak dokładna znajomość cyklu kobiety.

Polecam poczytać taką ciekawą broszurę (w zasadzie małą książkę)pt "Bezdroża
antykoncepcji".
Jest tam dokładnie omówiony ich wpływ na organizm i psychikę.
Czy wiesz jak działa tabletka hormonalna?
Na trzy sposoby jednocześnie:
1. Powstrzymuje owulacje (nie jest to zbyt zdrowe dla jajników)
2. Zagęszcza śluz i zmienia jego parametry tak, by plemniki nie mogły sie
przez niego przedostać i gineły po drodze.
3. Powoduje stały stan zapalny ścianki macicy by uniemożliwić ulokowanie sie
zarodka, ponieważ pomimo 1 i 2 czasami może dojśc do zapłodnienia, ale wtedy
nie ma co sie martwić, wszak zarodek i tak zostanie wydalony :-(

Skoro skutecznośc tych tabletek jest około 99,2% do 98,8% to istnieje
pomimo to szansa zapłodnienia.
A jakie dziecko sie urodzi, jeśli:
Macica nie jest wstania przyjąć zarodka? - ciąza pozamaciczna
Komórka jajowa jest niedokońca wykształcona ponieważ nie pozwoliły na to
hormony, a jak wiadomo, komórka ta ma połowe chromosonów, w których są
zapisane dane o dziecku, więc teraz pytanie, czego dziecko mieć nie będzie?
Wszak czasami nie ma rączek, ma zniekształcone dłonie...... To samo dotyczy
plemnika, on też ma połowe chromosonów i w naturalnych warunkach dociera do
komórki najsilniejszy (taka naturalna selekcja) czyli najzdrowszy, natomiast
jeśli jest atakowany przez nieprzyjazny śluz, chemie? Ulega uszkodzeniu, a
wtedy dociera uszkodzony. Co otrzymamy z komórki i plemnika? - dziecko.
A co otrzymamy z uszkodzonej komórki i uszkodzonego plemnieka? - dziecko,
ale nikt nie wie jakie ono bedzie i własnie dlatego niektórzy producenci
zalecają w przypadku zapłodnienia poddanie sie aborcji. SIC!
Tyle tylko, że napisane maczkiem gdzieś na brzegu ulotki i czasami po
łacinie.
Oczywiście te wszytskie przypadki nie musza mieć miejsca, ale mogą.
Ja kocham swoją Żonę, i niepozwole Jej brać tego świństwa (zreszto Ona zna
sie troche na tym i też by nie wzieła)

Z praktyki, polecam pomyśleć o Naturalnym Planowaniu Rodziny - nie mylić z
kalendarzykiem, albowiem nie ma to z nim nic wspólnego.
Jest to metoda naprawde dokładnie przebadana i skuteczna.
jeśli chcesz, to mogę napisać o niej nie co więcej i podesłać linki. Nawet
jeśli jej nie będziecie stosować, to i tak warto poznać dokładnie cykl
kobiety.

2. Data: 2002-10-07 12:59:01

Temat: Re: Poczytajcie
Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Hej.

Użytkownik "Rima" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> moje pytanie odnosnie maksymalnego czasu brania tabeltek
> antykoncepcyjnych... Smiem podejrzewac... zxreszta niewazne co

Podejrzewam, że ten pan albo jest posłem LPR, albo jakimś innym talibem,
albo nie wie, co pisze.

Co lepsze kawałki:

> [...]
> skutki ich stosowania czasami są widoczne dopiero po wielu latach, a
> czasem nawet dopiero w kolejnych pokoleniach.

Pigułki antykoncepcyjne są na rynku od kilkudziesięciu lat.

> Ciekawe, przecie dawka hormonów w tych lekach, pomimo, że wagowo jest
> niewielka to zmienia całą gospodarkę hormonalną organizmu,
> powsztrzymuje owulacje itp.

To właśnie mają robić.

> No i weź
> pod uwagę fakt, że hormony sterują całym organizmem,

ROTFL... Hormony kierują całym organizmem... Jakie hormony? Płciowe?
Kierują? Całym organizmem?...
ROC.

> więc zaburzenie
> równagi hormonalnej (a tym jest antykoncepcja hormonalna) może mieć
> skutki bardzo różnorodne, włącznie ze zmianą kodu DNA u przyszłego
> dziecka.

To już jest czystej wody bzdura.

> Na temat NPR nie wiedzą
> nic, a przecie NPR to nic innego, jak dokładna znajomość cyklu
> kobiety.

Rozumiem, że NPR to metody biologiczne. KAŻDY lekarz musi się nauczyć na
czym polegają, ponieważ bez tego nie zda egzaminu z ginekologii. Nie
mówiąc już o cyklu miesiączkowym.

> Czy wiesz jak działa tabletka hormonalna?
> Na trzy sposoby jednocześnie:
> 1. Powstrzymuje owulacje (nie jest to zbyt zdrowe dla jajników)

Hę?...
Udowodniono, że kobiety długo stosujące contraceptiva są mniej zagrożone
rakiem jajnika. Uzasadnia się to tym, że jajnik nie pękając przy
uwalnianiu jaja nie podlega traumatyzacji i nie ma wtedy procesów
naprawczych (gojenia), które może ułatwiać nowotworzenie tak samo, jak
każdy powtarzający się uraz.

> 2. Zagęszcza śluz i zmienia jego parametry tak, by plemniki nie mogły
> sie przez niego przedostać i gineły po drodze.

Czyli OK, nieprawdaż? Wszystko w porządku, nie dochodzi do zapłodnienia i
nawet z punktu widzenia fundamentalistów religijnych nie jest to
morderstwo (onanizm=ludobójstwo?...)

> 3. Powoduje stały stan zapalny ścianki macicy by uniemożliwić
> ulokowanie sie zarodka,

Ten człowiek nie ma pojęcia co pisze. Tak może działać IUD.

> ponieważ pomimo 1 i 2 czasami może dojśc do
> zapłodnienia, ale wtedy nie ma co sie martwić, wszak zarodek i tak
> zostanie wydalony :-(

Jeśli nie ma zapłodnionego jaja - nie ma zarodka.

> Skoro skutecznośc tych tabletek jest około 99,2% do 98,8% to
> istnieje pomimo to szansa zapłodnienia.

_Wskaźnik Pearla_ wynosi tyle. Czyli 2-8% STOSUJĄCYCH tabletkę zajdzie w
ciążę. A stosować nie zawsze znaczy POPRAWNIE stosować.

> A jakie dziecko sie urodzi, jeśli:
> Macica nie jest wstania przyjąć zarodka? - ciąza pozamaciczna

Bzdura.

> [...]
> których są zapisane dane o dziecku, więc teraz pytanie, czego dziecko
> mieć nie będzie? Wszak czasami nie ma rączek, ma zniekształcone

Ręce opadają. Ten człowiek na pewno nie jest lekarzem, na pewno nie ma
wykształcenia przyrodniczego... Zastanawiam się w ogóle, czy ma jakieś
wykształcenie...

> [...]
> naturalna selekcja) czyli najzdrowszy, natomiast jeśli jest atakowany
> przez nieprzyjazny śluz, chemie? Ulega uszkodzeniu, a wtedy dociera

Tak, bo śluz nie atakuje tego słabszego. :/ Idiotyzm.

> [...]
> producenci zalecają w przypadku zapłodnienia poddanie sie aborcji.
> SIC! Tyle tylko, że napisane maczkiem gdzieś na brzegu ulotki i

Ten człowiek nie wie, że w POlsce wszystkie ulotki MUSZĄ być w jezyku
polskim. To znaczy, ze nie ma nic wspłlnego z medycyną i tabletki
antykoncepcyjne oglądał tylko przez szybkę albo w telewizji.

> Oczywiście te wszytskie przypadki nie musza mieć
> miejsca, ale mogą. Ja kocham swoją Żonę, i niepozwole Jej brać tego
> świństwa (zreszto Ona zna sie troche na tym i też by nie wzieła)

Może se nie pozwalać... O ile wiem, żona nie jest własnością męża i nie ma
on prawa czegoś jej zakaszywać, nie pozwalać. A jeśli zakaże (zwłaszcza
siłą) - to jest to przemoc w rodzinie i kwalifikuje się pod paragraf.

> Z praktyki, polecam pomyśleć o Naturalnym Planowaniu Rodziny - nie
> mylić z kalendarzykiem, albowiem nie ma to z nim nic wspólnego.

To znaczy z czym ma wspólne???...

> [...]
> jeśli chcesz, to mogę napisać o niej nie co więcej i podesłać linki.
> Nawet jeśli jej nie będziecie stosować, to i tak warto poznać

Ostatnie zdanie jako jedyne ma sens i zgadzam się z nim w 100%

Ludzi tego pokroju zwyczajnie się boję. Są szkodliwi, bo biorąc pod uwagę
średni poziom mentalny polskiej populacji niestety mogą trafić ze swoim
bełkotem do sporej jej części...
Żeby było jasne: Nie potępiam w żaden sposób metod naturalnej kontroli
urodzin - jeśli ktoś jest w stanie je stosować i być w tym konsekwentnm -
chwała mu... Ale niestety wiemy wszyscy, że człowiek nie jest budzikiem i
niektóre procesy fizjologiczne mogą mu się opóźniać, przyspieszać, że
część kobiet potrafi owulować ni z tąd, niz owąd, że na cykl miesiączkowy
wpływa masa nieprzewidywalnych czynników (zwłaszcza stres - sprawa
codzienna w naszych czasach)... Dlatego uważam, że przy obecnym stanie
wiedzy antykoncepcja hormonalna stosowana zgodnie z zaleceniem lekarza i
pod jego kontrola jest rozwiązaniem dobrym, bezpiecznym i skutecznym, i o
ile nie uniemożliwia jej światopogląd kobiety - można ją polecić
większości kobiet.
A co do światopoględu - jako lekarz nikomu nie zaglądam w sumienie, nie
interesuje mnie jaką religię wyznaje mój pacjent i nie mam zamiaru nikogo
na nic nawracać.
A jeśli ten człowiek próbuje w ten sposób nawracać - to jest po prostu ża
łosny. Nie tędy droga do duszy.
Dla prawdziwego katolika zarówno problem antykoncepcji, jak i aborcji, jak
i wiele innych tegop typu po prostu nie istnieje - nie musi się nad tym
zastanawiać, bo po prostu wie. A jeśli większość polskiego społeczeństwa
ma taki problem - to coś jest nie tak albo z nimi (?), albo z doktryną
Kościoła katolickiego (?) - bo jak widać coś tu do czegoś nie przystaje...

NMSP, mimo, że węszę w tym grubymi nićmi szytą prowokację.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Pacjent wykazywal tendencje do rytmu cwalowego."
(dr A.O.)

3. Data: 2002-10-07 13:45:30

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napisał ...

> Ręce opadają. Ten człowiek na pewno nie jest lekarzem, na pewno nie ma
> wykształcenia przyrodniczego...

Niewątpliwie.
Ale z drugiej strony człowiek ten nie zabrał głosu publicznie,
(nie miał na to ochoty/odwagi/argumentów/...), więc nie
widzę specjalnego sensu z podejmowaniem z nim polemiki
na forum. Każdy z nas znajduje w swojej skrzynce jakąś
tam porcję spamu i jakoś sobie z tym radzi. Sposoby są
różne, ale wywlekanie takich "rewelacji" na forum publiczne
chyba nie jest najlepszym z możliwych.
Nie każdego interesuje, co ktoś komuś napisał na priv
(mnie na przykład wcale), więc proponowałabym
skończyć z coraz popularniejszym (a całkowicie
niezdodnym z netykietą) zwyczajem przytaczanie
na łamach grupy prywatnej korespondencji.

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2002-10-07 14:05:38

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Niewątpliwie.
> Ale z drugiej strony człowiek ten nie zabrał głosu publicznie,

Masz rację - nie przeczytałem postu dokladnie i trochę dałem się
podpuścić.
Ale na cancel posta za późno:)

m. dający się sprowokować:)

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Mialem juz chorego przyjac na OINK, ale odpi*****il neurologicznie."
(dr S. T.)

5. Data: 2002-10-07 14:19:33

Od: "Rima" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skończyć z coraz popularniejszym (a całkowicie
> niezdodnym z netykietą) zwyczajem przytaczanie
> na łamach grupy prywatnej korespondencji.

Droga Mala Mi...
Ja to pytanie zadałam dośc dawno temu i uzyskałam kokretne odpowiedzi, jasne
i wyczerpujące. Nikogo nie prsiłam o pisanie na priva (owszem bywają
sprawy, o których wole rozmawiać na mailu indywidualnie, ale skoro ja nie
wstydzę się pisać o tym i zadawać takich pytań na forum, więc dziwię się, że
Ten Pan nie napisał tego publicznie, wówczas rzeczywiście mogłaby wywiązać
się rozmowa).
Z drugiej strony, ja, jako zwykły "użytkownik" tabletek, bez większego
wykształcenia medycznego wiem, że większość z tego co ten człowiek napisał
to głupota...

6. Data: 2002-10-09 16:51:48

Od: "Janusz K" <a...@z...stopki> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marek Bieniek" napisał ...

> Niewątpliwie.
> Ale z drugiej strony człowiek ten nie zabrał głosu publicznie,
[cut]

Witajcie,
Jesli chodzi o mnie, to wydaje mi sie pozytecznym, ze ludzie ktorzy niewiele
wiedza o medycynie,a dostaja na priv takie smieci, mogli przeczytac rzeczowe
wyjasnienia Marka. Sam jestem lekarzem i zdarza mi sie prostowac rozne
podobnego typu bzdury zaslyszane przez znajomych.

Pozdrawiam
Janusz
---------------------------
e-mail-
alr7 [malpa] poczta [.] onet [.] pl
gg 5018 WWW http://jkas.republika.pl

7. Data: 2002-10-10 13:50:20

Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Z praktyki, polecam pomyśleć o Naturalnym Planowaniu
Rodziny - nie mylić z
> kalendarzykiem, albowiem nie ma to z nim nic wspólnego.

ble ble ble
[ciach]
> [...]
> jeśli chcesz, to mogę napisać o niej nie co więcej i
podesłać linki. Nawet
> jeśli jej nie będziecie stosować, to i tak warto poznać

też dostałem podobną rzecz na priva

jak mawiał dobry wojak Szwejk...

...lubię, kiedy ludzie bałwanieją do kwadratu...

dostałem takie linki, wszedłem i po przeczytaniu strony
tytułowej odpuściłem

Rafał

"Oby wszyscy, którzy mieli przyjemność
lub przykrość spotkać się ze mną