Podlogowka przestala grzac... :(

11. Data: 2008-01-30 10:03:04

Temat: Re: Podlogowka przestala grzac... :(
Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brombel" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
news:e45670e3-90b9-445a-80dc-a2cb4f9b0cf9@l1g2000hsa
.googlegroups.com...
> Mam jeszcze jedno pytanie, czy na tym rozdzielaczu są połączone grzejniki
> z podłogówką?

Tak, góra zasila dwie podłogówki i grzejniki.

> Na jednej pętli widzę zawór termostatyczny z głowicą, co to za pętla i czy
> głowica ma jakąś sądę gdzieś wypuszczoną?

To obwód małej podłogówki.

> czy rurki dochodzące do rozdzielni mają ten sam przekrój co rurki pętli?

Nie, nie podam teraz rozmiaru. Ale średnica jest większa i przede wszystkim
są miedziane.

> Osobiście ta konstrukcja mi się nie za bardzo podoba

Cóż, takiego hydraulika miałem...

jh

12. Data: 2008-01-30 10:03:47

Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brombel" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> To petla to chyba druga podlogowka, i tam powinien chyba byc regulator
> na powrocie (RLT, RTL czy jakos tam ;)), a nie na zasilaniu?

> tak mi się wydaje że góra to powrót a na dole zasilanie chodź naklejki
> mówią inaczej

Góra to zasilanie. Ten regulator powinien być na powrocie?

jh

13. Data: 2008-01-30 12:28:38

Od: greg_sun <w...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jh pisze:
> Użytkownik "greg_sun" <w...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
> wiadomości news:fno26t$13ev$1@news.mm.pl...
>
> To jest dojście? Górna listaw do zasilanie i patrząc na ten zawór
> wydawało mi się że to odprowadzenie w dół zaworu mieszającego jest
> zbędnę - głowica po prostu działa tak, że zamyka przepływ wody do obwodu
Nie,zawór ten otwiera dopływ wody z powrotu aby zmniejszyć temperaturę
zasilania, a zamyka dopływ z listwy zasilającej.
> podłogówki, przy tym zaworze kieruje go w dół, co chyba jest zbędnę.
> Dlatego zamknąłem ten zawór.

Zawór mieszający jak sama nazwa wskazuje musi coś mieszać, z listwy
zasilającej idzie nagrzana woda do zaworu mieszającego, z głowicy
termostatycznej wychodzi czujnik temperatury pod podłogę (taki niby
drucik widoczny nad zaworem). Jeśli teraz woda na zasilaniu jest zbyt
gorąca to czujnik otwiera zawór od powrotu aby zmniejszyć temperaturę
zasilania podłogówki, a przy zamkniętym zaworze kulowym na powrocie nie
ma co mieszać i zawór mieszający nie dopuści aby za gorąca woda poszła w
podłogówkę. Ten zawór musi być bezwzględnie otwarty.

> Na piecu mam 52 stopnie. Sądzę, że w tym miejscu jest nie więcej niż 49.

> Sprawdzałem tak, ale nie działa...

Spróbuj wymusić przepływ przez podłogówkę zamykając obwody idące na
grzejniki. Zostaw tylko lekko odkręconą małą podłogówkę i dużą.

--
greg_sun

14. Data: 2008-01-30 13:20:03

Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "greg_sun" <w...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:fnpqhh$281r$1@news.mm.pl...
> Spróbuj wymusić przepływ przez podłogówkę zamykając obwody idące na
> grzejniki. Zostaw tylko lekko odkręconą małą podłogówkę i dużą.

Właśnie tak robiłem już ze dwa razy i efekt tylko taki, że fragment jest
nagrzany, ale powrót jest zupełnie zimny. Więc pewnie jest zapowietrzona.
Tylko nie mam pomysłu jak ją odpowietrzyć...

jh

15. Data: 2008-01-30 19:28:03

Od: brombel <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wreście zrozumiałem o co w tej rozdzielni chodzi.
1. Na małej pętli podłogówki nie jest potrzebna ta głowica
termostatyczna gdyż ona zamyka jak jest ciepło w skrzynce rozdzielczej
a nie jak w danym pomieszczeniu gdzie znajduje się pętla. Jak skrzynka
rozdzielacza będzie zamknięta to moment i w niej jest ciepło co
spowoduje zamykanie obiegu.
2. Druga pętla prawie ma małe prawdopodobieństwo że ruszy. Napisałeś
że masz dwie pompki na zasilaniu i powrocie. Tą pętle może ruszyć
tylko ta pompka z powrotu, gdy jest zimno w pętli dużej gdzie idzie
sonda od głowicy zaworu mieszającego (jeżeli to jest zawór mieszający
termostatyczny). Lecz byś musiał zakręcić wszystkie powroty grzejników
żeby z nich nie ciągło wody. Lecz gdy temperatura wody będzie wysoka i
zawór termostatyczny zamknie zasilanie i otwoży powrót to też nic nie
pomoże. Masz kłopot. Mi się wydaje że nie ruszy ta duża pętla. Do
podłogówki powinna być oddzielna pompa za zaworem mieszającym, by
ciągła wodę zmieszaną .

Ta instalacja jest po prostu źle zrobiona. Może inaczej te podłogówki
są źle zrobione, bo grzejniki będą chodzić.
Nie miesza się grzejników i podłogówki na tej samej belce.
Na podłogówki powinna iść temperatura 35 stopni a nie 50. A tu nie ma
żadnej kontroli.
Pętla duża pójdzie ci gdy założysz na tym kolanku z ocynku pompkę w
dół i musisz otworzyć zaworek mieszający który jest zamknięty na
zdjęciu.

Pozdro
brombel

16. Data: 2008-01-30 19:45:01

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brombel" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
googlegroups.com...
> [...]
>pomieszczeniu gdzie znajduje się pętla. Jak skrzynka rozdzielacza będzie
>zamknięta to moment i w niej jest ciepło co spowoduje zamykanie obiegu.

Ona działa (mała podłogówka). Wydawało mi się, że ta głowica zamyka, kiedy
temperatura wody jest wyższa niż zadana w niej. Z nią nie ma problemu, bo ta
łazienka, w której ona pracuje jest za ścianą i to jest naprawdę mały obwód.
Na piecu nie zdarza mi się ustawić temperatury wyższej niż 52 stopnie,
właściwie jest to stała temperatura pieca. Na wyjściu z pieca mam zawór
4-drogowy (tak się to nazywa?) i na nim mieszam powrót z wylotem tak, że w
skali 1-10, mam go na 7-8, czyli to, co dociera do dwóch tablic (dół - to co
na zdjęciu) i góra, bedzie miało pewnie nieco poniżej 50 stopni. Ponoć
podłogówka nie powinna przekraczać 50 stopni, więc obie głowice są ustawione
na 50 stopni, ale jak się domyślam, 50 tam nigdy nie ma.

2. Druga pętla prawie ma małe prawdopodobieństwo że ruszy. Napisałeś że masz
dwie pompki na zasilaniu i powrocie.

Mowa oczywiście o piecu.

> [...]
> zawór mieszający termostatyczny). Lecz byś musiał zakręcić wszystkie
> powroty grzejników żeby z nich nie ciągło wody.

Tak też robiłem kilka razy, nawet teraz - około 1.5 godziny były zakręcone
wszystkie grzejniki, pracowała jedynie duża podłogówka i bojler - jako
zabezpieczenie. Ten zawór, o którym pisaliście oczywiście otworzyłem. Nic
się nie zmieniło.

> Do podłogówki powinna być oddzielna pompa za zaworem mieszającym, by
> ciągła wodę zmieszaną .

Rozumiem. Tak podejrzewałem. Podpowiedz mi tylko, czy ona (pompa) powinna
być na zasilaniu podłogówki, czy na jej powrócie?

> Nie miesza się grzejników i podłogówki na tej samej belce.Na podłogówki
> powinna iść temperatura 35 stopni a nie 50. A tu nie ma
żadnej kontroli.

A te głowice z termoregulacją?

Pozdrawiam,
Jacek

17. Data: 2008-01-30 22:00:24

Od: brombel <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> łazienka, w której ona pracuje jest za ścianą i to jest naprawdę mały obwód.

Zgadza się on działa ze względu że jest bardzo mała i ma małe opory.
Ze zdjęcia wynika że to jest zwykły zawór termostatyczny grzejnika z
głowicą. Taki zawór nie działa na temperaturę wody lecz powietrza w
którym znajduje się głowica.

> [...]
> skali 1-10, mam go na 7-8, czyli to, co dociera do dwóch tablic (dół - to co
> na zdjęciu) i góra, bedzie miało pewnie nieco poniżej 50 stopni.

I bardzo dobrze że go masz. Ale on miesza temperaturę całej instalacji
a nie samej podłogówki. Na piecu ustawiasz 60 stopni ale gdy w domu
jest za gorąco to nie zmniejszasz temperaturę na piecu, bo
utrzymywanie poniżej 55 stopni na piecu jest nie wskazane, lecz tylko
ustawiasz zaworem czterodrogowym temperaturę wody c.o. która idzie na
grzejniki np. 45 stopni.

>Ponoć
> podłogówka nie powinna przekraczać 50 stopni, więc obie głowice są ustawione
> na 50 stopni, ale jak się domyślam, 50 tam nigdy nie ma.

Co ja wiem podłogówka powinna mieć 35-40 stopni czynnika grzewczego
który przez nią przechodzi.

> Mowa oczywiście o piecu.

Tak mówiłem o piecu, chociaż jeszcze nigdy nie widziałem żeby ktoś
montował pompkę na zasilaniu i powrocie.
Montuje się pompkę (oczywiście uzależnione to jest od instalacji) na
grzejniki oddzielnie na bojler no i oczywiście na podłogówkę.

> [...]
> wszystkie grzejniki, pracowała jedynie duża podłogówka i bojler - jako
> zabezpieczenie. Ten zawór, o którym pisaliście oczywiście otworzyłem. Nic

Spróbuj zrobić tak:
1 Na zaworze czterodrogowym ustaw temperaturę żeby wychodziła 40
stopni
2 odkręć tą głowicę z pętli dużej (to białe z podziałką na
temperaturę) by przepływ był jak największy.
3 No i oczywiście zamknij te zaworki na grzejniki żeby tylko woda
przeszła przez dużą pętle.

Co prawda nie wiem jak jest zamontowana pompka na piecu (czy
prawidłowo)

> Rozumiem. Tak podejrzewałem. Podpowiedz mi tylko, czy ona (pompa) powinna
> być na zasilaniu podłogówki, czy na jej powrócie?

Na zasilaniu za zaworem mieszającym. Żeby ciągła wodę przez zawór
mieszający (do podłogówki) który odpowiednio ją wymiesza.

> żadnej kontroli.
>
> A te głowice z termoregulacją?

Zgadza się ta jedna głowica z sondą (chociaż nie widać gdzie ta sonda
jest przyczepiona) kontroluję temperaturę wody lecz pompka nie może
pchać w nią bo to nic nie da gdy ten zawór odetnie zasilanie (gdy jest
temperatura wysoka) a otworzy powrót. Pompka powinna być właśnie za
tym zaworem mieszającym i gdy zawór odetnie zasilanie z powodu
wysokiej temperatury to pompka ciągnie chłodniejszą z powrotu i wtedy
jest ok.

pozdrowienia dla wszystkich
brombel

18. Data: 2008-01-30 22:24:39

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to już trochę wiem ;) Dziękuję jeszcze raz.

Jacek

licznik II taryfy
Czym kleic polycarbonate ?
Re: sprzet agd do kuchni
[sprzedam] Cyfróweczka jak marzenie za małe pieniążki
filtry dzbanki ANNA i BRITA - czy wkłady wzajemnie pasują?