Langerstroemia

11. Data: 2001-10-04 08:47:53

Temat: Re: Langerstroemia
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał(a) w wiadomości: <9pfl9p$hch$2@news.tpi.pl>...
>My?lę, że na możliwo?ć przezimowania ro?lin ma wpływ najniższa temperatura
>występuj?ca raz na kilka lat.

I nie tylko. Również gwałtowne wahania temperatury i wilgotności.

>Oczywi?cie, w niektórych regionach naszego kraju o takich temperaturach
nikt
>nie słyszał i tam ryzyko wymarznięcia ro?lin jest dużo mniejsze.

Nawet w moim ciepłym ogródku bywało już -30 st.C (zima 86/87)

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2001-10-04 09:27:30

Temat: Odp: Langerstroemia
Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dyskusja przeniosła się w stronę "A jaki my właściwie mamy klimat?".

Może ktoś już próbował z tą rośliną?
Zdaję sobie sprawę, że zimy mamy czasami i niezbyt długo "ostre", cokolwiek
mało to znaczyć.
Ale jednak spróbuję.
Miejsce zdecydowanie osłonięte, wspomagane dokładnym okryciem systemy
korzeniowego i całej reszty.

Może ktoś się orientuje w sprawie wymagań glebowych i oświetleniowych
(sądzę, że raczej słoneczne)?

Jarek Krupa (Yaro)

13. Data: 2001-10-04 11:54:01

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> A ,że ostatnio nie ma zim - nie ma też śniegu który chroni rośliny przed
> przemarzaniem - i wtedy nawet mniejsze mrozy potrafią uszkodzić dany okaz.

Myślę, że jeżeli określamy odporność rośliny na -15 to taką temperaturę
znosi ona bez okrycia. Po okryciu śniegiem zniesie ona temperaturę np. -20
lub sporo wyżej w zależności od grubości pokrywy śnieżnej.
Przy okazji, już mi przeszło. W ewentualnych polemikach z Tobą nie dopatruj
się złośliwości.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

14. Data: 2001-10-04 21:40:29

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Yaro C2 wrote in message <9ph9v1$623$1@news.onet.pl>...
>Może ktoś się orientuje w sprawie wymagań glebowych i oświetleniowych<

przeciez napisalam, nie ma specjalnych wymagan co do gleby, stanowisko
sloneczne.

katarzyna sornat

15. Data: 2001-10-05 11:41:41

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Krzysztof

Przy okazji, już mi przeszło. W ewentualnych polemikach z Tobą nie dopatruj
się złośliwości.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

A kiedy Ci przejdzie w stosunku do mojej osoby!!! :-))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

16. Data: 2001-10-06 07:51:11

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> A kiedy Ci przejdzie w stosunku do mojej osoby!!! :-))

Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana. Jesteś osobą którą szczególnie
cenię, a to rodzi pewne konsekwencje.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

17. Data: 2001-10-08 15:36:51

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości
> Przy okazji, już mi przeszło. W ewentualnych polemikach z Tobą nie
dopatruj
> się złośliwości.

Jestem niespotykanie spokojny człowiek i dziwię się - bo mi przeszło już po
drugim kieliszku (nerwosolu) ;-)))

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
j...@w...pl j...@p...pl

18. Data: 2001-10-09 05:43:06

Temat: Re: Podpis
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Too old... napisał(a) w wiadomości: <9pslit$f40$4@news.tpi.pl>...
>--
>
>pozdrawiam ja i moje muszlowce

Ja już nie wytrzymuję z ciekawości. Co to są muszlowce?

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2001-10-09 08:06:57

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Too old... napisał(a) w wiadomości: <9pslit$f40$4@news.tpi.pl>...

> Ja już nie wytrzymuję z ciekawości. Co to są muszlowce?

Ryby - pielęgnice z jeziora Tanganika które lubia się chować do pustych
muszli ślimaków i składają w nich ikre , a następnie opiekują się wylęgiem .

20. Data: 2001-10-09 13:30:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message
> Ja już nie wytrzymuję z ciekawości. Co to są muszlowce?

Czyz nie jest to oczywiste? Owce mieszkajace w muszlach :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz