Podwójne ubezpieczenie mieszkania.

1. Data: 2013-07-01 23:06:27

Temat: Podwójne ubezpieczenie mieszkania.
Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na skutek zbiegu różnych okoliczności to samo mieszkanie ubezpieczyłem w
dwóch różnych towarzystwach ubezpieczeniowych na podobną kwotę. Obydwie
polisy mają zrobioną cesję na bank, który udzielił kredytu hipotecznego
na zakup tego mieszkania. Pytanie akademickie:
1. Czy to jest legalne?
2. W przypadku zajścia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową, kto
wypłaci odszkodowanie - które z towarzystw - może oba?

Jeżeli oba towarzystwa by wypłaciły odszkodowanie, to suma odszkodowań
byłaby wyższa niż szkoda. Ktoś może mnie posądzić, że chciałem wyłudzić
odszkodowanie.

Chciałem rozwiązać umowę z jednym z towarzystw, ale wygląda, że jest to
znacznie trudniejsze, niż wykupienie polisy.

2. Data: 2013-07-02 20:27:29

Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie mieszkania.
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
ws.atman.pl
*Poldek* napisał(-a):

> [...]
>
> Chciałem rozwiązać umowę z jednym z towarzystw, ale wygląda, że jest
> to znacznie trudniejsze, niż wykupienie polisy.

Legalne to jest, choć bez sensu. Odszkodowanie wypłacą oba TU, ale w
częściach odpowiednich dla wniesionej składki i/lub SU. Nie ma mowy żeby
suma odszkodowań wypłaconych przez oba TU była podwójna ze względu na
podwójne ubezpieczenie.

--
Big Jack
////// GG: 660675

3. Data: 2013-07-03 14:24:04

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack wrote:
> [...]
> częściach odpowiednich dla wniesionej składki i/lub SU. Nie ma mowy
> żeby suma odszkodowań wypłaconych przez oba TU była podwójna ze

a właściwie to dlaczego?

skoro wnosi dwie składki w pelnej kwocie to każde z towarzystw powinno
wypłacić pełne odszkodowanie wg poniesionej szkody.

były zdaje sie jakieś orzeczenia w sprawach gdy firmy ubezpieczeniowe
chciały ograniczać wypłacone kwoty ze względu na otrzymanie przez klienta
jakiejś forsy w ramach pomocy państwowej z tytułu klęski żywiołowej.

to sa oddzielne umowy w których TU zobowiązuje sie do wypłaty odszkodowania
zgodnie z poniesionymi przez klienta stratami.

4. Data: 2013-07-03 14:50:19

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 3 lipca 2013 14:24:04 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
> a w�a�ciwie to dlaczego?
Np dlatego że mógłbym dom ubezpieczyc od pożaru itp w 6 towarzystwach
ubezpieczeniowych i nagle pożar i domu nie ma;)))
I rozumiem ze wg ciebie powinienem dostac wypłate odszkodowania w pełnej wysokości od
wszystkich 6 ubezpieczycieli?

5. Data: 2013-07-03 15:03:45

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-01 23:06, Poldek pisze:
> Jeżeli oba towarzystwa by wypłaciły odszkodowanie, to suma odszkodowań
> byłaby wyższa niż szkoda.
Istnieje zakaz wzbogacania się na ubezpieczniach, więc ubezpieczyciele
wypłacą do wysokości szkody. Zapewne na wniosku likwidacji szkody
majątkowej jest taka rubryka z pytaniem dotyczącym innych polis tego
samego majątku.

6. Data: 2013-07-03 18:37:19

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:
> [...]
> I rozumiem ze wg ciebie powinienem dostac wypłate odszkodowania w
> pełnej wysokości od wszystkich 6 ubezpieczycieli?

jeśłi w umowie nie ma zapisu że nie wolno domu ubezpieczać równocześnie u
innego ubezpieczyciela to nie widze powodu aby było inaczej.

jeśli wpłaca pełną składkę to ma prawo do pełnego ubezpieczenia.

bo wg tej logiki jak po spaleniu sie domu dostanie kasę od swojego taty czy
dziadka to firma też ma mu potrocić tę kasę od wypłaconego odszkodowania?

Umowa ubezpieczenia mówi że nalezy wypłacić kwotę pokrywającą wartość
utraconego mienia.

swoją droga dość często zdarzają sie syuacje gdy różne ubezpieczenia sie
pokrywają.

np:

złamiesz rękę dostajesz kasę np z PZU bo miałeś jakieś Ubezpieczeni od
skutków NW oraz z ZUS, może masz jeszcze jakieś inne ubzepieczeni i też
dostaniesz należną kasę.

Do diabła za każde z tych ubezpieczeń płącisz kasę wiec masz prawo dostać
pełne świdczenie za któe zapłaciłeś.

7. Data: 2013-07-03 18:37:59

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

krak wrote:
> [...]
> wypłacą do wysokości szkody. Zapewne na wniosku likwidacji szkody
> majątkowej jest taka rubryka z pytaniem dotyczącym innych polis tego

czyli umowa musi wprost tego zabraniać...

8. Data: 2013-07-03 20:40:14

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dyjor wrote:

> jeśłi w umowie nie ma zapisu że nie wolno domu ubezpieczać
> równocześnie u innego ubezpieczyciela to nie widze powodu aby było

W ustawie jest to jakoś sformułowane, że do wysokości szkody,
więc nie możesz z dwóch ubezpieczeń dostać tyule co dwa domy

> [...]
>
> Do diabła za każde z tych ubezpieczeń płącisz kasę wiec masz prawo
> dostać pełne świdczenie za któe zapłaciłeś.

I tu wypadało by odróżniać ubezpoieczenia majątkowe od tych innych
(na życie, zdrowie itp) - tu nikt nie umie :-) wyliczyć ile warta ta ręka,
więc można dostaćod każdego ubezpieczyciela tyle ile wynika z umowy

9. Data: 2013-07-03 21:12:22

Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

> W ustawie jest to jakoś sformułowane, że do wysokości szkody,
> więc nie możesz z dwóch ubezpieczeń dostać tyule co dwa domy

E, zaraz, to znaczy że jest ustwa nie pozwalająca wypłacić podwójnie, ale
nie ma ustawy zabraniającej płacić kilku pełnych składek w różnych
ubezpieczalniach?

10. Data: 2013-07-03 21:27:36

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kukus Minipalus wrote:

> E, zaraz, to znaczy że jest ustwa nie pozwalająca wypłacić podwójnie,
> ale nie ma ustawy zabraniającej płacić kilku pełnych składek w różnych
> ubezpieczalniach?

Tak jest właśnie.
Ograniczenie jest chyba w KC.
Było to wiele razy dyskutowane na grupach prawnych.

Cheap Nike Air Max 90 Shoes Air Max 90 Hyperfuse Shoes Air Max 90 VT Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
wąska kuchenka która lepsza
jak kłaść panele drewniane
Czarne rurki malowane proszkowo