jak kłaść panele drewniane

1. Data: 2013-06-25 14:48:07

Temat: jak kłaść panele drewniane
Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx> szukaj wiadomości tego autora

kleić czy nie, jedni mowią że powinna być klejona
inni znowu że może być pływająca
jak klejona to pewnie bez tego piankowego podkladu

w tym pokoju chcę zbudować szafę z przesuwnymi drzwiami
co już zaprzeczy pływaniu bo prowadnicę trzeba przykręcić do podłogi

chyba że panele zakończyć przed prowadnicą

no i ostatnie czy pozdejmować stare plytki pcv
sąsiad powyżej pozostawił pod panelami

--
http://zlotowskie.blox.pl
http://moneysave.info

2. Data: 2013-06-25 15:08:00

Temat: Re: jak kłaść panele drewniane
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <d...@d...xx> napisał w wiadomości
> kleić czy nie, jedni mowią że powinna być klejona
> inni znowu że może być pływająca
> jak klejona to pewnie bez tego piankowego podkladu

Nie słyszałem o panelach klejonych do podłogi. O klejonych (łączenia między sobą) to
tak.

3. Data: 2013-06-25 16:27:36

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Tue, 25 Jun 2013 14:48:07 +0200 osobnik zwany zlotowinfo
napisał:

> kleić czy nie, jedni mowią że powinna być klejona inni znowu że może być
> pływająca jak klejona to pewnie bez tego piankowego podkladu

nie kleić. Panele mają dużą rozszerzalność. przytrzymanie przez szafę w
jednym miejscu nie jest problemem ale jak całość zablokujesz to podłoga
"wstanie"

> [...]
>
> chyba że panele zakończyć przed prowadnicą
>
> no i ostatnie czy pozdejmować stare plytki pcv sąsiad powyżej pozostawił

w sumie wszystko jedno. Zależy od ich stanu. jak nie odstają za bardzo to
można zostawić

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

4. Data: 2013-06-25 17:44:46

Od: "saskatchewan" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie kleić. Panele mają dużą rozszerzalność. przytrzymanie przez szafę w
> jednym miejscu nie jest problemem ale jak całość zablokujesz to podłoga
> "wstanie"

Widziałem u znajomego piekny ,przestronny salon.
Na podłodze ,co prawda parkiet z 30 cm deseczek ,
ale na samym środku salonu pięknie "wstała" podłoga
na jakies 3 cm.
Błąd w sztuce.

5. Data: 2013-06-26 08:58:15

Od: adam <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-25 14:48, zlotowinfo pisze:
> kleić czy nie

Wiele firm nie daje gwarancji na panele, jak się je przyklei.

6. Data: 2013-06-26 14:32:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Jun 2013 08:58:15 +0200, adam napisał(a):

> Wiele firm nie daje gwarancji na panele, jak się je przyklei.

I słusznie, bo przyklejone do podłoża drewno nie może "pracować" zgodnie ze
swoją strukturą, tylko jest trzymane w miejscu przez klej i tworzą się
szkodliwe naprężenia, deska podłogowa może popękać.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

7. Data: 2013-06-26 14:36:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 26 Jun 2013 14:32:18 +0200, Ikselka napisał(a):

> przyklejone do podłoża drewno nie może "pracować" zgodnie ze
> swoją strukturą, tylko jest trzymane w miejscu przez klej i tworzą się
> szkodliwe naprężenia, deska podłogowa może popękać.

...co inego kiedy elementy są małe, jak np w klepce w parkiecie, gdzie
naprężenia nie sumują się na caej długości podłogi, lecz pozostają w
pojedynczym MAŁYM elemencie. No chyba ze się parkiet zaleje i namoknie on
wodą, bo wtedy pęcznieje i to jest katastrofa, cała podłoga rozpierając się
o sciany może się centralnie unieść aż pod sufit prawie.

8. Data: 2013-06-26 19:59:27

Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx> szukaj wiadomości tego autora

potrzeba ok. 40m2

co myślicie o tym? trochę kupowanie kota w worku...
http://allegro.pl/i3283281726.html 65zł/m+150 wysyłka

na miejscu zaoferowano mi drewniane za 86zł, 14mm

widziałem to, cieniutka warsterkwa od spodu
potem najgrubsza warstwa
i na wierzchu warstwa 2x grubsza niż ta cienka na spodzie

--
http://zlotowskie.blox.pl
http://moneysave.info

9. Data: 2013-07-02 08:37:10

Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> chyba że panele zakończyć przed prowadnicą
>
> no i ostatnie czy pozdejmować stare plytki pcv

My mamy klejone wszystkie panele. Panele od zwykłych (Classen AC3/4) po
świetne jakościowo Krono Original. Klej elastyczny (5-10-15 jeśli dobrze
pamiętam).
Zalety to brak stukania (żadnych odgłosów, różnica kolosalna!), lepsze
przewodzenie ciepła (podłogówka w całym domu). Wpływ podkładu i kleju na
przewodzenie ciepła przetestowano (panel na betonie z folią, panel na
podkładzie - przewodzi gorzej niż bezpośrednio na betonie, panel na
kleju - lepiej niż na betonie.)
Wady - dłużej się układało (2-3 popołudnia na pomieszczenie vs 1
popołudnie), będzie się też gorzej wymieniać.

Czas użytkowania: 3/4 lata w zależności od pomieszczenia. Rozpiętość
pomieszczeń od 3 do 7m - uwzględniając długość rzędu paneli. Przy
ścianach dylatacje 12mm przykryte listwami.
Wpływu rozszerzalności nie zaobserwowano (prawdopodobnie kompensowany
przez elastyczność kleju), unoszenia się podłogi nie zaobserwowano.

yarecky.

Czarne rurki malowane proszkowo
rozsuwane, podwieszane drzwi
wymiana okien, jakie wybrać trwałe i szczelne
Ulica Szegedyńska zostaje
Cheap Nike Air Max 2013 Shoes Air Max Classic BW Shoes Air Max 90 Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com