Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

41. Data: 2010-11-02 12:14:50

Temat: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> Ale po co chcesz zmieniac szybko temperature w pomieszczeniu? Nie
> lepiej zeby zawsze w salonie bylo 19, a w lazience 22-24 ? :) Po co
> szybko zmieniac. Z podlogowka mozesz miec nizsza temperature niz przy
> grzejnikach wiec nie musisz zmniejszac, zeby oszczedzac :-)

19 w salonie to jednak zimno... ale do rzeczy.

Po co szybko zmieniac temperature?

Np ten weekend jak teraz - wyjezdzamy z domku na 3-4 dni.
Ustawiasz sobie np. 16 stopni.
Przez ten czas domek oddaje mniej ciepla do atmosfery.

Zwlaszcza przez wentylacje grawitacyjna czy nawet rekuperator.
Bo wydmuchiwane / wywiewane powietrze z domku nie ma temp.
22 stopnie tylko np. 16 stopni.

Po powrocie, "kalafiorki" na 80C-90C... i po chwili mamy
cieplutko... jasne, ze domek sie nieco wychlodzil - i bedziemy
musieli teraz nieco wiecej dostarczyc energii, aby dogrzac
sciany, meble itd. ale zawsze troche tego ciepla co by poszlo
w atmosfere zaoszczedzilismy...

Oczywiscie przy tak cieplym weekendzie jak byl ostatnio,
oszczednosc bedzie znikoma, ale przy mroznych dniach i nocach
na pewno policzalna.

Aleksander.

42. Data: 2010-11-02 12:18:30

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
>wiadomości
yqe.googlegroups.com...
>To może zapytam tak:

>Powiedzmy że mamy pomieszczenia

>A) 32m2
>B) 10,5
>C) 12,5
>D) 11,5

Przyjmując szacunkowo rozstaw rurek co 15cm to na te 4 pomieszczenia wyjdzie
maks 500metrów rury x 2zł = 1000zł
Najtańsze grzejniki wyszły by Ciebie na te 4 pomiesazczenia ponad 1000zł jak
z grubsza liczę + ze 100metrów rury pexa by pewnie trzeba było zuzyc

>Wykonawca w tych pomieszczeniach daje grzejniki. Jakie wymiary i
.jakiej firmy nie mam pojęcia , ale zapewne tanie ;)

Budują Tobie dom a nie masz pojęcia za bardzo co tam Tobie zamontuja. Dziwne
to.

>W łazience będzie grzejnik wiszący

Wiszący grzejnik łazienkowy to koszt w granicach 100zł pewnie ale zastanów
się czy jest wogóle konieczny. Jask będziesz miał sama podłogówke to można
go ew podłaczyc do powrotu petli ogrzewania podłogowego więc instalacji za
bardzo nie skomplikuje.

>+ ogrzewanie podłogowe , w kuchni -
>podłogowe , w przedpokoju - ogrzewanie podłogowe.

>Gdybym w tych samych pomieszczeniach (A,B,C,D) dał ogrzewanie
>podłogowe (wodne) to jakie elementy musiałby kupić wykonawca
>(hydraulik) i co było by "innego" jak w przypadku ogrzewania
>tradycyjnego ...
>Choć u mnie będzie ogrzewanie mieszane ...

Na same pomieszczenia możesz w uproszczeniu przyjąć że koszt grzejników jest
równy(a zapewne wyższy) od kosztów alupexa. W pomieszczeniach do podłogówki
oprócz alupexa nic nie potrzebujesz(no spinki ale to grosze) Potrzebne będą
jeaszcze m.in rozdzielacze ale do grzejników równiez byś je potrzebował. Do
podłogówki troche droższe rozdzielacze są ale róznica nie powala.

>Chciałbym podłogówkę , ale nie za taką kasę ...
>Dlatego potrzebuję "argumentów" ;)

Twój główny argument to taki ze chcesz podłogówkę. Innych argumentów
wykonawcy nie musisz przedstawiac. Niech zrobi kosztorys wrzuc na grupe i
ocenimy.

Krzysiek

43. Data: 2010-11-02 12:25:44

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisal w wiadomosci

> 19 w salonie to jednak zimno... ale do rzeczy.

19 stopni przy podlogówce odczuwalnie nie jest równe 19stopniom przy
ogrzewaniu z "kalafiorami"

> Po co szybko zmieniac temperature?
>
> Np ten weekend jak teraz - wyjezdzamy z domku na 3-4 dni.
> Ustawiasz sobie np. 16 stopni. Przez ten czas domek oddaje mniej ciepla do
> atmosfery.

Duzo w roku jest takich 4 dniowych wyjazdów? Jesli tak to najlepiej dom
szkieletowy malo akumulacyjny i wtedy grzejniki ok bo szybko rozgrzeja
chalupe.

> [...]
> jasne, ze domek sie nieco wychlodzil - i bedziemy
> musieli teraz nieco wiecej dostarczyc energii, aby dogrzac
Mniej wiecej trzeba bedzie diostarczyc tyle wiecej ile zyskalismy na
obnizeniu temp;))
Przy 4 dniowym wyjezdzie to moze faktycznie warto obnizyc temerature w domu
aby zaoszczedzic. Ale juz przy 2 dniowym to moze sie nie bardzo oplacac.-
szczególnie pry murowanych wysokoakumulacyjnych domach. Pózniej na
"rozgrzanie" takiej chalupy zuzyjesz podobna lub wieksza ilosc energi niz
zyskales na obnizeniu. Ale btyly juz dlugie dyuskusje na ten temat nawet
niedawno. Warto poczytac

Krzysiek

44. Data: 2010-11-02 12:31:52

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maniek4 wrote:
> [...]
> petlami gestszymi niz moglyby byc?

> Spierniczone tematy to rzecz jasna, sam znam przypadek podciagniecia
> bezposrednio do podlogi wody bezposrednio z kotla weglowego, ale znam
> tez kilka przykladow podlogowek nieliczonych a sprawdzajacych sie
> doskonale, choc sam takiej nie mam. Co stoi na przeszkodzie w
> ulozeniu w calym domu rur co 15cm i wyregulowaniu tego rotametrami w
> czasie eksploatacji? Wiadomo, ze w dzisiejszych domach o niezbyt
> wyszukanych rozwiazaniach architektonicznych problemow z moca nie ma,
> wiec skad to straszenie? Pojdzie co najwyzej wiecej rury i tyle.

może sie np okazać że któas z pętli ma tak duże opory że nie da się tego
sensownie wyregulować.

generalnie dobrze jest zrobić system ze zrównoważonymi oporami
poszczególnych pętli.

dodamy też że zbyt niskie przepływy mogą powodować zapowietrzanie sie gałęzi
itp problemy.

45. Data: 2010-11-02 12:43:10

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// wrote:

> [...]
> 2000zł ...
> A skąd ta cena ?
>
> Wykonawca lekko się zmieszał ;)
>
> Cenę jaką mi podał nie "obejmowała" kosztu grzejników , wiec od kwoty
> tej trzeba by odjąc kwotę grzejników ...
>
> Ma sprowadzić faktury i dać mi znać , bo takie ceny z głowy to można o
> sobie ...
>
> Raczej będę walczył o podłogówkę , bo jak usłyszałem o 2m grzejniku w
> salonie to mi sie goraco zrobiło ;)
>
> Jednakże będę walczył o dokładną rozpiskę bo coś ta kwota jakaś z
> kosmosu a chyba dużo więcej roboty aż tak nie ma ...

jak ci pisałem cena 3500 to uczciwa cena w oparciu o markowe materiały a nie
chiński pex z allegro za 2 zeta

który to pex szczerze odradzam, jest taki cienki że podczas zginania potrafi
sie załamać ciałkiem, podobnie nadepnięcie obcasem może sie tez skończyć
zmiażdżeniem rury.

46. Data: 2010-11-02 12:47:44

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lis, 10:13, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
wrote:

> Dzwoniłem i pytałem i super tanio to nie jest ...
>
> Dla 66m2 powierzchni (4 pomieszczenia) (salon + 3 sypialnie)
> powiedział mi że musiałbym dopłacić około 3600zł + 100zł za każdy
> regulator z siłownikiem. Czyli 4000zł.

Zadnych regulatorow i silownikow! Sterownik pogodowy i koniec. Reszte
wyregulujesz sobie sam w domu na rotametrach przy rozdzielaczu
podlogowki. Wyregulujesz raz i zapomnisz na wieki :)

> Szczerze mówiąc trochę dużo , myślałem że będzie dużo taniej ...
>
> Wykonawca dzwoniłem do hydraulika i ten powiedział mu taką kwotę.
> Podobno cena wynika z olbrzymiej ilości rur i innych dodatkowych
> urządzeń.
>
> Szczerze mówiąc nie wiem czy warto dopłacać 4000zł do podłogówki ...

Niech Ci dadza kosztorys jakis. Mnie (ale robilem sam) podlogowka
wyszla taniej niz kaloryfery. Podlogowka ogrzewam lacznie blisko
360m2. Zuzylem ok 1,5km rur pex-al-pex (3900 pln), do tego trzy
skrzynki (na kazda kondygnacje) z rozdzielaczami (lacznie 24 obwody) -
> 1500 pln. Plus drobne "pierdoly" jak spinki do rur, folia alu
(wzialem ta przereklamowana z narysowana kratka zeby sie latwiej
ukladalo -> rzeczywiscie ukladalo sie latwiej;) Lacznie jakies 6k pln.
Na 360m2 !!!! Fakt, ze w piwnicach mam ledwo 5 petli po 40m kazda,
parter i poddasze znacznie gesciej :) W sumie grzeje to ok 18
pomieszczen (liczac takze dwa garaze, wiatrolap, maly WC, dwie
lazienki, mala pralnie). Same grzejniki kosztowalyby podobnie lub
wiecej.

Chca Cie naciagnac :)
pozdr.

--
Adam Sz.

47. Data: 2010-11-02 12:55:34

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lis, 13:14, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

> 19 w salonie to jednak zimno... ale do rzeczy.

Nie ma co dyskutowac na ten temat ale 19 to dla mnie odpowiednik 21-22
kalafiorowego. Ale zostawmy ten temat:-) Niech sobie ktos grzeje i do
21 jak mu pasuje:)

> Po co szybko zmieniac temperature?
>
> Np ten weekend jak teraz - wyjezdzamy z domku na 3-4 dni.
> Ustawiasz sobie np. 16 stopni.
> Przez ten czas domek oddaje mniej ciepla do atmosfery.

Od 4 dni mam znowu wylaczone ogrzewanie i temperatura nie spada
ponizej 18,5stC w srodku. Wczesniej nagrzalem do 21stC i wylaczylem
piecyk (pompa z podlogowki ciagle mieli). Takze przez te 3-4 dni to w
takich warunkach (jak na zewnatrz temp. dochodzi do 19stC) przy
podlogowce temperatura i tak nie spadnie :-)

> Zwlaszcza przez wentylacje grawitacyjna czy nawet rekuperator.
> Bo wydmuchiwane / wywiewane powietrze z domku nie ma temp.
> 22 stopnie tylko np. 16 stopni.

No przy wyjezdzie to sobie w przypadku wentylacji z rekuperatorem
mozna ustawic 50m3/h albo i mniej i cieszyc sie z oszczednosci ;)

> [...]
> musieli teraz nieco wiecej dostarczyc energii, aby dogrzac
> sciany, meble itd. ale zawsze troche tego ciepla co by poszlo

Niewiele. Wiekszosc tego co zaoszczedziles bedziesz teraz musial
spowrotem w dom wpompowac. Mysle, ze podlogowka przez caly sezon
grzana "rowno" oszczedzi wiecej kasy, niz te pare weekendowych obnizen
temperatur w przypadku posiadania grzejnikow :)
pozdr.

--
Adam Sz.

48. Data: 2010-11-02 13:07:45

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...

> [...]
> takich warunkach (jak na zewnatrz temp. dochodzi do 19stC) przy
> podlogowce temperatura i tak nie spadnie :-)

Adam, ja tez mam od 4 dni wyłączone ogrzewanie i nawet kocioł jest w pozycji
OFF bo wody do kranów wystarczająco dużo solar nagrzewa. W sypialni,
termometr po całym dniu nieobecności wskazywał na wieczór wczoraj 19,9stC.
Sypialnia jest w najmniej korzystnej temperaturowo części domu bo poddasze
połnocny-wschód.

Marek

49. Data: 2010-11-02 13:14:10

Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

news:4cd00d2b$0$21009> Adam, ja tez mam od 4 dni wyłączone ogrzewanie i
> [...]
> termometr po całym dniu nieobecności wskazywał na wieczór wczoraj 19,9stC.
> Sypialnia jest w najmniej korzystnej temperaturowo części domu bo

Dodam jeszcze że na górze podłogówka jest tylko w łazience.

Marek

50. Data: 2010-11-02 13:26:49

Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-02 13:31, Marek Dyjor pisze:

> [...]
> poszczególnych pętli.
>
> dodamy też że zbyt niskie przepływy mogą powodować zapowietrzanie sie

No właśnie...
Jaki powinien być przepływ w podłogówce?

--
RudeBoy Selecta
Bless...