Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

51. Data: 2010-11-02 14:29:22

Temat: Re: Polaczenie podlogówki z grzejnikami ?
Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> Nie ma co dyskutowac na ten temat ale 19 to dla mnie odpowiednik 21-22
> kalafiorowego. Ale zostawmy ten temat:-) Niech sobie ktos grzeje i do
> 21 jak mu pasuje:)

Opowiadasz jakbyś miał pompę ciepła :) a drewno już polubiłeś rąbać ?
(żart).

> Od 4 dni mam znowu wylaczone ogrzewanie i temperatura nie spada
> ponizej 18,5stC w srodku. Wczesniej nagrzalem do 21stC i wylaczylem
> piecyk (pompa z podlogowki ciagle mieli). Takze przez te 3-4 dni to w
> takich warunkach (jak na zewnatrz temp. dochodzi do 19stC) przy
> podlogowce temperatura i tak nie spadnie :-)
Jasne jak w domu masz mniej niż na dworze.

Porąbało cię (was), ja tam mam włączone ogrzewanie od początku września
- podłogówka, kalafiory. Ale, był ostatnio piękny weekend,
to miałem drzwi na taras cały dzień otwarte i wiało 15 stopni do domu.
Nie rozumiem różnicy temeperatur dla podłogówki i kalafiorów. 20 stopni
to 20 stopni i już, chyba, że rzeczywiście pomieszczenie ma 1,5x1,5m i
jakbyś się nie obrócił to kaloryfer cię parzy. Ja tam mam 21 w
mieszkalnych w dzień, 20,5 w nocy, w łazienkach 22 stopnie. A i w garażu
15, bo tam też grzeję.

pzdr.
rafał

52. Data: 2010-11-02 14:43:55

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lis, 15:29, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

> Nie rozumiem różnicy temeperatur dla podłogówki i kalafiorów. 20 stopni

To przygotuj sobie dwie miski z woda. Jedna z woda chlodna, druga z
letnia. Wystaw je na dwor przy 15stC i postoj (wystarczy wody do
kostek) najpierw w jednej 10 minut, potem w drugiej (zrob sobie jakas
przerwe miedzy kolejnymi miskami zeby nie zaklamac wynikow ;-)
Poczujesz zarypista roznice - a przeciez temperatura otoczenia w obu
wypadkach byla identyczna.

A nawet prosciej - w domu poloz sobie kawalek panela i plytke
ceramiczna. Stan najpierw na jednym, potem na drugim. Na plytce bedzie
Ci chlodniej :) Wiem, ze tu bedzie chodzilo o przewodnosc cieplna
materialu (ceramika wieksza, dlatego "wyciaga" z Ciebie ciepelko) ale
chodzi o sam fakt, ze im nizej w nogi jest cieplej, tym organizmowi
jest cieplej (a moze tak mu sie wydaje) :)
pozdr.

--
Adam Sz.

53. Data: 2010-11-02 14:50:13

Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Niech Ci dadza kosztorys jakis. Mnie (ale robilem sam) podlogowka
> wyszla taniej niz kaloryfery. Podlogowka ogrzewam lacznie blisko
> 360m2. Zuzylem ok 1,5km rur pex-al-pex (3900 pln), do tego trzy
> skrzynki (na kazda kondygnacje) z rozdzielaczami (lacznie 24 obwody) -> 1500 pln.
Plus drobne "pierdoly" jak spinki do rur, folia alu

Dziś wieczorkiem napiszę emaila do wykonawcy z prośbą o dokładny
kosztorys , bo takie kwoty z "kapelusza" to sobie można włożyć ....
Napomnę mu o tym że metr rury kosztuje 2zł , więc nawet gdyby dali
0,5km rur to wyszło by to 1000zł , a sądzę że reszta "osprzętu"
powinna zamknąć się w 1000zł.
Nie mówię to o jakis zaawansowanych bajerach ale o standardzie
minimum ...
Sterowanie pogodowe to raczej wyższa półka cenowa i nie wiem czy jeden
dałby sobie radę z kilkoma (kilkunastoma) pętlami ...

No chyba że wykonawca bierze dodatkową kasę za "robociznę" , choć w
przypadku ogrzewania tradycyjnego też trzeba się trochę narobić , a
ułożenie podłogówki nie jest chyba aż tak ciężkie i trudne aby żądać
za to jakąś super kasę w stosunku do ogrzewania tradycyjnego ?

54. Data: 2010-11-02 14:54:09

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// wrote:

> [...]
> ułożenie podłogówki nie jest chyba aż tak ciężkie i trudne aby żądać
> za to jakąś super kasę w stosunku do ogrzewania tradycyjnego ?

punktowo trzeba liczyć podobną cenę za pętle jak za grzejnik

55. Data: 2010-11-02 15:26:49

Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lis, 15:50, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
wrote:

> Sterowanie pogodowe to raczej wyższa półka cenowa i nie wiem czy jeden
> dałby sobie radę z kilkoma (kilkunastoma) pętlami ...

Znowu mit :) Moj sterownik pogodowy kosztowal 180 pln i ma wszystkie
funkcje jakie trzeba. Oczywiscie do tego musisz miec zawor trojdrogowy
(a jezeli sie zdecydujesz na 100% podlogowke to najlepiej odrazu
czterodrogowy) z silownikiem. Koszt zaworu to jakies 300 pln, silownik
drugie tyle. Do tego sterownik pogodowy niech bedzie 200 pln = suma
800 pln. To wszystko. Zadna wyzsza polka cenowa :) On poprostu steruje
temperatura jaka idzie na podloge w zaleznosci od temperatury na
zewnatrz. Ty sobie tylko musisz wyregulowac kazda petle (na
rotametrach czyli takich prostych zaworkach ktore pokazuja przeplyw w
kazdej petli) i to wszystko.

> [...]
> ułożenie podłogówki nie jest chyba aż tak ciężkie i trudne aby żądać
> za to jakąś super kasę w stosunku do ogrzewania tradycyjnego ?

No ulozenie podlogowki jest na pewno troche bardziej pracochlonne,
wykonawca moze tez dac argument, ze musi dac grubsza wylewke (zamiast
4-5cm, musi dac 6-7cm). W normalnych warunkach nie ma to zadnego
wplywu na cene - u mnie wykonawcy posadzek kasuja za m2 bez wzgledu na
to czy jest ogrzewanie podlogowe, czy nie (aktualnie 30 pln / m2).
Ulozenie 500mb rury dwom osobom zajmie jeden caly dzien, no
maksymalnie poltorej dnia (jak sa wolni;) razem z podlaczeniem do
rozdzielacza. Kalafiory - zapewne krocej - ale trzeba spedzic troche
czasu na przykrecaniu mocowan i podlaczaniu tych kilku kaloryferow :)
Niech bedzie nawet ten jeden pelny dzien pracy dwoch osob wiecej.
Niech to bedzie 500 pln. Tyle bym uczciwie zaplacil za ta robote :)
pozdr.

--
Adam Sz.

56. Data: 2010-11-02 15:59:07

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie pisz nikt, bo co robią stare babcie całymi dniami wyglądając przez okno w celu
zbierania
> wszystkich "informacji" o sąsiadach ? :)
Ale zwykle poza sezonem grzewczym:)

57. Data: 2010-11-02 16:07:54

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
> zewnatrz. Ty sobie tylko musisz wyregulowac kazda petle (na
> rotametrach czyli takich prostych zaworkach ktore pokazuja przeplyw w

daj linka bo szukam od dłuższego czasu jakiejś taniej pogodówki do
sterowania zaworów trójdrogowych

58. Data: 2010-11-02 16:32:19

Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-01 22:00, Maniek4 pisze:

> Spierniczone tematy to rzecz jasna, sam znam przypadek podciagniecia
> bezposrednio do podlogi wody bezposrednio z kotla weglowego, ale znam tez
> kilka przykladow podlogowek nieliczonych a sprawdzajacych sie doskonale,
> choc sam takiej nie mam. Co stoi na przeszkodzie w ulozeniu w calym domu rur
> co 15cm i wyregulowaniu tego rotametrami w czasie eksploatacji? Wiadomo, ze
> w dzisiejszych domach o niezbyt wyszukanych rozwiazaniach architektonicznych
> problemow z moca nie ma, wiec skad to straszenie? Pojdzie co najwyzej wiecej
> rury i tyle.

Częściowo masz rację. Jeśli wykonawca zrobił już kilka "nowych" domów
(chodzi o dzisiejsze zapotrzebowanie na ciepło), to ma doświadczenie, co
robić. Jeśli nie, to będzie się uczył na kliencie. Trochę jak stare
reguły mówiące o 100W na 1m^2 :-), dzisiaj też są, tylko nieco inne.

M.

59. Data: 2010-11-02 16:35:27

Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> Niewiele. Wiekszosc tego co zaoszczedziles bedziesz teraz musial
> spowrotem w dom wpompowac. Mysle, ze podlogowka przez caly sezon
> grzana "rowno" oszczedzi wiecej kasy, niz te pare weekendowych obnizen
> temperatur w przypadku posiadania grzejnikow :)

Owszem - niewiele.
Nie mówie, ze kalafiory sa lepsze od podlogówki.
Ale jak ktos sie pyta "po co" zmieniac temp. to staram
sie podac jakies argumenty :)

Za kalafiorami dodac mozna jeszcze mozliwosc szybkiego
dosuszania prania... ;) i pewnie pare innych...

Ale na pewno podlogówka bedzie oszczedniejsza tak czy siak.
Grzanie niskotemp. jest ekonomiczniejsze - bez dwóch zdan.
Dodatkowo, ze daje znacznie korzystniejszy rozklad temp.
w pomieszczeniach - i co szczególnie wazne, sa mniejsze
straty przy wentylacji. Przy kalafiorach jednak przy suficie
mamy sporo cieplejsze powietrze niz przy podlodze - i to
cieplejsze powietrze kratkami wentylacyjnymi nam ucieka.

Pozdrowienia,
Aleksander.

60. Data: 2010-11-02 18:36:48

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Znowu mit :) Moj sterownik pogodowy kosztowal 180 pln i ma wszystkie
>funkcje jakie trzeba. Oczywiscie do tego musisz miec zawor trojdrogowy

A ile by kosztowało sterowanie na termostatach ?

Bo rozumiem że musi być jakiś termostat naścienny + jakiś siłownik.
Szczerze mówiąc wolałbym takie rozwiązanie bo są pomieszczenia (sypialnia)
gdzie chce niższą temperaturę.

POWITANIE
Alarm lub włączanie kotła CO smsem - dotyczy ekspandera GSM NANO
Piec kuchenny na węgiel i drewno
Grupowicz się żeni:)
Re: który młynek żarnowy