Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Date: Tue, 2 Nov 2010 07:50:13 -0700 (PDT)

> Niech Ci dadza kosztorys jakis. Mnie (ale robilem sam) podlogowka
> wyszla taniej niz kaloryfery. Podlogowka ogrzewam lacznie blisko
> 360m2. Zuzylem ok 1,5km rur pex-al-pex (3900 pln), do tego trzy
> skrzynki (na kazda kondygnacje) z rozdzielaczami (lacznie 24 obwody) -> 1500 pln.
Plus drobne "pierdoly" jak spinki do rur, folia alu

Dziś wieczorkiem napiszę emaila do wykonawcy z prośbą o dokładny
kosztorys , bo takie kwoty z "kapelusza" to sobie można włożyć ....
Napomnę mu o tym że metr rury kosztuje 2zł , więc nawet gdyby dali
0,5km rur to wyszło by to 1000zł , a sądzę że reszta "osprzętu"
powinna zamknąć się w 1000zł.
Nie mówię to o jakis zaawansowanych bajerach ale o standardzie
minimum ...
Sterowanie pogodowe to raczej wyższa półka cenowa i nie wiem czy jeden
dałby sobie radę z kilkoma (kilkunastoma) pętlami ...

No chyba że wykonawca bierze dodatkową kasę za "robociznę" , choć w
przypadku ogrzewania tradycyjnego też trzeba się trochę narobić , a
ułożenie podłogówki nie jest chyba aż tak ciężkie i trudne aby żądać
za to jakąś super kasę w stosunku do ogrzewania tradycyjnego ?