Położenie zapobiegające odleżynom

11. Data: 2007-12-25 12:40:29

Temat: Re: Położenie zapobiegające odleżynom
Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
news:fkqoqc$s89$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "kynast" <s...@g...com> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...

> A tak już gwoli bycia całkiem dokładnym, to zarówno stastyczność jak i
> sztywność (oba terminy kliniczne) może być wywołana kurczem mięśnia
> (termin patofizjologiczny)...

Sorry... spastyczność miała być...

Pzdr
Paweł

12. Data: 2007-12-25 18:45:11

Od: "Anka Trojnar" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, zapamiętam na przyszłość.
Pozdrawiam serdecznie
Anka Trojnar

13. Data: 2007-12-25 19:42:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Dec 2007 12:14:55 +0100, bazyli4 wrote:

> A tak już gwoli bycia całkiem dokładnym, to zarówno stastyczność jak i
> sztywność (oba terminy kliniczne) może być wywołana kurczem mięśnia (termin
> patofizjologiczny)...

Gwoli bycia całkiem dokładnym, to nie masz racji. Sprawdź sobie co to
kurcz mięśnia, sprawdź co to napięcie mieśniowe, sprawdź co to
spastyczność i sztywność :)

14. Data: 2007-12-25 20:21:31

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gwoli bycia całkiem dokładnym, to nie masz racji. Sprawdź sobie co to
> kurcz mięśnia, sprawdź co to napięcie mieśniowe, sprawdź co to
> spastyczność i sztywność :)

To ja w takim razie odsyłam choćby do: , 'Understanding and measurement of
muscle tone and releated to clinicAL MUSCLE PAIN' D.G. Simons, N. Mense,
pomieszczone w 'Pain" 1988, 75, 1-17, po polsku znaleźć można: 'Napięcie
mięśniowe i jego pomiar a kliniczny ból mięśni' TYCHŻE, rEHABILITACJA
MEDYCZNA 1999, T 3, NR 3, S. ... trochę wiedza od tamtej pory poszła do
przodu, ale podstawowe rozróżnienia pozostały...

Pzdr
Paweł

15. Data: 2007-12-25 20:55:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Dec 2007 21:21:31 +0100, bazyli4 wrote:

> [...]
> MEDYCZNA 1999, T 3, NR 3, S. ... trochę wiedza od tamtej pory poszła do
> przodu, ale podstawowe rozróżnienia pozostały...

Ech... Lost in translation. :) Doczytaj:)

Terminologia medyczna nie zawsze da się przetłumaczyć dosłownie. Kurcz
mieśnia to nie to samo, co wzmożone napięcie mięśniowe.

16. Data: 2007-12-25 21:17:55

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Terminologia medyczna nie zawsze da się przetłumaczyć dosłownie. Kurcz
mieśnia to nie to samo, co wzmożone napięcie mięśniowe.

Supersedes: Uuuups - zaraz doczytam do końca:) Możliwe, że to ja się
sypnąłem jeśli chodzi o terminologię:)

17. Data: 2007-12-25 21:33:05

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieśnia to nie to samo, co wzmożone napięcie mięśniowe.
>
> Supersedes: Uuuups - zaraz doczytam do końca:) Możliwe, że to ja się

Ano, bo nie to samo... zresztą ten artykuł zawiera bardziej propozycje
dookreślenia terminologii niż coś już na stałe ustalonego... ale tymi
rozróżnieniami posługuję się już od czasu jakiegoś z całkiem niezłym
skutkiem, rzekłbym... dydaktycznym...

Pzdr
Paweł

18. Data: 2007-12-25 21:39:51

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Dec 2007 21:21:31 +0100, bazyli4 wrote:

:) Sprawdziłem i miałem rację; jednak pamiętam coś z nauki do dwójki:)

Kurcze mieśni definiuje sie jako umiejscowioną formę skurczu mieśnia.
Występują u osób zdrowych, ale są równiez typowym objawem niektórych
dystrofii mięsniowych i miopatii (np miotonii).

Źródło: pierwszy tom Bradleya w polskim tłupaczeniu:)

19. Data: 2007-12-25 21:43:20

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Dec 2007 22:33:05 +0100, bazyli4 wrote:

> [...]
> dookreślenia terminologii niż coś już na stałe ustalonego... ale tymi
> rozróżnieniami posługuję się już od czasu jakiegoś z całkiem niezłym

Nie mam zamiaru podważać Twojego doświadczenia dydaktycznego.

Jak widać utknęliśmy w meandrach terminologicznych; wszystko zależy od
tego co definiujemy jako kurcz mięśnia.

Proponuje remis :)

I pozdrawiam - miło pogadać z kimś, kto wie o czym pisze :D

20. Data: 2007-12-25 22:27:07

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak widać utknęliśmy w meandrach terminologicznych; wszystko zależy od
> tego co definiujemy jako kurcz mięśnia.
>
> Proponuje remis :)
>
> I pozdrawiam - miło pogadać z kimś, kto wie o czym pisze :D

A dzięki... być może po prostu utknęliśmy na mieliznach języków
zawodowych... bo przecież każdy podchodzi do tego samego z nieco innej
strony. I także pozdrawiam...

Paweł

Antydepresanty a płynność mowy (jąkanie)
pytanie DO INTERNAUTOW
boli mnie strasznie noga
woda za macicą
wyrywanie zebów - ubzepieczalnia placi?