Polska-Ekwador czyli co by tu ugotować

1. Data: 2006-06-08 04:48:43

Temat: Polska-Ekwador czyli co by tu ugotować
Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jam tu gościnnie z pl.rec.sport.pilka-nozna
Nadchodzi miesięczna uczta - mistrzostwa świata. W piątek danie pierwsze
mecz Polska-Ekwador.

Przyszło mi do głowy by tak w ramach mundialowego klimatu przygotować
coś ekwadorskiego na obiad.
Narodowe ekwadorskie, co to mogłoby być?

--
Artur Fortuna
Jasna Strona Błoń

2. Data: 2006-06-08 05:58:53

Temat: Re: Polska-Ekwador czyli co by tu ugotować
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 8 juin 2006 ŕ 06:48:43, dans <e68a24$stp$1@srv.cyf-kr.edu.pl> vous écriviez
:

> Przyszło mi do głowy by tak w ramach mundialowego klimatu przygotować
> coś ekwadorskiego na obiad.
> Narodowe ekwadorskie, co to mogłoby być?

Jezeli nie masz pod reka swinki morskiej ktora zechcialbys poswiecic
z okazji mundialu to mozesz przygotowac ceviche, np. w ten sposob :
http://groups.google.fr/group/pl.rec.kuchnia/msg/ad7
b331e83070cde?hl=fr&

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2006-06-08 06:23:09

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Jun 2006 07:58:53 +0200, Waćpanna lub waćpan Ewa (siostra Ani)
N., w wiadomości <news:6023959171$20060608075854@ewcia.kloups> zawarł, co
następuje:

> Jezeli nie masz pod reka swinki morskiej ktora zechcialbys poswiecic
> z okazji mundialu to mozesz przygotowac ceviche, np. w ten sposob :
> [...]

Modlę sie, żeby TŻ nie czytał kuchni... bo inaczej żegnaj Ziuta ;)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

4. Data: 2006-06-08 12:59:44

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Fortuna" <f...@p...pole.Reply-To.pl> wrote in message
> [...]
> ekwadorskiego na obiad.
> Narodowe ekwadorskie, co to mogłoby być?

Jedzenie to chyba rzecz niepatriotyczna - przy ogladaniu pilki noznej nalzy
sie napic...
A jak po ekwadorsku - dla panow obydwu plci - Aquardiente (mozna kupic, ale
mozna po prostu zastapic wodka badz spirytusem...Mozna dodac ociupinke
anyzku...) A dla pan plci obojga - canelito, syrop (cukier rozpuszczony w
wodzie), bialy rum (albo wodka/spirytus), cytryna albo limonka i cynamon.

:-)

5. Data: 2006-06-08 20:40:50

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar,
wpatrzony gdzieś w mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> Jezeli nie masz pod reka swinki morskiej ktora zechcialbys poswiecic

Pogłoski o barbarzyństwie kibiców jakie do Ciebie docierają są mocno
przesadzone. Kibica onych to jeszcze, ale żeby świnkę?

> z okazji mundialu to mozesz przygotowac ceviche, np. w ten sposob :
> http://groups.google.fr/group/pl.rec.kuchnia/msg/ad7
b331e83070cde?hl=fr&

Zastanawiałem się skąd ja wezmę grosso modo, ale Kopaliński pisze, że
mam. Proste w przyrządzaniu, fantastycznie. Dzięki!

PS. Zajrzę tu jeszcze przed meczem z Kostaryką :)

--
Artur Fortuna
Jasna Strona Błoń

6. Data: 2006-06-08 20:49:18

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 8 juin 2006 ŕ 22:40:50, dans <e6a1ra$uul$1@srv.cyf-kr.edu.pl> vous écriviez
:

> Pogłoski o barbarzyństwie kibiców jakie do Ciebie docierają są mocno
> przesadzone. Kibica onych to jeszcze, ale żeby świnkę?

Kibice nie maja nic wspolnego : swinka morska (wedzona) jest narodowa
potrawa Ekwadoru. Nic nie poradze na ten stan rzeczy :-/

> Proste w przyrządzaniu, fantastycznie. Dzięki!

To ceviche najlepiej wychodzi z kminem rzymskim zmielonym (pojawil sie
ostatnio u Kotanyi)

> PS. Zajrzę tu jeszcze przed meczem z Kostaryką :)

No :) Jest tu kilka osob (np. eM eL) ktore jakos maja doswiadczenie w
kuchniach lacinsko-amerykanskich... hasta la vista, baby :)

Ewcia

--
Niesz

7. Data: 2006-06-08 21:23:17

Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.Reply-To.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik eM eL miał niepewny dość wzrok. Prosił o żar, wpatrzony
gdzieś w mrok. Wciągnął dym, i nim skryła go noc, tak powiedział:

> Jedzenie to chyba rzecz niepatriotyczna - przy ogladaniu pilki noznej nalzy
> sie napic...

Przed chciałem jeść. Rodzinie nagotować by jakoś zrekompensować im
miesiąc bez TV i komputera (bo scalone mam).

> A dla pan plci obojga - canelito, syrop (cukier rozpuszczony w
> wodzie), bialy rum (albo wodka/spirytus), cytryna albo limonka i cynamon.

Na EcuadorExplorer.com twierdzą, ze trzeba to z gotowana wodą.

--
Artur Fortuna
Jasna Strona Błoń

8. Data: 2006-06-09 00:41:19

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> Na EcuadorExplorer.com twierdzą, ze trzeba to z gotowana wodą.

No bo syrop to najlepiej sie robi rozpuszczjac cukier w przegotowanej,
goracej wodzie.

9. Data: 2006-06-14 10:29:40

Od: "Feliks" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Jezeli nie masz pod reka swinki morskiej ktora zechcialbys poswiecic
> z okazji mundialu to mozesz przygotowac ceviche, np. w ten sposob :
> [...]

Jednego nie jestem pewien - na 30min/1 godzinę wstawiać do lodówki czy do
zamrazalnika lodowki ?
pzodrawiam
M.

Jedzenie w plenerze - a'la piknik