Pomocy! Aliens w kuchni!

1. Data: 2007-11-16 21:46:39

Temat: Pomocy! Aliens w kuchni!
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Najpierw zobaczyłem jeden pełznący po suficie (długość około 1,5-2cm):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50c80efec052f02c
.html

Potem drugi, a za nim na styku sufitu i ściany jego kolegę (koleżankę?) w jakby
półprzezroczystym a'la kokonie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0ea5aaac326f3e2
.html
potem jeszcze jeden w "kokoniku":
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b54b1efdbccbdfc
.html

Gdy się baczniej rozejrzałem dookoła, osobników w "kokonach" zobaczyłem więcej:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1baac6bd047d1d1
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f7e3d70ed5c90bf6
.html
Wszystkie przyklejone wyłacznie na "styku" ściany i sufitu, nie zauwazyłem ich
w inych miejscach kuchni, zaś w innych pomieszczeniach w ogóle.
W sumie dookoła kuchni przyklejonych kilkanaście sztuk "kokonowych", plus kilka
pełzających po suficie bezkkokonowych (nie wiem, czy te ostatnie faza przed,
czy po "kokonie"?) . Na razie te ktore wypatrzyłem, pozbieralem pesętą do
słoiczka z wodą i utopiłem w kiblu.

Kurde, co to? Wczoraj chyba jeszcze ich nie było(?), a przynajmniej nie było w
stanie zauważalnym... Kuchnia blokowa (ok.2x2,5m), ale sucha i ogólnie niezbyt
intensywanie eksploatowana (w sensie mocnego gotowania, pary, itp.)
Proszę o pomoc w rozpoznaniu najeźdźców i doborze właściwego typu broni ;-)

pozdrawiam -

Stanley

2. Data: 2007-11-16 22:00:04

Temat: Re: Pomocy! Aliens w kuchni!
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> wrote:
> Witam
>
> Najpierw zobaczyłem jeden pełznący po suficie (długość około
> [...]

Móóóuuuuóóóóóllll!!!!

> Proszę o pomoc w rozpoznaniu najeźdźców i doborze właściwego
> typu
> broni ;-)

Było o tym na grupie wiele razy, czeka cię naprawdę ciężki bój i
to bez żartów. Wszystkei szafki z żywnością rozładować, sprawdzić
dokładnie i uważnie torebkę po torebce z absolutnie wszystki,
odginac krawędzie papierków, zachodzace na siebie rogi tekturek
opakowań, sypkie artykuły uważnie przesypywać i zwracać uwagę czy
się do siebie nie kleją w charakterystyczne krupy albo czy w nich
nie widać takich jakby pajęczynek. Najbardziej podejrzane są
artykuły mączne, orzechy i przyprawy. Stwierdziwszy coś takiego -
natychmiast wyrzucać! Wszelkie szpary w szafkach, otwory po
kołkach obejrzeć.
No i przez najbliśzych parę dni mieć w pogotowiu kapcia lub
zwninięta gazetę i zwracać uwagę, czy nic w powietrzu nie lata,
jak lata to być bezlitosnym. Wszystkich glist na pewno nie
wyzbierasz, coś ci się na mur przepoczwarzy, jak nie złapiesz, to
miejsce do złożenia jajek znajdzie i zabawa będzie od nowa.

J.

3. Data: 2007-11-16 22:00:56

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/16/2007 10:46 PM, s...@o...pl wrote:
> Witam
>
> Najpierw zobaczyłem jeden pełznący po suficie (długość około 1,5-2cm):
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50c80efec052f02c
.html

Mól spożywczy. Poguglaj w archiwum tej grupy, nie jesteś pierwszy! :-) U
nas siedziały w orzechach włoskich, kilka miesięcy sie męczyliśmy, zanim
to wykryliśmy. Ale mogą żerować w dowolnych produktach spożywczych, przy
czym bardzo trudno jest wypatrzyć skąd wyłażą larwy. Opakowanie foliowe
nie jest dla nich żadnym problemem.

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2007-11-16 22:13:31

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/16/2007 11:00 PM, Jarek P. wrote:

> No i przez najbliśzych parę dni mieć w pogotowiu kapcia lub zwninięta
> gazetę i zwracać uwagę, czy nic w powietrzu nie lata, jak lata to być
> bezlitosnym.
Odkurzacz rulez. :-)

> Wszystkich glist na pewno nie wyzbierasz, coś ci się na mur
> przepoczwarzy, jak nie złapiesz, to miejsce do złożenia jajek znajdzie i
> zabawa będzie od nowa.
U nas, dzięki Bogu, nie wylazły poza orzechy, mimo kilku miesięcy, które
minęły zanim wyczailiśmy, gdzie gady siedzą.

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2007-11-16 22:25:55

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> wrote:

> Odkurzacz rulez. :-)

Ależ one zawartość worka od odkurzacza jako coś w stylu
połączenia raju z eldoradem potraktują, trzebaby od razu potem
worek zmieniać :-)

> U nas, dzięki Bogu, nie wylazły poza orzechy, mimo kilku
> miesięcy,
> które minęły zanim wyczailiśmy, gdzie gady siedzą.

A ja u siebie za Drugiej Wojny Molowej miałem je nawet w podobno
niejadalnej dla nich herbacie oraz w zagiętych rogach opakowań od
chińskich zupek. Pierwsza Wojna Molowa była tradycyjna: orzechy i
suszone grzyby. A i jeszcze wtedy mi się mole w szynszylu (żywym,
znaczy w jego klatce) zalęgły :-)

J.

6. Data: 2007-11-16 22:44:38

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/16/2007 11:25 PM, Jarek P. wrote:

> Ależ one zawartość worka od odkurzacza jako coś w stylu połączenia raju
> z eldoradem potraktują, trzebaby od razu potem worek zmieniać :-)
Najwyraźniej czuły się tak dobrze, że ani nie wyłaziły, ani papieru od
worka nie konsumowały. :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2007-11-16 23:05:36

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wypróbowane. Nie znoszą zapachu liści laurowych. Jest to chyba
najszybszy sposób na ich pozbycie się.Oczywiście najpierw wytłuc w
pień wszystkie dostępne a potem pokruszyć listki. Nie przyjdą więcej,
przynajmniej tak jest u mnie już od dłuższego czasu. Kamila

8. Data: 2007-11-17 09:33:44

Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> intensywanie eksploatowana (w sensie mocnego gotowania, pary, itp.)
> Proszę o pomoc w rozpoznaniu najeźdźców i doborze właściwego typu broni

Mól spozywczy- skurwysyństwo jakich mało.
Siedzi w najbardziej niewiarygodnych miejscach.
Łatwo przynieść z marketu w bakaliach.
Oznaką jest materia typu "mgiełka" lub "pajęczynka" w opakowaniach produktów
Jak już będzie Ci się wydawało że się tego pozbyłeś, zdejmij ze ściany
szafki wiszące, obrazki, zegary i co tam jeszcze masz i się zdziwisz :)
Miłego boju zyczę.
U mnie płytki na mola spozywczego nie podziałały. Musiałem wytłuc wszystko
zo żyło, wywalić połowę żarcia typu makarony fasole, groch, przyprawy i od
prawie roku spokój.
Te larwy i kokony fajnie sie pali palnikiem gazowym- miałem okazję poszaleć
i wyżyć się na obrzydliwstwie...
--
Jackare

9. Data: 2007-11-17 10:41:55

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Nov 2007 23:00:56 +0100 I had a dream that Michal Sobkowski
<m...@f...adres.invalid> wrote:
> [...]
>to wykryliśmy. Ale mogą żerować w dowolnych produktach spożywczych, przy
>czym bardzo trudno jest wypatrzyć skąd wyłażą larwy. Opakowanie foliowe

Tak, tym bardziej, co jest dziwne, mogą żerować w zupełnie suchych rzeczach,
jak marakony itp. Polecam nabycie w Ikei czy czymś podobnym słoików czy małych
pojemników plastikowych i szczelne opakowanie wszystkiego.

--
Grzegorz Janoszka

10. Data: 2007-11-17 12:44:56

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

.html

> Móóóuuuuóóóóóllll!!!!
<...>
> Było o tym na grupie wiele razy, czeka cię naprawdę ciężki bój i
> to bez żartów. <...>

O kurdę móuól! :-(
Cos tak czułem, TŻ przedwczoraj wspominała, że utłukła już fruwający
egzemplarz...

No cóż, trzeba bedzie podjąć bój. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, sposób z
odstraszaniem liściem laurowym też zapewne bedę próbował.

Pozdrawiam -

Stanley

płytki w kuchni Help!! (jutro przychodzi majster kończyć, co zaczął)
OSTRZEŻENIE - Meble z Bydgoskie Fabryki Mebli - CANDY - TOTALNE DZIADOWSTWO.
Miesięczne koszty
Zmywarka - problem
ankieta - własne mieszkanie