Pompy ciepła ?

11. Data: 2022-12-08 21:01:41

Temat: Re: Pompy ciepła ?
Od: Consecter <A...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Am 07.12.22 um 07:46 schrieb Roman Tyczka:

> Oczywiście, jak za każdym razem.. kulą w płot

Czytam z oddali o problemach z weglem i chrustem, no i sie troche
dziwie. W ubiegłym tygodniu mieliśmy zebranie właścicieli mieszkań i
dyskutowaliśmy na temat propozycji umieszczenia na dachu (to sa
3-pietrowe domy, 6 sztuk, plus jeden 4-pietrowy) paneli słonecznych i
uzupełnienie domów w pompy ciepła. Przed chyba nastu laty mimo ostrzezeń
jednego z uczestników zebrania postanowiliśmy przejść z ogrzewania
opartego na oleju na gaz i teraz mamy problem (rachunki podskoczyły o
ok. 19%). Nasza rada poszuka fachowców, którzy oszacuja nośność dachu i
mozliwości instalacji paneli.
Inny gość polecam tez indywidualne rozwiazania - na balkonie power
station z bateria oraz panel (lub panele), umieszczony ew na dachu. Jest
na to dofinansowanie (300), ale przy obecnych cenach taka elektrownia
balkonowa zwraca sie po 4-10 latach.
Znajomy z fitnessu opowiadał, ze w domu ma juz panele, a wiec prad i
ogrzewanie, od dawna.
--
b31e9f1e-c701-4dcf-9080-f844046faa16

12. Data: 2022-12-08 21:32:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Consecter

> [...]
> jednego z uczestników zebrania postanowiliśmy przejść z ogrzewania
> opartego na oleju na gaz i teraz mamy problem (rachunki podskoczyły o

Tylko?

> [...]
> balkonowa zwraca sie po 4-10 latach.
> Znajomy z fitnessu opowiadał, ze w domu ma juz panele, a wiec prad i

My dwa lata temu zmieniliśmy piec c.o. z wszystkożernego na piec ekosreko
na pellet drewniany. Pellet wtedy kosztował 9-10 zł, w poprz. sezonie 15-17
zł, a obecnie 42 zł i więcej za worek 15 kg.
Nie narzekaj na ceny gazu. Ceny gazu wzrosły w okresie wojny na Ukrainie
ledwie o kilkanascie procent, a pellet w tym czasie niemal trzykrotnie.
Jak tak dalej pojdzie, to kopnę piec ekosreko w czwórkę (piec zresztą
zależny od prądu), a z powrotem wstawię bezelektronicznego kopciucha i będę
palić oponami i mieć gdzieś lewackie pokrzykiwania o ekologii w klimacie,
w ktorym przyszło mi borykać się z zimą przez pół roku, w porywach z temp.
-30 stopni i niżej. Niech się ekologizuje Kalifornia i Hiszpania.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

13. Data: 2022-12-09 11:01:53

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.12.2022 o 21:32, XL pisze:

> zależny od prądu), a z powrotem wstawię bezelektronicznego kopciucha i będę
> palić oponami i mieć gdzieś lewackie pokrzykiwania o ekologii w klimacie

A Ty to se możesz palić nawet oponami. Trujesz co najwyżej tylko siebie,
bo przecież nie masz wokół sąsiadów. No i zwierzęta.

--
Ewa

14. Data: 2022-12-09 12:50:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> A Ty to se możesz palić nawet oponami. Trujesz co najwyżej tylko siebie,
> bo przecież nie masz wokół sąsiadów. No i zwierzęta.

Już mam sąsiadów ,,prawie wokół", niestety. Tzn. nieco dalszych, bo tuż za
ogrodzeniem to tylko od północy i od wschodu, od zachodu i południa las,
także mój. Lata lecą, wszystko się zmieniło - niestety miastowi docenili
już sielskie i leśne walory mojej okolicy i zrobił się w mojej okolicy
Milanówek (tak określamy z MŚK
zabudowę terenu leśno-wypoczynkowego domami mieszkalnymi).

Jeśli przyjdzie skrajna sytuacja (brak prądu i/lub wojna), mój i każdego
normalnego człowieka wybór jest prosty: przetrwać każdym sposobem. Normalny
człowiek nie zamarznie dobrowolnie i nie zamrozi swoich dzieci tylko
dlatego, że ekoświry, siedząc w ciepłych domkach i pod słońcem Kalifornii
czy Hiszpanii, mu to nakazują. Zwłaszcza wojna zdejmuje z niego narzucone
przez ekoświry konwenanse i ograniczenia.
Będzie trzeba, to wyrąbiemy okoliczne lasy.

15. Data: 2022-12-09 17:54:54

Od: Consecter <A...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Am 09.12.22 um 11:01 schrieb FEniks:

> A Ty to se możesz palić nawet oponami. Trujesz co najwyżej tylko siebie,
> bo przecież nie masz wokół sąsiadów. No i zwierzęta.

Te smrody sie sumuja i podobno 40 000 Polaków schodzi wcześniej z tego
powodu. Nie wspomne juz o zmniejszajacych sie lodowcach (widziałem na
Alasce i w Alpach) oraz smogu. Apropos smog widziałem tylko raz w zyciu
jak jechaliśmy do Bangkoku.
https://airindex.eea.europa.eu/Map/AQI/Viewer/
https://polskialarmsmogowy.pl/
--
https://tinyurl.com/bde3ubhc

16. Data: 2022-12-09 18:29:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Consecter <A...@e...com> wrote:

> Te smrody sie sumuja i podobno 40 000 Polaków schodzi wcześniej z tego
> powodu. Nie wspomne juz o zmniejszajacych sie lodowcach (widziałem na
> Alasce i w Alpach)

To są pierdolety ekoświrów. Nie sposob udowodnić, że bez ,,smrodów" te 40
tys. by nie umarło ,,wcześniej", a ,,zmniejszanie się lodowców" to zjawisko
cykliczne od zarania istnienia Ziemi - cykliczność kolejnych epok
lodowcowych to zjawisko znane i udowodnione, ale tylko co bardziej
wykształceni o tym wiedzą, natomiast ciemna reszta pada na twarz ze
strachu, jak w Egipcie ciemny motłoch przed kapłanami, wykorzystujacymi
ściśle tajną wiedzę do panowania nad tym tłumem.

> oraz smogu. Apropos smog widziałem tylko raz w zyciu
> jak jechaliśmy do Bangkoku.
> https://airindex.eea.europa.eu/Map/AQI/Viewer/
> https://polskialarmsmogowy.pl/

Smog to zjawisko ewidentnie lokalne, domena wielkich ośrodkow
urbanizacyjnych. Reszta Ziemi ma wspaniałe powietrze (nb. też czyste gleby
oraz wodę) i nikt nikogo nie przymusza do siedzenia w miejskim smogu -
Afryka dzika oraz Azja i Australia i daleka Syberia czekają, można tam się
przenieść i mieć eko ? Ale nie, lepiej się gnieść i innym zabraniać mieć
ciepło w domu, ,,bo smog".
LUBIĘ SMOG, a kto nie lubi, niech sobie znajdzie raj.

17. Data: 2022-12-09 20:51:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> tys. by nie umarło ,,wcześniej", a ,,zmniejszanie się lodowców" to zjawisko
> cykliczne od zarania istnienia Ziemi - cykliczność kolejnych epok

czyli glacjałów, i okresów ocieplenia między nimi, czyli interglacjałów
(np. w ostatnim interglacjale Grenlandia była ,,gren", czyli zielona,
hodowano tam bydło i winorośl na mszalne wino w istniejącej tam klasztornej
parafii - o ktorej zresztą wspomina bulla papieska wydana w IX wieku),

J.w.

18. Data: 2022-12-09 21:12:12

Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> szukaj wiadomości tego autora

On 9.12.2022 20:51, XL wrote:
> [...]
> parafii - o ktorej zresztą wspomina bulla papieska wydana w IX wieku),

Gdy wiedzę się czerpie z naukowych badań, a nie bulli papieskich to się
można dowiedzieć, że lądolód na Grenlandii ma miliony lat. Gdy się
obliczy masę tego lądolodu i przeliczy ile w nim jest zamrożone wody to
się okazuje, że albo matematyka nie działa, albo bulla pierdoli
farmazony, bo po roztopieniu tego lodu poziomy oceanów i mórz
podniosłyby się o 7 metrów skutecznie likwidując setki nadmorskich
miast, nie mówiąc o Wenecji, czego żaden Gall Anonim ani jego koledzy po
fachu nie odnotowali.
Zatem albo się wierzy w matematykę, albo zapiski średniowiecznych
przestępców i zwyroli. Każdy czyni własny wybór.

--
pzdr
Roman

19. Data: 2022-12-09 22:04:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

> [...]
> Zatem albo się wierzy w matematykę, albo zapiski średniowiecznych
> przestępców i zwyroli. Każdy czyni własny wybór.

Nigdzie nie mowię, pikolaku, o ,,stopieniu się lodowca". On się tylko
(cyklicznie!) COFA I NASUWA, tępaku, i każdy poza tobą o tym wie. A akurat
dokumenty kościelne są wykorzystywane przez naukowców do potwierdzenia
tego, że

,,(...) Luteranizm stopniowo przyjmował się wśród grenlandzkich Eskimosów od
chwili założenia misji przez norweskiego pastora Hansa Egede w 1721 roku.
Katolicy jednak mieszkali na Grenlandii setki lat wcześniej. Byli nimi
Normanowie - osadnicy z Islandii i Norwegii, którzy znaleźli się na wyspie
w X wieku, a około roku 1000 zostali ochrzczeni (tysiąclecie tego
wydarzenia było celebrowane na Grenlandii wspólnie przez luteran i
katolików).(...)"

https://wdrodze.pl/article/najmniejsza-parafia-na-na
jwiekszej-wyspie/

Klasztor misyjny istniał tam już w IX wieku, wspomina o nim właśnie bulla
Leona IV. Ktoś w końcu OCHRZCIŁ TYCH NORMANDZKICH OSADNIKÓW, tępaku.
Powstała wtedy pelnowymiarowa parafia, zarządzana przez Rzym.

Na Grenlandii hodowla bydła była wtedy bardzo rozwinięta i jest to
udowodnione naukowo, a jak każdy (w odróżnieniu od ciebie) wie, nie udałoby
się to bez rozległych ZIELONYCH PASTWISK.

Jesteś pustogłowym ignorantem, bez krzty wiedzy ogólnej - bo o fakcie
okresowego ocieplania się klkmatu na Grenlandii i w ogóle wie każdy
człowiek po szkole średniej przynajmniej.

Spadaj, ignorancie, nie mam już ochoty dalej tracić czasu na dokształcanie
cię i to za darmo.

20. Data: 2022-12-09 22:20:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> (cyklicznie!) COFA I NASUWA, tępaku, i każdy poza tobą o tym wie. A akurat
> dokumenty kościelne są wykorzystywane przez naukowców do potwierdzenia

oraz tego, że

> [...]
> człowiek po szkole średniej przynajmniej.
>
> Spadaj, ignorancie, nie mam już ochoty dalej tracić czasu na dokształcanie

J.w.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

Ruskie/niemieckie trolle w Orlenie ?
Fałszywa pandemia - szpryce won!
Kto poważnie traktuje JP II?