Pomysły na wołowinę

31. Data: 2014-11-20 11:28:32

Temat: Re: Pomysły na wołowinę
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-20 09:37, Waldemar pisze:

> Nazywa się to Sossenkuchen albo Sossenlebkuchen. Można kupić w prawie
> każdym supermarkecie. Właściwie to można wziąć jakikolwiek piernik bez
> polewy i bakaliów, nie za słodki. Można też samemu upiec. Ale pierniki
> PRLowskie bez niczego też się do tego nadawały.
>
> Waldek

wielkie dzieki :)
serdeczie pozdrawiam...
Marsjasz

32. Data: 2014-11-20 11:52:42

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 20.11.2014 um 11:28 schrieb Marsjasz:

> wielkie dzieki :)
> serdeczie pozdrawiam...
> Marsjasz

Jeszcze trochę: gdzieniegdzie ten piernik nazywa się Fischkuchen. Z rybą
ma to o tyle wspólnego, że służy do robienia sosu do ryby. Inne nazwy to
Frühstückskuchen. W sprzedaży są na ogół (przynajmniej w Berlinie) jako
zapakowane w folię "brykiety" formatu mniej więcej 5x5x20cm. W sklepach
na ogół w okolicach panierki.

Wołowina do ww dania może być średniej jakości, dzięki marynacie nabiera
miękkości w całości. Przy duszeniu trzeba sprawdzać konsystencję co
jakiś czas, bo jak się za długo dusi to wyjdzie z tego zupa. Co prawda
smakowita, ale nie to, co się chciało ;-).

Waldek

33. Data: 2014-11-20 11:54:02

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

A tu jest obrazek. Jak widać Amazon ma wszystko ;-)

http://www.amazon.de/Pati-Versand-Fischkuchen-200g/d
p/B00HZ0FXB4

Waldek

34. Data: 2014-11-20 13:33:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ja, jak już wspomniałem, idę w tym jeszcze dalej -- nie mrożę. Moje
> kriogeniczne doświadczenia biorą się z innych czasów, już minionych.

Ja lubię mieć mały zapasik w lodówce, bo nie zawsze chce mi się iść do
mięsnego. Poza tym zwykle jak mam ochotę na zawijane zrazy czy coś
innego z wołu, to akurat nie udaje mi się dostać ładnej wołowiny.

Ewa

35. Data: 2014-11-20 13:34:54

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To też wiem, było tu nawet niedawno na temat mrożenia zająca.
> Tyle że marny ze mnie planista kuchenny. Jak coś kupię, to na
> ogół dlatego, że mam teraz na to ochotę.

Czyli wszelkie potrawy wymagające marynowania odpadają.

> A jak coś wyciągam
> z lodówki, to też po to, by zeżreć od razu, a nie gapić się
> jak sroka w gnat i czekać aż się rozmrozi.

E tam, bez przesady, są lepsze metody - wyciąga się mięcho z
zamrażalnika wieczorem, rano jest już rozmrożone.

Ewa

36. Data: 2014-11-20 13:36:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-20 11:52, Waldemar pisze:

> [...]
> Berlinie) jako zapakowane w folię "brykiety" formatu mniej więcej
> 5x5x20cm. W sklepach na ogół w okolicach panierki.

Bardzo cenne informacje. Łatwiej mi będzie wytłumaczyć mężowi, co ma
przywieźć. ;)

Ewa

37. Data: 2014-11-20 13:41:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-20 10:05, czeremcha pisze:

> To wersja japońska ;-)
>
> Ja korzystałam z gotowej mieszanki przypraw, ale składniki tego przepisu wyglądają
na bardzo zbliżone:

> http://rasmalaysia.com/nihari-recipe/2/

Coś z tym linkiem nie tak. Znalazłam coś takiego:
http://www.desicookbook.com/recipe.aspx?recipe=61

> W przepisie z opakowania mieszanki są kości wołowe dodane na czas gotowania i
duszenia mięsa. Ja miałam kotlety jagnięce z Lidla, więc trochę kości już tam było i
nie dodawałam więcej. Ale dla zawiesistości i smaku do wołowiny bez kości dodałabym
np. kości wycięte z plastrów goleni /pręgi/.

Podejrzewam, że w ogóle do tej potrawy lepsza byłaby mało przerośnięta
pręga.

Ewa

38. Data: 2014-11-20 20:04:55

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ja lubię mieć mały zapasik w lodówce, bo nie zawsze chce mi się iść
> do mięsnego. Poza tym zwykle jak mam ochotę na zawijane zrazy czy
> coś innego z wołu, to akurat nie udaje mi się dostać ładnej wołowiny.

Tak, a jak już się pójdzie do mięsnego i się trafi akurat ładny kawałek,
to się zaczyna -- "a co ja biedna z tego zrobię, chyba mi przyjdzie
do zamrażalnika włożyć zanim podejmę decyzję". No to teraz proszę nie
narzkać, usiąść sobie przy lodówce i czekać, aż przyjdzie ochota.

Jarek

--
A świstak siedzi i zawija w sreberka.

39. Data: 2014-11-20 20:07:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Czyli wszelkie potrawy wymagające marynowania odpadają.

Nie odpadają. Proszę sobie wyobrazić, że mogę nawet posiać rzodkiewkę
i czekać aż wyrośnie. Bo to jest wkalkulowane. Jak mam chęć na zraz,
to wolę, jak mogę po prostu iść do sklepu, kupić i zawinąć. Wolę to,
niż świadomość, że mam w lodówce zapas, który może do rana odtaje.

Wcześniej kot zeżre.

Jarek

--
Raz kotek wpadł do kuchni i porwał mięsa ćwierć,
A jeden kucharz głupi, zarąbał go na śmierć,

40. Data: 2014-11-20 20:18:53

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do zamrażalnika włożyć zanim podejmę decyzję". No to teraz proszę nie
> narzkać, usiąść sobie przy lodówce i czekać, aż przyjdzie ochota.

Może poczekam. Ale nie tylko dla się gotuję.

Ewa

Got SHIT.... Belfort Instruments DigiWx AWOS SHIT from BASTARD Mark W. Decker?
Kuchniologia szczęścia :-)
Patelnie (trochę spamująco)
Meliskę sobie...
Wszyscy mają Biedę...