Patelnie (trochę spamująco)

1. Data: 2014-11-16 18:50:59

Temat: Patelnie (trochę spamująco)
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ceramiczne. Kupiłam i polecam. Świetnie się dziś sprawdziła do porannej
jajecznicy. I nie ma problemu z myciem, jak przy stalowej.
Jeśli ktoś ma pod nosem Real (obecnie to już właściwie Auchan), to
sprzedają tam na wagę, przynajmniej u nas, 27zł za kg. Kupiłam sobie 3 w
różnych rozmiarach, z karbowanym dnem, w cenie jednej konfekcjonowanej -
dokładnie te same, tej samej firmy, na sztuki były po około 60zł.

Ewa

2. Data: 2014-11-17 01:41:26

Temat: Re: Patelnie (trochę spamująco)
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> sobie 3 w różnych rozmiarach, z karbowanym dnem, w cenie jednej
> konfekcjonowanej - dokładnie te same, tej samej firmy, na sztuki

A jak wypada porównanie patelni ceramicznej z ceramicznym garnkiem?
Tym garnkiem z żeliwną duszą. Czy słuszne były moje przypuszczenia,
że o ile ceramika patelni stanowi zupełnie nowa jakość, to te garnki
są jedynie emaliowane, najwyżej trochę lepiej emaliowane, niż robiono
to kilkadziesiąt lat temu?

Jarek

--
A do kawy jajecznicę,
A jak już podeżre zdrowo,

3. Data: 2014-11-17 10:04:23

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, jak wygląda emaliowany garnek i wiem, jak wygląda powłoka ceramiczna.

Wiem, na czym polega różnica np. w myciu takiego garnka. Wiem, że zawartość nie
przypala się i nie przywiera do ścianek, że taki garnek po smażeniu konfitur albo
duszeniu mięsa da się z łatwością umyć gąbką i płynem do naczyń.

Ba - ufam producentowi, który jeśli pisze o powłoce ceramicznej /szkliwieniu/ to nie
ma na myśli emalii.

Patelni z tym garnkiem porównać się nie da - jedno jest cienkie, a drugie grube.
Jedno nagrzewa się szybko i szybko stygnie, drugie - wręcz przeciwnie.

Zamiast dywagowania i roztrząsań teoretycznych - proponowałabym przynajmniej
wycieczkę do sklepu i pooglądanie, o ile nie kupno i porównanie cech.

Ania

4. Data: 2014-11-17 10:52:03

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-16 18:50, FEniks pisze:
> [...]
> różnych rozmiarach, z karbowanym dnem, w cenie jednej konfekcjonowanej -
> dokładnie te same, tej samej firmy, na sztuki były po około 60zł.
Jakiej firmy? Może zrobię sobie wycieczkę do Reala, bo naleśnikowa
przydałaby mi się większa od tej, jaka jest.
--
B.

5. Data: 2014-11-17 11:14:47

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... z karbowanym dnem, w cenie jednej konfekcjonowanej -

Nie denerwuje cię to karbowanie? Szukam jakiejś promocji na gładkie.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
bez mnożenia,

6. Data: 2014-11-17 14:12:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ania napisała:

> Wiem, jak wygląda emaliowany garnek i wiem, jak wygląda powłoka
> ceramiczna.

Też wiem, ale garnka opisywanego jako "z powłoką ceramiczną" nie
mam. Stąd moje pytanie do tych, co wiem, że mają.

> [...]
> taki garnek po smażeniu konfitur albo duszeniu mięsa da się
> z łatwością umyć gąbką i płynem do naczyń.

To już jest cenna dla mnie informacja praktyczna dotycząca tych
garnków. Z tym że znane są mi emaliowane od wewnątrz żeliwne
kociołki, odlewane i oblewane jeszcze za Franciszka Józefa, które
mają podobną własność. Po pieczeniu w nich ziemniaków na ognisku
łatwiej je umyć niż typowy kuchenny garnek emaliowany. Nawet jeśli
operator procesu doprowadził do większego przypalenia.

> Ba - ufam producentowi, który jeśli pisze o powłoce ceramicznej
> /szkliwieniu/ to nie ma na myśli emalii.

Mam odwrotnie -- przeważnie nie ufam producentom i z dużą ostrożnością
podchodzę do tego, co piszą. Oni zresztą też na ogół piszą ostrożnie,
rzadko kłamią, a często wykorzystują wieloznacznoiść słów.

"Szkliwienie" i "emaliowanie" to były zawsze synonimy, słowa odnoszące
się do tej samej operacji technologicznej. "Szkliwo" zamiennie nazywano
"emalią". Z czasem to drugie słowo zaczęto odnosić do całkiem innych
powłok. Dzisiaj *emalię* można nanieść pędzlem lub natryskiem, a to
wcale nie oznacza, że w efekcie uzyskamy powierzchnię *emaliowaną*.
W końcu ten przymiotnik uchował się tylko w takich określeniach, jak
"garnek emaliowany". Jeśli producent napisze oldskulowo o "szkliwieniu",
to go zrozumiem i nawet docenię rzetelność informacji. Gdy będzie się
silił w opisach na "powłoki ceramiczne" -- to mimo iż nie skłamie
(szkliwo też jest ceramiką), uznam, że celowo w tym garnku mąci.

> Patelni z tym garnkiem porównać się nie da - jedno jest cienkie,
> a drugie grube. Jedno nagrzewa się szybko i szybko stygnie,
> drugie - wręcz przeciwnie.

No to już mam porównanie! Dziękuję! Dało się -- jak kto zdolny, to
potrafi. Gdyby ktoś zechciał jeszcze porównać powłoki, to też będę
mu wdzięczny.

> Zamiast dywagowania i roztrząsań teoretycznych - proponowałabym
> przynajmniej wycieczkę do sklepu i pooglądanie, o ile nie kupno
> i porównanie cech.

Tutaj pojawia się tzw. "kwestia zasadnicza". Są tacy, co lubią snuć
się całymi dniami po galeriach handlowych i podczas tych wycieczek
wszystko dokładnie oglądają, wszystko porównują. Ja ponad tę przyjemność
przedkładam przyjemność dywagowania i roztrząsania teoretycznego --
choćby w Usenecie. Patelnie mam. Mogę obiecać, że jak spotkam gdzieś
garnek, to też go kupię. Już bym kupił, gdyby mi wszedł w drogę --
choćby po to, by móc tu dłużej i ze szczegółami dywagować na temat
jego szkliwienia.

Jarek

--
V neděli zajdeme na veliku turu
Po červene značce z Kauflandu do Carrefouru

7. Data: 2014-11-17 16:11:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o ile ceramika patelni stanowi zupełnie nowa jakość, to te garnki są
> jedynie emaliowane, najwyżej trochę lepiej emaliowane, niż robiono to

To są rzeczy nieporównywalne. Patelnie mają cienką powłokę ceramiczną.
Gdyby nie nazwali jej ceramiczną, to trudno by mi było się domyślić, że
to ceramika, raczej powiedziałabym, że to jakaś gruba i twarda warstwa
farby. W dodatku patelnie są _lekkie_ pomimo grubszego dna, lżejsze
nawet od mojej patelni stalowej, która najprawdopodobniej pójdzie w
odstawkę (NB firmy tescoma). Szybko się nagrzewają. Obawiam się jednak,
że z tą ceramiczną powłoką trzeba będzie uważać, żeby nie uszkodzić, na
etykiecie zalecają używanie do nich drewnianych lub plastikowych
narzędzi. W piętrzącej się stercie patelni trudno było znaleźć
nieuszkodzoną. No i nie mam pewności, czy dno się nie odkształci, nie
wybrzuszy, może zbyt wcześnie chwalę.
Moje garnki natomiast (nie wiem, jak inne) nie mają powłoki - jak już
wcześniej pisałam - wyglądają jakby całe były wykonane z jakiegoś
kompozytu. Można śmiało grzebać w nich metalową łychą i nic się mu nie
stanie. Są ciężkie (chyba nawet cięższe od emaliowanych) długo się
nagrzewają i długo trzymają ciepło. Kiedyś zrobiłam w rondelku
jajecznicę, ale smażenia na tym kotletów sobie raczej nie wyobrażam.
Pan się upiera, że to żeliwo. Być może. Producent pisze, że to stal
http://www.silit.pl/content/8-silargan

A i owszem - ceramiczna powłoka na patelni stanowi nową jakość. Na
pierwszy rzut oka jest lepsza od teflonu. Zobaczę, jak przetrwa próbę
czasu, to ocenię bardziej obiektywnie.

Ewa

8. Data: 2014-11-17 16:17:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-17 10:52, bbjk pisze:
> Jakiej firmy? Może zrobię sobie wycieczkę do Reala, bo naleśnikowa
> przydałaby mi się większa od tej, jaka jest.

Naleśnikowe były jakieś no name (przynajmniej mi nie jest znana firma),
różne rozmiary. Też kupiłam jedną, bo moja teflonowa już dochodzi
żywota. Zwykłe patelnie natomiast były z etykietami Ambition. Nie że to
jakaś wielka marka, ale dokładnie takie same po około 60zł widziałam w
tym samym sklepie.
Być może i wśród naleśnikowych były firmy Ambition, ale nie wszystkie
miały etykiety.

Ewa

9. Data: 2014-11-17 16:20:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-17 11:14, Stokrotka pisze:

> Nie denerwuje cię to karbowanie? Szukam jakiejś promocji na gładkie.

Też się trochę obawiałam tego karbowania, że będzie trudno tę kratkę
domyć, ale myje się idealnie, bo do patelni kompletnie nic nie przywiera.

Oczywiście naleśnikowe były gładkie.

Ewa

10. Data: 2014-11-17 16:50:52

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-17 16:20, FEniks pisze:

> Oczywiście naleśnikowe były gładkie.

Moja naleśnikowa jest karbowana, ma już kilka lat i sprawdza się
idealnie, poza tym, że jest trochę mała, tzn. typowa, a chcę drugą
większą. Jeśli dostanę, to ta większa też będzie karbowana.
--
B.

Meliskę sobie...
Wszyscy mają Biedę...