Pora na suszarkę do prania ?

1. Data: 2009-10-20 07:27:15

Temat: Pora na suszarkę do prania ?
Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jako ze miejsca na suszenie prania coraz mniej
a prania coraz więcej ;)

zastanawiamy sie z żoną nad zakupem suszarki do prania
oczywiście chodzi o suszarkę elektryczną, a nie metalowe pręty ;)

prosiłbym o opinie ludzi którzy mają i używają.

mam parę wątpliwości
1. czy lepiej kupić pralko-suszarke, czy samą suszarkę?
mam obecnie pralkę i nie planowałem zmiany, ale moze wyjdzie
ekonomicznie taniej ?

2. czy suszarka faktycznie suszy pranie do sucha?
jak z prasowaniem? da sie to potem wyprasować?

3. ile energii potrzeba na cykl suszenia? ile kosztuje miesięcznie
luksus suszarki ?

4. o ile większy musi być wkład żeby mokre pranie przełożyć do suszarki ?

5. jakiej firmy wybrać suszarkę i czy mogę ją postawić na pralce ?

michal

2. Data: 2009-10-20 08:07:24

Temat: Re: Pora na suszarkę do prania ?
Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Samą, załatwia sprawę do sucha (można wybierać poziom), zawsze
łatwiejsze prasowanie, o stawianie zapytaj pralkę, (czy się dobrze
skomponuje?). Jesli chodzi o firmę to w przypadku suszarki wg. mnie nie
jest to już tak istotne. Raczej wybierz nową (z gwarancją), choćby
obtłuczoną (outlet) niż używaną.
Pdr.M

3. Data: 2009-10-20 08:08:05

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> istotne. Raczej wybierz nową (z gwarancją), choćby obtłuczoną (outlet) niż

Łatwiejsze prasowanie? Nigdy w życiu. Jak ciuchy są dosuszone do końca to
szlag może człowieka trafić przy prasowaniu.

4. Data: 2009-10-20 09:56:39

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:

> Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
>
> Łatwiejsze prasowanie? Nigdy w życiu. Jak ciuchy są dosuszone do końca
> to szlag może człowieka trafić przy prasowaniu.

za 1800zł jest Hoover VisionHD VHC 791 XT
kondensacyjna, 9kg wkładu, sterowana elektronicznie
5KWh na cykl - klasa B

lub
za 2000zł jest Electrolux EDI96150W
kondensacyjna 7kg wkłądu, sterowanie elektr
3,7kwh na cykl - klasa C

szukać w tym kierunku czy zle myśle ?

Michał

5. Data: 2009-10-20 10:04:20

Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo wrote:

> 1. czy lepiej kupić pralko-suszarke, czy samą suszarkę?
> mam obecnie pralkę i nie planowałem zmiany, ale moze wyjdzie
> ekonomicznie taniej ?

Jak masz miejsce na pralce (i nie jest ładowana od góry), to się nie
zastanawiaj, tylko kupuj suszarkę.

Pralko-suszarki wymagają wyciągania połowy prania do suszenia (czyli 1
pranie = 2 suszenia) i zużywa ok. 100-200 litrów zimnej wody do
chłodzenia na cykl suszenia (+ prąd)....

Jeżeli masz możliwość (wolny dodatkowy kanał wentylacyjny lub możliwość
wyjścia na zewnątrz rurą przez ścianę), to rozważ zakup suszarki tzw.
"ewakuacyjnej" - do której po prostu podłącza się rurę spiro i nią
wilgoć jest usuwana na zewnątrz (przez kanał wentylacyjny lub dziurę w
ścianie - jak z okapu kuchennego).
Ja mam zwykłą kondensacyjną, i jeżeli suszę i mam zamknięte okno i drzwi
w pralnio-kotłowni, to w środku jest "jak w pralni/ w tropikach", tzn.
czuć że wilgotność 100% i dość ciepło :-)

> 2. czy suszarka faktycznie suszy pranie do sucha?
> jak z prasowaniem? da sie to potem wyprasować?

Masz różne programy suszenia, ja suszę na "lekko wilgotne" i wtedy
rzeczy nadają się od razu na półkę lub do prasowania. Programów jest ze
12, da się zawsze coś przypasować.
A, moja suszarka ma jeszcze opcję "delikatne" - suszy wtedy niższą
temperaturą, ale dłużej - rzeczy nie przeznaczone do suszarki nie
zbiegają się po suszeniu (ja w suszarce suszę wszystko, łącznie z
rzeczami które nie są teoretycznie do suszenia w suszarce, jak na razie
żadnych strat w odzieży nie mam).
Na "supersucho" zaleca się prać tylko ręczniki i szlafroki.

> 3. ile energii potrzeba na cykl suszenia? ile kosztuje miesięcznie
> luksus suszarki ?

U mnie jeden cykl suszenia zjada 3-4kWh, czyli 1,50-2 zł. Suszarka na 8
kg, ale zazwyczaj suszy się 5-6 kg (taką mam pralkę....). Suszarka jest
na tyle sprytna, że sama reguluje sobie długość czasu prania w
zależności od załadunku i wilgotności "wsadu".

> 4. o ile większy musi być wkład żeby mokre pranie przełożyć do suszarki ?

W/g mnie 1:1, chociaż zauważyłem, ze jeżeli do suszarki 8 kg wkładałem 2
prania z pralki 5 kg (w suszarce było pełno) to suszyło się bardzo długo
i i tak nie dosuszyło się idealnie. Czyli pranie w suszarce lubi mieć
luźno :-0

> 5. jakiej firmy wybrać suszarkę i czy mogę ją postawić na pralce ?

Ja mam Candy GODC 78-01S (http://www.ceneo.pl/1409144). Daje radę, stoi
na swoich nóżkach na pralce Ardo (wymiary są standardowe).
W/g mnie ważne, żeby była długa gwarancja (ja mam 3 lata), czujnik
wilgotności (suszarka sama reguluje czas suszenia) no i mi się jeszcze
przydaje opóźniony start.

Pozdrawiam,
J.

6. Data: 2009-10-20 11:13:49

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek.ogorek pisze:

> [...]
> W/g mnie ważne, żeby była długa gwarancja (ja mam 3 lata), czujnik
> wilgotności (suszarka sama reguluje czas suszenia) no i mi się jeszcze

bardzo dziekuje za wyczerpująca odpowiedz

mam pytanko do tego, czyli wywiewowe jednak lepsze?

Michał

7. Data: 2009-10-20 11:22:14

Od: Usrobo <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo pisze:

> bardzo dziekuje za wyczerpująca odpowiedz
>
> mam pytanko do tego, czyli wywiewowe jednak lepsze?

moja pralka ma 52,5cm głębokosci
wiekszosc suszarek ma 58cm
bedzie z tym problem ?

Michał

8. Data: 2009-10-20 11:30:50

Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanko do tego, czyli wywiewowe jednak lepsze?

Jeżeli miałbym możliwość podłączenia, to wolałbym wywiewową.
Ponieważ nie miałem w kotłowni już dodatkowego kanału wentylacyjnego a
nie chciałem robić dziury w ścianie i wystawiać rury na zewnątrz przy
samych drzwiach wejściowych do domu, to zdecydowałem się na kondensacyjną.

Wywiewowe są chyba tańsze / mniej skomplikowane (nie ma kondensatora do
skraplania) czyli pewnie mniejsza szansa, ze się coś popsuje.

A, jeszcze mi się przypomniało, że w mojej suszarce jest możliwość
odprowadzania wody rurką bezpośrednio do kanalizacji/zlewu a nie tylko
do zbiorniczka - dzięki temu jest 1 czynność mniej do wykonywania po
suszeniu (opróżnianie zbiorniczka z wodą).

9. Data: 2009-10-20 11:33:32

Od: "jurek.ogorek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usrobo wrote:

> moja pralka ma 52,5cm głębokosci
> wiekszosc suszarek ma 58cm
> bedzie z tym problem ?

Moja ma tak samo 52,5, to chyba standard (albo przynajmniej był, kiedy
ja kupowałem?)
Suszarka ma też 52,5, tylko blat od niej na górze wystaje z tyłu i ma
jakieś 56-57 cm - i tak musi tam być miejsce na kable / rurki.

J.

10. Data: 2009-10-20 14:43:16

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:
> Łatwiejsze prasowanie? Nigdy w życiu. Jak ciuchy są dosuszone do końca
> to szlag może człowieka trafić przy prasowaniu.
Czyli mamy inne doświadczenia
Mówię o porównaniu do suszenia na powietrzu odwirowanych ubrań.
Suszarka kręci bębnem i dzięki temu ruchowi tkaniny nie suszą się w
okreslonym układzie włókien, które trzeba potem ciężko rozprasowywać.
Wychodzą lekko przymięte ale bez zagnieceń (zapobiega temu ruch bębna)

meble kuchenne Sosnowiec i okolice
szukamy plytek podobnych do....
Maskowanie uszkodzen na oknach z okleina
Czy maly Karcher sie do czegokolwiek nadaje ?
czyszczenie srebra