Postnie!

41. Data: 2016-03-29 12:17:40

Temat: Re: Postnie!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Mar 2016 07:23:31 +0200, cef napisał(a):

> Nie Twojej, tylko każdej takiej wiejskiej baby.
> Mnie tylko śmieszy, to że Ty ufasz i wierzysz.

Każdy powód jest dobry do uśmiechu, więc nie żałuj sobie - i kupuj zaufany
ser w sklepie :-)

42. Data: 2016-03-29 12:18:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Mar 2016 00:08:04 -0500, Pszemol napisał(a):

> Po pierwsze - nie mówiłem o grzechu ogólnie.
> Mówiliśmy konkretnie o poscie, konkretnie tym ilościowym.
> Kto dziś się przejmuje czyms takim? zapytałem.
> Ty zrobiłaś z tego "nieprzejmowaniesięniczym".
>
> Po drugie - jeśli już mowa o grzechu...
> Zjedzenie 60 gram w czasie postu jest grzechem ciężkim???
> I to "na pewno"? Czy Ty tak na poważnie czy jaja sobie robisz?
> Warto sobie przypomnieć co to znaczy grzech ciężki:
> http://www.teologia.pl/m_k/zag06-4g.htm

> Czyli stosujesz post nie jako nakaz boży tylko bo Ci tak ksiądz kazał?

> Sugerujesz, że Ciebie to nie frapuje?

Tak sugeruję.

.php?numer=32&str=171-182

> Bardzo mnie nurtuje że w 2016 roku są na tym świecie ludzie ciemni
> i zacofani którzy zachowują się jakby żyli w dwunastym wieku...

Cechą ludzi ciemnych i zacofanych jest traktowanie ludzi z 12 wieku za
ciemnych i zacofanych.

43. Data: 2016-03-29 12:25:21

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2016 o 07:23 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]

Niestety, tak może Ci się wydawać zaledwie...

> Nie Twojej, tylko każdej takiej wiejskiej baby.
> Mnie tylko śmieszy, to że Ty ufasz i wierzysz.

Należy unikać takich bezkompromisowych kwantyfikatorów, bo śmieszność się
odwróci i ugodzi wyśmiewającego...

Produkt tradycyjny "ser biały z Handzlówki":
http://www.minrol.gov.pl/Jakosc-zywnosci/Produkty-re
gionalne-i-tradycyjne/Lista-produktow-tradycyjnych/w
oj.-podkarpackie/Ser-bialy-z-Handzlowki

Co to jest produkt tradycyjny (i inne produkty kwalifikowane):
http://www.produktytradycyjne-dobrepraktyki.pl/infor
mator/produkt-lokalny-tradycyjny-regionalny-ekologic
zny

Produkty tradycyjne podlegają kontroli, producent musi spełnić określone
warunki produkcji (także, a raczej zwłaszcza pod kątem higieny i
bezpieczeństwa).
Wieś Handzlówkę zamieszkuje ok. 1550 mieszkańców, nie ma tam "fabryki"
przetworów mlecznych.
Zatem dokładnie każdy ser biały mieniący się mianem tradycyjnego "z
Handzlówki" jest wytwarzany przez wiejską babę, której wyrób jest
poddawany restrykcyjnej kontroli zgodnie z prawem UE i Polski.

Zatem nie każda "baba ze wsi" produkuje ser biały w warunkach urągających
higienie. A już na pewno wiedza cef jest fragmentaryczna i oparta na
legendach.

--
Trefniś

44. Data: 2016-03-29 12:28:57

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-29 o 12:17, Ikselka pisze:

> Każdy powód jest dobry do uśmiechu, więc nie żałuj sobie - i kupuj zaufany
> ser w sklepie :-)

Ależ nie wciskaj mi, że uważam ser ze sklepu za zaufany.
I ten przemysłowy i ten od baby - takie same może mieć niespodzianki.

45. Data: 2016-03-29 12:31:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Mar 2016 12:25:21 +0200, Trefniś napisał(a):

> A już na pewno wiedza cef jest fragmentaryczna i oparta na
> legendach.

Ależ nie uważam tak - na pewno widział i wie. No ale, na Boga, współczuję
mu otoczenia, w jakim zamieszkuje.
Bardzo lubię patrzeć, jak moja pani Baba ser robi. Sama zresztą za chwilę
zacznę też, ale goudę, robić, z mleka od niej kupionego, oczywiście, bo
krowy nie mam.
Obory i krowy też się u niej nie brzydzę jakoś. Cóż, pewnie cef UFA, że
mleko, które spożywa, płynie z kranu i nie ma żadnej styczności ani z
brzydką krową, ani z tym brzydkim czymś, a fe, co leży na podłodze w oborze
pod nią 3-]]]

46. Data: 2016-03-29 12:33:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Mar 2016 12:28:57 +0200, cef napisał(a):

> Ależ nie wciskaj mi, że uważam ser ze sklepu za zaufany.
> I ten przemysłowy i ten od baby - takie same może mieć niespodzianki.

Ba, a wiesz Ty, jakie niespodzianki mogą kryć się w KAŻDYM produkcie???!
3-]

47. Data: 2016-03-29 12:39:29

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-29 o 12:25, Trefniś pisze:

> Niestety, tak może Ci się wydawać zaledwie...

Mnie?
Chyba źle rozumiesz moje słowa, że wiem co się kryje za produktem.
Dopuszczam niedoróbki i u baby w OSM :-)

> [...]

> Zatem nie każda "baba ze wsi" produkuje ser biały w warunkach
> urągających higienie. A już na pewno wiedza cef jest fragmentaryczna i

Oczywiście, że jest fragmentaryczna, ale to wystarczy by stwierdzić
,że jaka by kontrola nie była, to i tak ktoś coś ma szansę zrobić nie tak.
Jak nie na etapie produkcji półproduktów, to w czasie produkcji.
W czasie kontroli jest zawsze OK.
Jak już jesteśmy przy kwantyfikatorach, to nie twierdzę, że każdy produkt
(obojętnie od kogo czy to baba czy spółdzielnia czy gigant przemysłowy)
ma możliwość bycia wadliwym (czyli, że nie spełniono
jakichś tam normowych wymagań procesu).
Dziwi i śmieszy mnie wiara w niemożliwość okantowania nieco
procesu przez babę. Ale to już się sam pośmieję.

48. Data: 2016-03-29 12:42:24

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-29 o 12:33, Ikselka pisze:

> Ba, a wiesz Ty, jakie niespodzianki mogą kryć się w KAŻDYM produkcie???!
> 3-]

No wreszcie!
Cieszę się, że moje zabiegi nie poszły na marne :-)

49. Data: 2016-03-29 12:53:44

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-29 o 12:31, Ikselka pisze:

> Ależ nie uważam tak - na pewno widział i wie. No ale, na Boga, współczuję
> mu otoczenia, w jakim zamieszkuje.

Nie potrzebuję Twojego współczucia.
Bywam czasem na wsi i znam kilka osób, które mniejszy lub większy
mają związek z produktami ogólnie zwanymi
swojskimi, wiejskimi czy ekologicznymi, objętymi
kontrolą wszelkich służb (bo jeszcze na tę ekoprodukcję dotacje biorą)
i wiem, że całe te przymiotniki niewiele są warte.
Nie mówię, że to w całości jakiś wielki syf, tylko, że niewiele
się różni od tego sklepowego.

> [...]
> mleko, które spożywa, płynie z kranu i nie ma żadnej styczności ani z
> brzydką krową, ani z tym brzydkim czymś, a fe, co leży na podłodze w oborze

Akurat tak się składa, że nawet umiem wydoić
ręcznie krowę a i kupę nomen omen obornika przerzucić
też mi się zdarzało, więc daruj sobie.

50. Data: 2016-03-29 12:56:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Mar 2016 12:39:29 +0200, cef napisał(a):

> Dziwi i śmieszy mnie wiara w niemożliwość okantowania nieco
> procesu przez babę.

A jaki to"proces" miałaby "kantować" "moja" pani Baba?
3-)

> Ale to już się sam pośmieję.

Sam sobie powody do śmiechu tworzysz i sam się z nich śmiejesz - zaiste
samowystarczalność to niezdrowa, tu nawet sera "z okantowanym procesem" nie
trza 3-]

Re: Pomysł na dorsza...
Re: Pomysł na dorsza...
Odchudzanie