Re: Potrzebny egzorcyzm?

Data: 2016-08-18 16:18:41
Temat: Re: Potrzebny egzorcyzm?
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 15:59:49 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Wiara chrześcijańska współgra z intelektem w odróżnieniu od wiary w
> reinkarnację i że "świat jest iluzją".

> czyli autosoteriologia negatywna ;-)

Czy taka auto-? nie powidziałbym, w końcu to nauki w każdym wypadku poprzedzają
wyzwolenie, bo bez dostępu przynajmniej do tekstów autorstwa nauczycieli
ani rusz. Jeżeli istnieją długie ciemne wieki, w których czasie dostępu do
takich tekstów brak, to taka droga nie jest w nich możliwa. Powiedzmy, że
częściowo auto- bo tylko Twoja inicjatywa i systematyczność dają na niej
możliwość postępu, chociaż przy obecności niektórych nauczycieli możliwe jest
skrócenie ścieżki. Jednak nie jest ono ideałem - bodhisattwa to coś więcej
niż arhat.