Potwierdziło się - to rak :(

1. Data: 2009-05-15 09:31:47

Temat: Potwierdziło się - to rak :(
Od: jQ <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W poniedziałek, 4 maja, byłem w Centrum Onkologii. Pokazałem
sekretarce w 106 moje wyniki, obejrzała, i od razu stwierdziła, że
tego samego dnia mnie obejrzy onkolog - dr.Wiechno. Obejrzał on,
obejrzał dr.Sieczych - urolog i decyzja była jedna, trzeba ciąć.
W poniedziałek udało mi się, tylko dzięki własnej determinacji
(skierowanie z NFZ) zrobić tomografię na CITO. W środę przyjęli mnie
na oddział, w czwartek operacja. Również w czwartek dostałem wyniki
tomografii. Niestety, potwierdziły się podejrzenia radiologa robiącego
USG. Są przerzuty do węzłów chłonnych.
Za jakieś 1,5 do 2 tygodni powinienem mieć wyniki histopatologii.
Wówczas dowiem się, co dalej. Pocieszam się, że skoro Lence Armstrong
wyszedł z dużo bardziej zaawansowanego stadium nowotworu jądra, to i u
mnie będzie dobrze.

2. Data: 2009-05-15 10:26:37

Temat: Re: Potwierdziło się - to rak :(
Od: "placebo" <t...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

trzymam kciuki, bedzie dobrze.

p.googlegroups.com...

3. Data: 2009-05-15 10:55:50

Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Wówczas dowiem się, co dalej. Pocieszam się, że skoro Lence Armstrong
> wyszedł z dużo bardziej zaawansowanego stadium nowotworu jądra, to i u

Nie załamuj się. Przed Tobą nie tylko operacja ale i dłuuugie terapie.
Będzie trudno, ciężko i męcząco, jednak najważniejsze odbijać się od dołka
psychicznego. To jedyne wyjście, ale za to bardzo dużymi szansami na sukces
przy obecnej wiedzy. Głowa go dóry!!!

4. Data: 2009-05-15 11:31:59

Od: "mzmich88" <U...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Hej. Duzo zdrowka. wiem co to znaczy, szpitalne zycie. Wszystko bedzie
dobrze. Najwazniejsze, walczyc nie tylko z cialem ale rowniez z psychika -
nie jestes sam - ;-)) Pozdrowienia.

Michal

5. Data: 2009-05-15 11:52:22

Od: jQ <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Maj, 13:31, "mzmich88" <U...@p...fm> wrote:
> Hej. Duzo zdrowka. wiem co to znaczy, szpitalne zycie. Wszystko bedzie
> dobrze. Najwazniejsze, walczyc nie tylko z cialem ale rowniez z psychika -
> nie jestes sam - ;-)) Pozdrowienia.
>
> Michal

Akurat w trakcie tego tygodniowego pobytu miałem oparcie w rodzinie i
grupie znajomych, z których kilku okazało się przyjaciółmi "do rany
przyłóż". Wiem, że będzie dobrze. Póki co, staram się dowiedzieć jak
najwięcej o tej chorobie. Uważam, że im mniej mnie zaskoczy, tym
lepiej.

6. Data: 2009-05-15 12:05:27

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Nowotwory jąder rokuja całkiem nieźle (oczywiście zależy od typu i stadium).
O rokowanie, zaleznie od typu i stadium, możesz zawsze spytac lekarza
prowadzącego. Najwazniejsze to walczyć. Powodzenia.

7. Data: 2009-05-15 12:47:25

Od: "jQ" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nowotwory jąder rokuja całkiem nieźle (oczywiście zależy od typu i
> stadium). O rokowanie, zaleznie od typu i stadium, możesz zawsze spytac
> lekarza prowadzącego. Najwazniejsze to walczyć. Powodzenia.

Nowotwór jądra, z tego co czytałem, ma ogólnie 2 postacie: nasieniaka i
nienasieniaka, gdzie wyróżnia się jeszcze potworniaka. Wiesz może, czy:
- te typy różnią się podatnością na leczenie?
- czy jeśli są przerzuty do węzłów chłonnych, to zawsze przeprowadza się
operację ich usunięcia?

8. Data: 2009-05-15 16:10:09

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Póki co, staram się dowiedzieć jak
> najwięcej o tej chorobie. Uważam, że im mniej mnie zaskoczy, tym
> lepiej.

Tak trzymać. Jedyne, co mogę Ci zasugerować w szukaniu wiedzy na te
tematy, to dokładne przeszukanie sieci na temat tych leków (chemii),
które będziesz dostawał. Być może znajdziesz na ich temat coś nowego.
Co prawda onkolodzy muszą trzymać rękę na pulsie, bo postęp jest
ogromny, ale nigdy nic nie wiadomo. Jakieś informacje mogły zostać
dopiero co udostępnione (informacje naukowe), a na konferencje i do
praktyki trafią dopiero za pół roku.
Czasami okazuje się, że jakiś tam lek działa zupełnie inaczej, niż to
zakładano i lepiej zastosować inną kombinację leków niż się stosuje,
czasami pacjentów z niektórymi wariantami genów dany lek nie działa,
itp.
Warto sprawdzać kombinacje dwóch (lub więcej) leków i ich efekty
uboczne, czyli wpisać w gugla ich nazwy i wpisać "side effects". Jeśli
stosowane są alternatywne leki w leczeniu to wpisać te leki i jeszcze
"comparison", albo "difference". Sprawdzanie leków jest jeszcze o tyle
ważne, że może zdarzyć się, że dostaniesz złe leki/złe dawki - to co
opisywałem w jednym z ostatnich postów. A więc kontrola, kontrola i
jeszcze raz kontrola tego co robią lekarze. Oprócz tego te wiadomości
pozwolą przewidzieć, jakie czynności powinny być jeszcze wykonane/
jakie efekty uboczne wystąpią, a więc będziesz mógł się pytać, kiedy
będą wykonane/jak bronić się przed efektami ubocznymi, gdzie
ewentualnie pójść.

9. Data: 2009-05-15 16:18:01

Od: Joanna Czaplińska <j...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzymam kciuki, będzie dobrze, pamiętaj, że masz dla kogo żyć :)

Joanna

10. Data: 2009-05-15 17:55:12

Od: "Malgorzata K." <j...@u...to.z.tego.adresu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jQ" <j...@g...com> napisał w wiadomości
p.googlegroups.com...
>W poniedziałek, 4 maja, byłem w Centrum Onkologii. Pokazałem

Przytulam bez slowa. W ramach nadziei i usmiechu

malgosia

Jak się uczyć medycyny
Prośba o przetłumaczenia na nasze ;-)
viva la;metamorpho sis!