Re: Poznawanie Boga

1. Data: 2007-10-04 19:25:23

Temat: Re: Poznawanie Boga
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris MI" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1191524494.352165.119630@w3g2000hsg.googlegroup
s.com...
Ponieważ Bóg jest niedostępny, więc nie powinieneś się cieszyć,
jeżeli twe władze mogą Go cokolwiek pojąć i zmysły odczuć, bo nie
znajdziesz zadowolenia w tym słabym poznaniu i dusza straci
lekkość potrzebną do wznoszenia się ku Bogu. (św. Jan od rzyża)

---
Taaa - Bóg autora (św. Jan od rzyża)zdecydowanie nie lubi ludzkiej
radości z poznawania Go. Może się boi że Go człowiek wygryzie? ;P

2. Data: 2007-10-05 22:44:40

Od: digicho <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Paź, 21:25, "Sky" <s...@o...pl> wrote:
> Taaa - Bóg autora (św. Jan od rzyża)zdecydowanie nie lubi ludzkiej
> radości z poznawania Go. Może się boi że Go człowiek wygryzie? ;P

Tak, informacyjnie. Z drugiej strony, na podstawie Pisma, można
stwierdzić, że Bóg woli jak mu się rzuca wyzwanie niż jak się okłamuje
samego siebie, co do własnych intencji.

3. Data: 2007-10-06 01:28:34

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "digicho" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
ps.com...
On 4 Paź, 21:25, "Sky" <s...@o...pl> wrote:
> [...]

Tak, informacyjnie. Z drugiej strony, na podstawie Pisma, można
stwierdzić, że Bóg woli jak mu się rzuca wyzwanie niż jak się okłamuje

Poradzę ci coś od serca:
"Niech się twa dusza jako dolina położy
A wnet po niej jak rzeka popłynie duch Boży"
;)
A.Mick

4. Data: 2007-10-06 07:36:31

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:
> [...]
>
> Poradzę ci coś od serca:
> "Niech się twa dusza jako dolina położy
> A wnet po niej jak rzeka popłynie duch Boży"

No, o pół do czwartej nad ranem to rzeczywiście masz szansę mnie tu nie
spotkać. Powiem Ci, że tak najpewniej to o szóstej rano ;-P

--
XL wiosenna

5. Data: 2007-10-06 07:54:08

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
ps.com...

> No, o pół do czwartej nad ranem to rzeczywiście masz szansę mnie tu nie
> spotkać. Powiem Ci, że tak najpewniej to o szóstej rano ;-P

Aha, aha: to proponuję podział na rejony: który przedział czasowy wybierasz?
;-P

--
XL wiosenna

6. Data: 2007-10-06 08:14:38

Od: "... km^2" <m...@j...new> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 6 Oct 2007 03:28:34 +0200, Sky napisał(a):

> [...]
>
> Poradzę ci coś od serca:
> "Niech się twa dusza jako dolina położy
> A wnet po niej jak rzeka popłynie duch Boży"

A za 9 miesięcy poród, tak ? :o)

> ;)
> A.Mick

Żartowniś...

--
hej.brat !
kozio`l'ek mato`l'ek

7. Data: 2007-10-06 08:25:51

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky pisze:
> [...]
>
> Tak, informacyjnie. Z drugiej strony, na podstawie Pisma, można
> stwierdzić, że Bóg woli jak mu się rzuca wyzwanie niż jak się okłamuje

Ustny przekaz, spisywany i tłumaczony wielokrotnie z języka na język,
już nie jest dobrym materiałem interpretacyjnym dla pomniejszych
interpretatorów. A ci więksi - niezbyt gorliwie ogłaszają bezpośrednie
swoje wnioski, poprzestając na formułowaniu ogólnych, zrozumiałych dla
ogółu przez swą oczywistość...

--
XL wiosenna

8. Data: 2007-10-06 08:35:53

Od: "... km^2" <m...@j...new> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Oct 2007 10:25:51 +0200, Ikselka napisał(a):

ps.com...

> Ustny przekaz, spisywany i tłumaczony wielokrotnie z języka na język,
> już nie jest dobrym materiałem interpretacyjnym dla pomniejszych
> interpretatorów.

Chyba że spróbujemy wyłowić przewodnią ideę...

>A ci więksi - niezbyt gorliwie ogłaszają bezpośrednie
> swoje wnioski, poprzestając na formułowaniu ogólnych, zrozumiałych dla
> ogółu przez swą oczywistość...

Z których to idei można wyprowadzić i odkryć zupełnie nowe światy...
ewentualnie zrozumieć światy zapomniane-przekłamane przez
ludzi i tłumaczenia.

--
hej.brat !
kozio`l'ek mato`l'ek

9. Data: 2007-10-06 08:47:21

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

ps.com...

> Ojejku, to kogo Ty sluchasz...
>
> --
> Fragile

Nikogo, bo mam własne przemyślenia ;-)

--
XL wiosenna

10. Data: 2007-10-06 08:48:10

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> interpretatorów. A ci więksi - niezbyt gorliwie ogłaszają bezpośrednie
> swoje wnioski, poprzestając na formułowaniu ogólnych, zrozumiałych dla

Okno
Re: _( )_ paradoks pustego
Pewien ciąg skojarzeń ;)
Spotkanie PSP