Pozytywne wspomnienie komuny :)

1. Data: 2001-04-02 08:56:01

Temat: Pozytywne wspomnienie komuny :)
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sobotę (nie, nie w prima aprilis) pokazali w telewizorni, ze jakaś
prywatna firma zaczęła w Łodzi roznosić mleko po mieszkaniach.
Mleko jest z własnej zlewni, przelewane do butelek robionych specjalnie
dla tej firmy (a do złudzenia przypominające te z lepszego systemu) i
zalepiane aluminiowym, kolorowym kapslem.
Mleko _nie_jest_ pasteryzowane i po 2 dniach się zsiada, jak na porzadne
mleko przystało.

Trzymam kciuki - może pomysł podchwyci ktoś z 3city.

I ciekawe kiedy eurognoje zabronią tego rodzaju działalności (albo
nakażą np. posiadanie sraczyka i bieżącej wody w samochodzie, który to
rozwozi :))

sadyl

1. Data: 2001-04-02 09:20:40

Temat: Re: Pozytywne wspomnienie komuny :)
Od: "Gandalf" <a...@p...piap.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote in message
[...]
> [...]
> mleko przystało.

> Trzymam kciuki - może pomysł podchwyci ktoś z 3city.

Pięęękne :-))) Dla mnie mogliby jeszcze roznosić domowo upieczony,
_prawdziwy_ razowiec zrobiony z razowej, a nie zwykłej, barwionej
karmelem mąki, na zakwasie i bez żadnych "dopalaczy".

> I ciekawe kiedy eurognoje zabronią tego rodzaju działalności (albo
> nakażą np. posiadanie sraczyka i bieżącej wody w samochodzie, który to
> rozwozi :))

Niestety. Przewiduję coś takiego: "Firmę zamknięto, bo nie spełniała
wymagań jakości zawartych w normie ISO 9002/827169, bla, bla, bla..."

"Dopalacze" w chlebie, spełniają normy... bleee

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2001-04-02 11:04:53

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gandalf" <a...@p...piap.waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wymagań jakości zawartych w normie ISO 9002/827169, bla, bla, bla..."
>
> "Dopalacze" w chlebie, spełniają normy... bleee

A moze jednak cos sie zmieni...............?
Ogladalam w niedziele program rolniczy "Tydzien" i tam dyskutowano o BSE i
pryszczycy jako skutku masowej hodowli zwierzat. W podsumowaniu uczestnicy
dyskusji doszli do wniosku, ze to moze wlasnie nasze, niby zacofane
rolnictwo stanie sie wzorem dla UE a nowym symbolem bedzie pasaca sie
krowka, ktora do tej pory byla znakiem polskiego rolnictwa /oczywiscie
zdaniem tych burakow zacofanego/.
Juz teraz w UE dochodza do wniosku, ze nie tedy droga, ale tak latwo tego
nie odkreca, bo to oznaczac bedzie koniec dodatcji dla wielkich
przedsiebiorstw hodowlanych a ci beda sie bronic - pieniadze bylyby
przekazywane na gospodarstwa proekologiczne.

Mam nadzieje, ze w koncu nasze wladze oprzytomnieja i tak jak powiedzial
byly premier p. Pawlak, nie bedziemy pchac sie do UE na kolanach.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-04-02 12:47:48

Od: m...@b...pl (Iwona Konieczny) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 02 Apr 2001 10:56:01 +0200, sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>zalepiane aluminiowym, kolorowym kapslem.
>Mleko _nie_jest_ pasteryzowane i po 2 dniach się zsiada, jak na porzadne

Też ogłądałam, to chyba były Fakty albo inne wiadomości, od tamtej pory
zsiadłe "prawdziwe mleko" śni mi się po nocach. Cóż, na wakacjach chyba
pojadę na wieś :-)). Kiedyś jak mieszkałam w lesie niedaleko pewnej wsi
to chłop co dziennie wieczorem przywoził mleko prosto od krowy. Można
bylo z niego śmietanę zbierać, a jak się zsiadało to nie podchodziło
wodą i nożem można było kroić. Mniam, Mniam. :-P

Pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2001-04-02 17:09:37

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rolnictwo stanie sie wzorem dla UE a nowym symbolem bedzie pasaca sie
> krowka, ktora do tej pory byla znakiem polskiego rolnictwa /oczywiscie
niestety Droga Basiu powiedzialas to w zla godzine - wlasnie uslyszalem w radiu
ze unia ma podejrzenia ze w polsce pryszczyca jest juz dawno. ot tak. oglaszam
otwarty konkurs na podejrzenia w stosunku do unii (oczywiscie dotyczace
produktoow zywnosciowych).

co do chleba na zakwasie - w pieknym (?) miescie chrzanoow sprzedaje z
samochodu swooj chleb pewien pan. sam piecze, sam sprzedaje. okragly chlebek o
srednicy.... ide zmierzyc. moment...
jestem. 50 cm ma ten chlebek i wystepuje w dwooch odmianach pszenny i zytni.
szczegoolnie ten zytni ladnie sie prezentuje - po wielkich oczkach widac jak
pracowaly drozdze. a jaki smaczny!

slonecznosci!
Ingolfur Arnarson

1. Data: 2001-04-02 20:03:30

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@w...pl wrote:

> [...]
> otwarty konkurs na podejrzenia w stosunku do unii (oczywiscie dotyczace

A ja dzisiaj usłyszałem, że UE sądzi, że w Polsce są przypadki BSE, ale
cwani Polacy siedzą cicho i Wielcy Unici nie mogą tego udowodnić :))))

sadyl

1. Data: 2001-04-02 20:10:26

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bylo z niego śmietanę zbierać, a jak się zsiadało to nie podchodziło
> wodą i nożem można było kroić. Mniam, Mniam. :-P Pozdrawiam
Wez dobre sitko zeby priony odfiltrowac.

1. Data: 2001-04-02 20:31:55

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> [...]
> mleko przystało.
>
> Trzymam kciuki - może pomysł podchwyci ktoś z 3city.

Gdy wzrastalam w 3city na 3 pietrze, codziennie rano mielismy litr mleka
pod drzwiami. Czasami pan Sasiad z gory, ktory czesto wracal po pijaku
nad ranem, spijal po kolei na kazdym pietrze po trochu z kazdej butelki,
zeby ktos sie nie poczul urazony, ze od niego wiecej wypil.

Mama wtedy mowila rano "znow Sasiad wysiorbal smietanke".

Ta sama kobieta, ktora roznosila mleko dla spoldzielni przyjezdzala z
mezem w niedziele i z koszami wolowiny, cieleciny, jajek, twarogu -
przenosny rynek. Nosili to wszystko po pietrach. To oczywiscie tez za komuny.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-04-02 20:41:52

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
>zeby ktos sie nie poczul urazony, ze od niego wiecej wypil.
>
>Mama wtedy mowila rano "znow Sasiad wysiorbal smietanke".

:-)))) U nas tez w 3city (Oliwa, taka dzielnica, nie z Oliwek, to dla
nie-3mieszczan;-))) stawiali mleko pod drzwiami, my mieszkalismy wowczas na
pierwszym pietrze, na wprost schodow, i sasiadka z trzeciego pietra,
wracajac z licznych hucznych zabaw, podbierala mleko, tyle ze ona zabierala
cala butelke, za to raz od jednego sasiada, innym razem od drugiego. Pani
owa z powodu tego wlasnie podbierania, zostala nazwana Pania Kotka:-)
Minelo sporo lat, pani juz nie imprezuje, chodzi tylko grzecznie na
spacerki z trzema pudelkami, ale przydomek pozostal:-)
dzieki za przypomnienie zdarzen z dziecinstwa:-)

pozdrawiam znad galonika mleka;)

Agnieszka

1. Data: 2001-04-03 06:23:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a ja pamietam, jak w mieszkaniu sluzbowym we Wroclawiu (dom
rodzinny byl na Biskupinie, chlopak, ktory rozwozil mleko, to
byl sasiad, rowiesnik mojego brata), kiedys baba roznoszaca mleko
oudzila nas (i chyba pol kamienicy..) waleniem w drzwi-
BUTELKA!!!!! No tak, cholera, znow zapomnialam wystawic
butelke... no to dalam jej 5, ktore sie zachomikowaly w kuchni.
Zebyscie wiedzieli JAK ona na mnie popatrzyla... teraz tak nie
patrza....byl rok 1978

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!