problem z masą do ciasta

1. Data: 2001-04-02 08:01:54

Temat: problem z masą do ciasta
Od: "DD" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jestem stałym czytelnikiem grupy. Znalazłem tu wiele ciekawych porad i
przepisów.
W chwili obecnej mam problem. Gdy próbowałem robić krem (masę)
do przekładania ciast, zawsze miałem problemy: a to się zważyła, a to wyszła
za rzadka
i wypływała z ciasta. Nie wiem w czym jest problem.
Proszę o porady i uwagi dotyczące robienia masy (kremu) do ciast.
Czy ma znaczenie temperatura produktów? A może kolejność dodawania
skłądników?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dariusz Drewienkowski d...@p...com

1. Data: 2001-04-02 08:16:58

Temat: Re: problem z masą do ciasta
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapomniałes dodac o jakiego typu masy Ci chodzi. serowe? budyniowe? na bazie
masła? a może z bitej smietany? a może śmietanowe?
pozdrawiam
kachna
DD napisał(a) w wiadomości: <9a9bn6$reo$1@slimek.man.lublin.pl>...

1. Data: 2001-04-02 08:40:09

Od: "DD" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> [...]
bazie
> masła? a może z bitej smietany? a może śmietanowe?
chodzi o masy na bazie masła (żółtka, cukier, piana z białek, masło, aromat)

1. Data: 2001-04-02 10:08:17

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DD" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> bazie
> chodzi o masy na bazie masła (żółtka, cukier, piana z białek, masło,
aromat)

A po co ta piana z bialek?
Jesli do masy dodasz piane, to masa na mur poplynie, przeciez ubite bialko
gdy postoi, to wraca do plynnej konsystencji.
zoltka+maslo lub zoltka+budyn / i oczywiscie dodatki smakowe/, wszystko w
podobnej tem. i nie ma prawa poplynac - jak stoi w lodowce a nie w pelnym
sloncu.

pozdrawiam
Basia>

1. Data: 2001-04-02 15:14:48

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bazie
> chodzi o masy na bazie masła (żółtka, cukier, piana z białek, masło,

hmm... ja do masy używam masmixa... zresztą zajrzyj do moich przepisów na
torty... masa kawowa jeszcze nigdy nawet nie próbowała mi się zważyć, a
cytrynowa - no cóż miała skłonności do tego by nie wchłonąć soku z cytryny,
ale ważyć się - co to to nie... hmm... zawsze nadawała się do położenia na
torcie... ;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-02 19:41:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

DD <d...@p...com> wrote:

> Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisa" w wiadomości
> bazie
> chodzi o masy na bazie mas"a (żó"tka, cukier, piana z bia"ek, mas"o, aromat)

Najbardziej podejrzane jest maslo. Bardzi dzis trudno kupic maslo
odpowiedniej jakosci.

Wladyslaw

1. Data: 2001-04-02 20:22:37

Temat: Re: problem z masą do ciasta/krem z czekolady
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

DD wrote:

> [...]
> Proszę o porady i uwagi dotyczące robienia masy (kremu) do ciast.
> Czy ma znaczenie temperatura produktów? A może kolejność dodawania

Od pewnego czasu robie masy z czekolady i smietanki,.zamiast z jajek i
masla. Robi sie to tak

335 g/12 oz gorzkiej lub pol gorzkiej czekolady
500 ml/18 oz smietanki kremowki

Smietanke doprowadzic do wrzenia, dodac czekolade, mieszac, az
calkowicie polaczone, przelac do miski, schlodzic w lodowce az zimne, i
zacznie gestniec. W tym stanie mozna uzyc na polewe czekoladowa albo
ubic recznym mikserem, az powstanie masa, ale nie za dlugo, bo masa
ciagle sztywnieje przez pewien czas po ubijciu. Rozsmarowywac wkrotce po
ubiciu.
Jesli sie zwarzy w czasie ubijania, podgrzac az sie polaczy, i schlodzic
jeszcze raz.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-04-03 01:19:37

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"DD" <d...@p...com> wrote in message

> Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> bazie
> chodzi o masy na bazie masła (żółtka, cukier, piana z białek, masło,
aromat)

To przez te bialka wychodzi paciaja

Ania

1. Data: 2001-04-03 06:53:13

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisała:

> [...]
> ubic recznym mikserem, az powstanie masa, ale nie za dlugo, bo masa
> ciagle sztywnieje przez pewien czas po ubijciu.

Ostatnio robilam taki krem czekoladowy ze smietanki 36% i nie jestem
zadowolona z efektu. Taka smietana jest gesta juz na wejsciu, a po
rozpuszczeniu w niej czekolady zrobila sie jeszcze bardziej gesta masa.
Po ochlodzeniu jej w lodowce probowalam ubic mikserem na krem, ale
praktycznie nie udalo mi sie to, nadal byla to gesta czekoladowa masa
zamiast puszystego kremu.

Doszlam do wniosku, ze na przyszlosc lepiej uzywac smietanke 30%,
ktora jest rzadka i po wymieszaniu z czekolada mozna ja lepiej ubic,
uzyskujac wlasciwa konsystencje kremu.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-04-03 14:41:42

Od: dagmara <a...@w...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Apr 2001 21:41:08 +0200, w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
przelał(a) swe myśli na mój ekran pisząc:

>Najbardziej podejrzane jest maslo. Bardzi dzis trudno kupic maslo
>odpowiedniej jakosci.

To jeszcze pół biedy - mój mąż zdziwił się kiedyś, dlaczego mu masa
wyszła za rzadka... zamiast ukręcić masło z cukrem, to je roztopił w
garnku i dopiero potem połączył z cukrem... :-O

Dagmara

Przepis na zupe cebulowa (potrzebuje)
świąteczne przepisy
spaghetti....