Praca magisterska

1. Data: 2002-02-23 20:04:44

Temat: Praca magisterska
Od: "Arrakis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!

Nie jestem raczej nowa na grupie (subskrybuję ją już kilka miesięcy), nie
odzywam się jednak zbyt często z braku czasu itd.

Mam pytanie: gdzie w internecie można znaleźć opublikowane prace mgr z
psychologii?
Wszystkim, którzy mają zamiar napisać teraz co o mnie sądzą i jak to będę
namiętnie spisywać polecam długi spacer lub sen- i nie będę angażować się w
żadne jałowe dyskusje.
Reszta niech czyta dalej ;)

Otóż, choć mam przed sobą jeszcze dwa i pół roku, wpadam w panikę myśląc o
swojej pracy: kompletnie nie potrafię wymyślić tematu, nie wiem na ile
powienien być szczegółowy, a przede wszystkim: nogi się pode mną uginają,
gdy słyszę słowa typu: metodologia (choć to jeszcze ujdzie), statystyka czy
psychometria, dla których to dyscyplin naukowych nie widzę w mojej pracy
zastosowania... ;)

Proszę o odpowiedź osoby trzeźwo myślące, które zdają sobie sprawę z tego,
że niekoniecznie nauczyć dziecko pływać to wrzucić je na głęboką wodę i
zostawić samemu sobie. Może mieć tylko jedną szansę.
Z góry dziękuję

Arrakis

1. Data: 2002-02-23 21:48:55

Temat: Re: Praca magisterska
Od: "rrenntoonn" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musi byc dobre pytanie badawcze i druga rzecz narzedzie do pomiaru
zmiennych.
Tutaj strona PTP , sa podane wszytskie testy .

A tak w ogole to masz kogos takiego jak promotor ?

Uderzaj do niego i staraj sie zaprzyjaznic .

Strona jest tylko sie placi za prace okolo 1500 i moim zdaniem nie warto bo
nikt badan za ciebie nie zrobi .

Powodzenia , mnie to czeka w przyszlym roku , tzn obrona

adam renton

1. Data: 2002-02-23 22:18:36

Od: "Sasza" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisz o psychomanipulacji w sektach w swietle analizy transakcyjnej,
psychoanalizy itp. To jest teraz chyba na topie a metodologii i statystyki
tam nie trzeba bo to wszystko jest bardziej oparte na przemysleniach niz
wsztywnych danych. Poza tym niedlugo chyba w kraju beda myslec o jakis
sejmowych ustawach przeciw sekciarskiej manipulacji, tak jak i we Francji,
tak wiec praca mogla by przejsc w doktorat....

1. Data: 2002-02-23 23:09:00

Od: A...@p...fm (Szanta Alienkaa) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-02-24 11:37:08

Od: "Arrakis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie! :)

Pytanie badawcze dobra rzecz ;), ale temat, temat najpierw, a potem jak to
pytanie ma się do tematu!!! Horror to! Generalnie zastanawia mnie taka
rzecz: powiedzmy, że mam przed sobą 10 prac osób piszących o... np.
alkoholizmie. Każda ma inny temat. Każda praca składa się z rozdziałów.
I moje pytanie- czy praca (która przecież jest dłuuuuuuuuuga) zakłada
istnienie pewnego, że tak powiem, wprowadzenia w temat (które z drugiej
strony można by ominąć, jako tzw. lanie wody)? W takim wypadku treść tych
10-ciu prac w dużej mierze pokrywałaby się! Jeśli tak, to ile powinny zająć
moje własne badania? Ile w takiej pracy jest cytowania innych autorów,
innych badań?
Promotora jeszcze nie mam, nie wiem czy to czwarty rok czy piąty dopiero
(???), ja jestem na trzecim, ale chciałabym część rzeczy wiedzieć już teraz
(na co ew. zwracać uwagę, jak się do tego zabrać), być może wpadnę na coś,
co podczas pisania pracy okaże się genialną koncepcją ;)
Ponadto mam na razioe dwóch "kandydatów" na promotorów, i obaj są zawsze
strasznie zajęci ?(jeśli w ogóle obecni) i zadając takie pytania jak tu na
grupie ze wstydu chyba bym się spaliła; nawet teraz mi głupio ;)

Płacić za prace nie mam zamiaru, ani nic spisywać (co to za satysfakcja
potem?); opracowania też za bardzo nie wiem po co powstają- ja w każdym bądź
razie do nie swoich notek nie mam zaufania ;)
A co to za stronka PTP?
Dzięki bardzo, odpiszę pozostałym osobom i jeszcze będę pytać!

1. Data: 2002-02-24 11:43:31

Od: "Arrakis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Taaa, szukałam właśnie materiałów na ten temat dla koleżanki, tzn. ogólnie o
sektach, bo to praca proseminaryjna i jeszcze bez tematu :)))
Jak napisałam wyżej- jestem dopiero na trzecim roku, temat sam w sobie
jeszcze mnie tak bardzo nie interesuje, choć są rzeczy, które- że tak
powiem- wciągają mnie bardziej niż inne ;)
Swoją drogą pracy bez badań też trochę bym się bała, jako np. "niepełnej",
czy niżej ocenianej, nie wiem.
W każdym bądź razie mam zamiar pisać coś pod swoją specjalizację- wydaje mi
się, że taka praca, pisana pod odpowiednią "opieką" też może mieć wpływ na
późniejsze szukanie pracy. A specjalizację mam sądową, więc chyba jednak i
metodologia i statystyka długo będą śnić mi się po nocach ;)

Dzięki
Arrakis

1. Data: 2002-02-24 11:49:07

Od: "Arrakis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jw.- promotora to i powinnam mieć, ale nie na trzecim roku ;), a takie
pytania to aż wstyd zadawać. Udostępnienie prac też nie wydawało mi się
takie tajne- są w internecie (czytałam jedną, niestety nie z ps. i bez badań
:(, zawsze też znajomi mają na swoim komputerze- tyle, że na psychologii to
znam trochę osób, ale na czwartym roku, a ja już taka jestem, że muszę "tu i
teraz" wszystko wiedzieć;)

A propos starych prac, to z interesującego mnie tematu są dwie (i to jako
jedyna literatura w Polsce), ponadto w produkcji ;) I z tego powodu też moje
pytanie o szczegółowość tematu- nie chciałabym za dwa lata powielać tych
prac.

Pozdrowienia
Arrakis

1. Data: 2002-02-24 11:52:02

Od: "Arrakis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam jeszcze jedno pytanko (chwilowo:) :
Jak pisałam Aliencee- na temat, który mnie -obecnie ;)- interesuje, nie ma
podobno w Polsce żadnej literatury. Czy ktoś z Was miał też taką sytuację?
Jakie są sposoby ;) zdobycia literatury obcojęzycznej? (internet, księgarnie
jakieś specjalistyczne, biblioteki?...)

Dzięki
Arrakis

1. Data: 2002-02-24 12:15:32

Od: "rrenntoonn" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

hehe naprawde o tym myslalem moze nie swietle transakcyjnej

Ale pani promotor powiedziala ze kontakt z takimi osobami jest prawie
niemozliwy !!!

Wiec jak twoim zdaniem przeprowadzic badanie ???/

adam

1. Data: 2002-02-24 13:15:54

Od: "Sasza" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=> Wiec jak twoim zdaniem przeprowadzic badanie ???/
=>
=> adam
=>
=>

najlepiej jest samemu wstapic do sekty i tam troche pobyc, czlowiek
zorientuje sie o co w tym chodzi i jakimi kategoriami mysla tam ludzie, a
jak sie zna psychologie to mozna latwo udawac i aranzowac rozne sytuacje do
swoich przemyslen i badan...wyszlo by cos z tego super...tak jak R. Cialdini
postepowal gdy badal wplyw spoleczny- po prostu bral udzial od strony
wenwetrznej. Polecam Ci sekte Swiadkow Jehowy, to nawet bedzie dobre z tego
wzgledy ze mozna lepiej PS poznac ale poznasz tez wyjatkowe metody
psychomanipluacji, ktore az mnie czasem zadziwiaja ze sie ludzie na takie
rzeczy daja zlapac i to niby jeszcze jak sie sami okreslaja inteligentni

P.S. Tylko podejdz do tego z dystansem bo moze i jeszcze sam zostaniesz
wyznawca, bo manipulacja dziala najbardziej na manipultora :-)

Uzaleznienie Od Pornografii.
Co to znaczy?Prosze o pomoc
psycholog
Wyjscie z uzależnienia.