Pracodawca a ON

1. Data: 2006-08-22 14:58:29

Temat: Pracodawca a ON
Od: "Henryk" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow !

odnosnie tego co ponizej :

Zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji
zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn.
zm.)
pracodawcy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny
wymiar
czasu pracy i którzy nie osiągają odpowiedniego wskaźnika zatrudnienia osób
niepełnosprawnych zobowiązani są do złożenia odpowiedniej deklaracji
miesięcznej
i rocznej oraz dokonanie wpłaty na PFRON.

.....Pracodawcy, o których mowa w art. 21:
.........- ust. 1 - jeśli nie osiągają wskaźnika w wysokości co najmniej 6%
(Wu=0,06)
dokonują wpłat oraz składają deklarację miesięczną DEK-I-0 i deklarację
roczną DEK-R

Wysokość wpłat
Pracodawcy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny
wymiar czasu
pracy są zobowiązani dokonywać miesięcznych wpłat na PFRON w wysokości
kwoty stanowiącej
iloczyn 40,65% przeciętnego wynagrodzenia (ustalanego raz na kwartał,
obecnie 2530,18 zł)
i liczby pracowników odpowiadającej różnicy między zatrudnieniem
zapewniającym osiągnięcie
wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości 6% a rzeczywistym
zatrudnieniem
osób niepełnosprawnych.
======================================

oto moje pytanie :

Zwracam sie do Was o pomoc w wyjasnieniu w/w sprawy
mozliwe ze juz ktos przerabial ten temat lub
moze znajduje sie tu osoba ktora zna dobrze
a moze bardzo dobrze przepisy i ustawy odnosnie ON
i wytlumaczy mi ile zaskuje pracodawca zatrudniajacy 25 pracownikow
bez ON i gdy zatrudni 1 ON
Ja to sobie obliczylem tak ale nie jestem pewien czy to jest dobrze
(plik.pdf 30kb)
http://eemarket.ovh.org/pfron.pdf

Bardzo prosze o pomoc !
(niestety musze przekonac pracodawcy ze zatrudniajac ON cos zyska)

pozdrawiam Heniu

2. Data: 2006-08-23 17:36:25

Temat: Re: Pracodawca a ON
Od: Sławomir <s...@p...onet..pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

jeżeli mogę to podłącze się pod ten wątek bo z pewnością
interesuje się nim więcej osób

ja z kolei bardzo bym prosił o informacje ile mój przyszły pracodawca
dostałby zwrotu z mojego wynagrodzenia (stara I grupa) wiem że są
jakieś zwroty od 50% -130%

za info z góry dziekuje
Slawek

3. Data: 2006-08-25 16:58:38

Od: BogusławaP <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Henryk" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam szanownych grupowiczow !
------------

Choc nie jestem profesjonalistka w tej dziedzinie, ale skoro nikt nie
odpowiedział, to ja odniosę sie do wyliczen i powiem tak, zeby zastosowac
obnizony wskaznik trzeba znac chorobe... i tak:

Obniżony wskaźnik

Wskaźnik ustawowy można obniżyć, jeżeli pracodawca zatrudnia osoby o
znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, u których stwierdzono
schorzenia potencjalnie narażające osobę niepełnosprawną na wykluczenie
społeczne lub kojarzone z niską wydajnością pracy (tj. chorobę Parkinsona,
stwardnienie rozsiane, paraplegię, tetraplegię, hemiplegię, ślepotę,
niedowidzenie, głuchotę, głuchoniemotę, nosicielstwo wirusa HIV, AIDS,
epilepsję, przewlekłe choroby psychiczne, upośledzenie umysłowe, miastenię,
późne powikłania cukrzycy).

W takim przypadku liczy się dodatkowo 3-krotnie osoby o znacznym i 2-krotnie
osoby o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z ww. schorzeniami.

Podam swoj przyklad, zeby lepiej mozna było zobrazowac:

Firma rozliczająca się z wpłat na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 27
sierpnia 1997 r. zatrudnia w przeliczeniu na etaty 50 pracowników, w tym na:

0,5 etatu osobę o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, u której
stwierdzono jedno ze szczególnych schorzeń,
0,75 etatu osobę o lekkim stopniu niepełnosprawności.
należy ustalić:
wskaźnik ustawowy - 0,06 i obniżony (wymagany) - 0,04 [0,06 - (0,5 x
2/50) ],
wskaźnik rzeczywisty - 0,025 [tj. (0,5+0,75) /50],
firma powinna dokonać wpłaty w wysokości 771,39 zł:
0,4065 x 2530,18 x [(0,04 - 0,025) x 50] = 771,39 zł.

Sądze, ze teraz jest bardziej przedstawione obrazowo...

Na stronie PFRON rowniez jest wytlumaczone zrozumiale...

Bogusława

4. Data: 2006-08-26 08:01:58

Od: "Henryk" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BogusławaP" <d...@i...pl>
napisał w wiadomości news:ecna8p$518$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Choc nie jestem profesjonalistka w tej dziedzinie, ale skoro nikt nie
> odpowiedział ..............

WIELKIE DZIEKI CI za to !!!

/.../

> [...]
> 0,4065 x 2530,18 x [(0,04 - 0,025) x 50] = 771,39 zł.
>
> Sądze, ze teraz jest bardziej przedstawione obrazowo...

Bogusiu pomoglas mi bardzo ale jeszcze dla 100% pewnosci
mozesz mi napisac na tym samym przykladzie ile w/w pracodawca
musialby wplacac na PFRON NIE_zatrudniajac w/w pracownikow
-------
0,5 etatu osobę o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, u której
stwierdzono jedno ze szczególnych schorzeń,
0,75 etatu osobę o lekkim stopniu niepełnosprawności.
--------
gdy Twoje wyliczenia potwierdza sie z moimi to bede juz w domu ;-)
jeszcze raz bardzo Ci dziekuje !
pozdr.H

5. Data: 2006-08-26 10:06:07

Od: Sławomir <s...@p...onet..pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

a już myślałem że nikt nic nie wie
Bogusiu a może możesz i na moje pytanie odpowiedzić ?
baaaaardzo Cię proszę bo jak widzisz nikt poza Tobą ...
plis ;-)

Sławek

_________________

6. Data: 2006-08-27 10:02:59

Od: BogusławaP <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mozesz mi napisac na tym samym przykladzie ile w/w pracodawca
> musialby wplacac na PFRON NIE_zatrudniajac w/w pracownikow
Nie bede juz zanudzac cyferkami i robic wyliczen tutaj..., ale dane mozna
podstawic do poprzedniego wzoru bez ON...
według moich wyliczen opierajac sie na tych samych danych, na ktorych
podawalam przyklad, to jest: kwota 3085,55zł.

Bogusława

7. Data: 2006-08-27 11:52:54

Od: "RS/S" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> według moich wyliczen opierajac sie na tych samych danych, na ktorych
> podawalam przyklad, to jest: kwota 3085,55zł.

Witam !

tutaj są wszystkie druki
http://www.pity.pl/druki/
które
* Same obliczą i wyświetlą informacje o brakach i błędach.
* Umożliwią edytowanie kwot w postaci wzorów
* Drukują formularze w całości

Pozdrawiam
RS/Szymon

8. Data: 2006-08-27 12:55:28

Od: BogusławaP <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir" <s...@p...onet..pl> napisał w wiadomości

> Witam

> ja z kolei bardzo bym prosił o informacje ile mój przyszły pracodawca
> dostałby zwrotu z mojego wynagrodzenia (stara I grupa) wiem że są
> jakieś zwroty od 50% -130%

To jest dofinansowanie do wynagrodzen, ale dla ZPCHR...
130 proc. najniższego wynagrodzenia - dla osób niepełnosprawnych zaliczonych
do znacznego stopnia niepełnosprawności, (...)

> a już myślałem że nikt nic nie wie

A ja sadze, moze tak mi sie wydaje, ze wiele osob na grupie wie...tylko nie
ma checi odpowiedziec... :)

> Bogusiu możesz i na moje pytanie odpowiedzić ?
---------------------
Tak w skrocie odpowiem, poniewaz wolnego czasu u mnie niewiele...

Wyliczenie skladki na PFRON zalezy od wielu czynnikow i to nie mozna tak z
marszu powiedziec i policzyc... zalezy od ilosci pracownikow zatrudnionych,
od grupy inwal.i od rodzaju schorzenia oraz od wysokosci ustalonego
skladnika, ktory moze byc rozny... i tak dla szkol...itp wynosi 0,02, dla
panstwowych i samorzadowych jednost...itd wynosi 0,03, dla firm wynosi 0,06.

Zakladajac, ze firma zatrudnia 25 osob i bez skladnika ustawowego obnizonego
(tutaj musi byc podany rodzaj schorzenia) zatrudnia 1 ON, to wowczas wplata
skladki na PFRON zostaje obnizona okolo 514,26zł.

PFRON finansuje część wynagrodzenia (co drugi miesiac) oraz należną składce
na ubezpieczenie emerytalne oraz część kosztów osobowych pracodawcy
odpowiadającą należnej składce na ubezpieczenie emerytalne.(ogolnie mowiac
ubezpieczenie spoleczne)

Pracodawca moze ubiegac sie o zwrot kosztow przystosowania stanowiska pracy

Co do zasady z tej pomocy skorzystają pracodawcy, którzy zatrudnią
niepełnosprawnego przez co najmniej 36 miesięcy.Pracodawca otrzyma zwrot
kosztów m.in.ogólna kwota tych kosztów nie może przekraczać 20-krotności
przeciętnego wynagrodzenia za każde przystosowane stanowisko pracy
niepełnosprawnego.

To tak w skrocie...

Ja moge podpowiedziec...,iz przy roznych Fundacja dzialaja fachowcy i
udzielaja porad profesjonalnych roznego rodzaju...pomagaja napisac CV,
podpowiadaja jak sie zachowac na rozmowie wstepnej z pracodawca aby wypasc w
miare dobrze i zwrocic pozytywna na siebie uwage...

Bogusława

9. Data: 2006-08-27 13:40:13

Od: BogusławaP <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> które
> * Same obliczą i wyświetlą informacje o brakach i błędach.
> * Umożliwią edytowanie kwot w postaci wzorów
---------
Czy do otwarcia pliku, potrzebny jest jeszcze dodatkowy program, bo nie chce
mi sie plik otworzyc ???

Bogusława

10. Data: 2006-08-27 17:25:21

Od: "RS/S" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy do otwarcia pliku, potrzebny jest jeszcze dodatkowy program, bo nie
chce
> mi sie plik otworzyc ???
>
> Bogusława

tak
;-)
zainstalowac
http://www.ips-infor.com.pl/pliki/formul/formips_set
up.exe

i pobrany plik(i) musisz wgrac do katalogu ''formul.ips''

Pozdr.
RS/Szymon

zasiłek pielęgnacyjny
Renta 'Zusowska' - prosze o pomoc
praca dla ON w Krakowie
pytanie z sprawie lekkiego stopnia niepelnosprawnosci
Renta II grupy z inwalidztwa powstalego w dzicinstwie