Re: Pralka babelkowa

From: "vpw" <v...@s...org>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Pralka babelkowa
Date: Mon, 17 Jun 2002 21:09:08 +0200
Sender: v...@f...onet.pl@pf28.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

news:aekh8d$ntj$1@news.onet.pl...

> Ciekawe - pralka zabrudzona w środku...
> Na pewno pranie w niej jest skuteczne???

Slonko, ja wiem, ze nie bylo skuteczne i dlatego to czyscilem. Woda w moim
(za przeproszeniem) bloku zawierala elementy smaru odklejajacego sie od rur,
ktory to smar osiadal na wszystkim i m.in. w bebnie pralki. Dlatego tez
podalem to jako usterke, bo byla i usunalem (zreszta Calgonem)

> Tu bym raczej nie składał winy na łożyskowanie a na zużycie paska napędu.

Ale to jest lozyskowanie a nie pasek. Pasek ma swoj wlasny naciag i dopoki
sie nie zerwie to ciagnie z ta sama sila. Problem jest taki, ze pralka ma
system wywazania prania i jak czuje zbyt duzy opor (czyli pranie nie jest
dobrze rozlozone) to przyspiesza i zwalnia aby moglo oderwac sie od scianek
i ulozyc. (Nizej wyjasnie ci jak to mozliwe)

> No to naprawiaj - serwis już nie istnieje?

I to nie prawda bo moze autoryzowanego nie ma, ale wielu fachowcow (nawet w
serwisie Polaru) umie je naprawic i ma takowe egzemplarze w roznym stanie -
np. na czesci. A sklad czesci zamiennych wciaz jest prowadzony bo firma
firma moze nie istniec ale jesli cos wyprodukowali to czesci sa.

> Swoją drogą jest wiele pralek napełnianych od góry, nie mających z
> bąbelkowością nic wspólnego...

I tu sie zgadzam. Pralek jest wiele, ale jak sie chce zostac kaleka przy
otwieraniu tej klapki to mozna probowac. Ja sie nie skusilem. Babelki maja
to do siebie, ze lepiej piora. Jest to oczywiscie kwestia dyskusyjna ale ja
tak uwazam po poprzedniej pralce i tej z babelkami. A roznica miedzy
badziewiem ladowanym od gory a ta moja jest taka, ze w Daewoo beben jest
umieszczony poziomo wiec masz caly otwor 70 cm otwarty na wrzucanie brudow.
I tyle.

Takie pralki tylko bez babelkow widzialem jeszcze w Stanach ale przerabiane
ich na nasze zasilanie to przesada

vpw