Re: Pralka - jaką firme wybrać

From: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Pralka - jaką firme wybrać
Date: Mon, 8 Mar 2004 19:30:02 +0000 (UTC)

Jakub Zysnarski <a...@n...koncu.postu> napisał(a):

> Chcę w tym tygodniu kupić pralkę. Rozglądam sie za niezbyt wielką (tak do
> 4.5 kg wsadu), ładowana od góry, 800 lub 1000 obr., z funkcją połowy wsadu.
> Wpadło mi w oko kilka modeli, ich nazw niestety dokładnie nie pamiętam, ale
> były to pralki marki Whirpool, Candy i Indesit? Czy któraś z tych marek
jest
> godna polecenia. Ostatnio czytam narzekania na Whirpoola, o Candy też się
> naczytałem. A jaki jest Indesit? Używa ktoś z was sprzętu tej firmy? A może
> lepiej dorzucić tą stówę i poszukać jakiegoś tańszego Boscha? Planuję wydać
> [...]

Z pralek ładowanych od góry jedynie Bosch i Siemens jest godny polecenia.
Te firmy, które wymieniłeś to szajs.
Jeszcze jedno. Mądre pralki nie mają już klawisza 1/2, bo same idealnie
pobierają wodę proporcjonalnie do ilości wsadu. Mądrzejsze pralki mają
jeszcze super cechę-elektroniczne wyważanie wsadu przed wirowaniem. Jeżeli
gdzieś widzisz pralkę z 1/2 to jest już to stara konstrukcja, nie warta
uwagi. W nowoczesnej pralce wielkość bębna nie decyduje o oszczedności
wody i energii, bo pralka i tak bierze tyle wody i energii ile włożysz rania.