Strona główna Grupy pl.rec.dom Pralka z konkretnymi wymaganiami - która posiada takie mozliwości? Re: Pralka z konkretnymi wymaganiami - która posiada takie mozliwości?

Re: Pralka z konkretnymi wymaganiami - która posiada takie mozliwości?

From: "Konrad N.S." <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Pralka z konkretnymi wymaganiami - która posiada takie mozliwości?
Date: Sun, 10 Sep 2006 17:13:53 +0200

Użytkownik "jack" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ztwbg5p1ceob$.1uw9dsxougiyf$.dlg@40tude.net...

> Szukam pralki automat oczywiscie (bez suszarki) mysle ze do max 1500PLN

w tym przedziale jest imo około 70 % autoamtów. wchodzisz bez problemu w
półkę średnią a nawet średnią-wyższą

> wykluczam firmy Polar/Whirpool

zgadzam się. dopisałbym mastercook, wrozamet, amica.

> - ładowana z boku raczej nieco płytsza (nie
> pełnowymiarowa głebokosć)

jest kilka głebokości dostępnych na rynku.
1. standardy ają 59-60 cm głębokości.
2. ja mam pralkę 43 cm - przy tej głębokości znajdziesz pralki z ładowaniem
do 5kg
3. dużo jest pralek o głębokości 38-39-40 cm - ujmijmy je w jedną klasę
głębokości ;) - tutaj niestety już spada ładowność do 4,5 a nawet 4,0kg
4. są też autoamty 35-34 a nawet widziałem 33 cm głebokości. niestety znowu
kostem przyjmowanego ładunku, może to być 4, a nawet tylko 3,5kg

> ale powinna miec mozliwość wywirowania(min
> 1000obr)

bez problemu. są "wąskie" pralki na 1200 obrotów. wyższe obroty (1400, a
nawet 1600) będą już tylko w pełnogabarytowych (gł.59-60cm) lub większych
niż pełnogabartyowe automatach

> prania zewnętrznego

pyataj jak już upatrzysz sobie model lub czytaj instrukcje. wg mnie
większość pralek ma możliwość załączenia tylko wirowania, lub tylko cyklu
płukania, a nawet możliwość określenia jakie to ma być płukanie
(małe/średnie/intensywne).

> wywirowania - tak samo z uszlachetnianiem (np krochmalenie) by była
> mozliwośc wypłukania prania przyniesionego

j.w. - tak, ale doczytaj w instrukcji przed kupnem, bo może zdarzyć się
wyjątek. albo patrz na programwtor - w niektórych modelach wynika to z opisu
pokręteł programujących.

> - chodzi o to aby nie trzeba
> było załaczac calego programu a jedynie np: wirowanie - uszlachetnianie

jak wyżej napisałem ;)

> Nie wiem jak teraz jest z temperaturą ale chyba jej nie mozna
> ustawić dowolnej - tak mozna było w poprzedniej ale to akurat mozna
> podarowac.

mało która ma "bezstopniowe" ustawianie temperatury, jak w starszych
polarach było. zazwyczaj są to stopnie co 5 lub co 10 i skala zaczyna się od
"brak" i następne to od razu 20 lub 30 stopni.

> Myslelismy o takiej z dłuzsza gwarancją ale obecnie w cenie 5 lat maja
> tylko Beko i Amica (od niedawna) - ale to raczej nie bedzie argument
> decydujacy.

ktoś wypowiadał się na grupie niedawno w jednym z wątków negatywnie o beko.
amica - tez było dużo opinii o wadliwości i awaryjności pralek.
wszyscy/większość producentów daje 2 lata gwarancji, niemal standard
dzisiaj.
ariston i indesit ma 2 + możliwość płatnego przedłużenia o kolejne 3 lata
(więc razem 5) na dobrych warunkach: płacąc masz chyba i ubezpieczenie i
gwarancję dojazdu serwisu/magika w określonym krótkim czasie i usnięcia
usterki.

ja katuję już drugiego aristona, a znam los pierwszego. żadnej nigdy nic nie
było, są bezawaryjne (łącznie 7 lub 8 lat "na" aristonach).
szwagierka też kupiła aristona widząc u nas, i tez nie może nic złego
powiedzieć ;)

dużo ludzi chwali elektroluxa. popatrz na ich produkty.
warte uwagi imo są także automaty bosch lub siemens, a także candy i indesit
( indesit top ta sama stajnia co ariston).