Pralka z poborem cieplej wody

11. Data: 2011-06-20 21:37:07

Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

JK napisał(a):
> Interesujące! Skoro tak, to jakim cudem pralka wypłukuje te
> substancje zimną wodą?
Bo z zimną wodą te substancje nie wchodzą tak mocno w reakcje jak z
ciepłą.
Ty nigdy nie prałeś w rekach?
Nie masz doświadczenia że proszek w zimnej się bardzo ciężko rozpuszcza?
Że płukanie w ciepłej to trwa kilka razy dłużej i kilka razy więcej
wody trzeba zużyć?
> Nie odpowiedziałeś na pytanie. To, że pralka otwiera do płukania
> zawór wody zimnej jest oczywiste. Pytanie brzmi, skąd pralka "wie"
> jak zimna jest woda zimna i co będzie jak zamiast wody "zimnej"
> będzie tam podłączona "ciepła"?
Ruski w sklepie:

R- co to
Ekspedientka- termos
R- a do czego on jest?
E- jak wsadzisz w lato do niego lody, to się nie rozmrożą
a jak w zimę wlejesz gorącą herbatę, to nie ostygnie.
R- a skąd on wie kiedy jest zima a kiedy lato?
;)

Pralka wykona proces płukania w czasie i z użyciem pewnej okreslonej
programowo ilości wody, niezależnie od tego czy podłączysz ja do
zimnej czy ciepłej.
Czas i ilość wody do płukania ustawiają inżynierowie od oprogramowania
pralki, którzy wiedzą dokładnie ile ten proces trwa w zimnej wodzie.
--
Krzysiek

12. Data: 2011-06-20 22:09:29

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-20 23:37, Krzysztof 45 pisze:
> Bo z zimną wodą te substancje nie wchodzą tak
> mocno w reakcje jak z
> ciepłą.

Niesamowite! Sam to wymyśliłeś? Jakie to reakcje?

> Ty nigdy nie prałeś w rekach?

Prałem.

> Nie masz doświadczenia że proszek w zimnej się
> bardzo ciężko rozpuszcza?

Prawda.

> Że płukanie w ciepłej to trwa kilka razy
> dłużej i kilka razy więcej
> wody trzeba zużyć?

Nie widzisz, że zaprzeczasz sam sobie?
Skoro proszek trudniej rozpuszcza się w zimnej
wodzie niż w ciepłej, to jakim cudem trudniej
go usunąć zimną?

> Ruski w sklepie:

Ha, ha , ha, świetne ;-/ tyle, że odpowiedzi
wciąż brak.

JK

13. Data: 2011-06-20 22:14:45

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-21 00:09, JK pisze:

> Nie widzisz, że zaprzeczasz sam sobie?
> Skoro proszek trudniej rozpuszcza się w zimnej
> wodzie niż w ciepłej, to jakim cudem trudniej
> go usunąć zimną?

Miało być oczywiście " jakim cudem trudniej go
usunąć ciepłą".

JK

14. Data: 2011-06-21 04:50:58

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

JK napisał(a):
> Miało być oczywiście " jakim cudem trudniej go usunąć ciepłą".
To nie są cuda.
Związki proszku które utkwiły w tkaninach w trakcie prania i się
jeszcze nie rozpuściły do końca, przy płukaniu ciepłą wodą wypłukiwały
by się, ale w ciąż by się rozpuszczały.
Zimna woda wypłukuje je bez rozpuszczania.

Zadaj sobie pytanie dla czego skutecznie pierzemy w temperaturach +40
do +90 stC, a nie w +5 stC.
--
Krzysiek

15. Data: 2011-06-21 08:25:29

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-21 06:50, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
> Zimna woda wypłukuje je bez rozpuszczania.
>

> Zadaj sobie pytanie dla czego skutecznie
> pierzemy w temperaturach +40 do +90 stC, a nie

Poddaje się. Z tobą nie da się rzeczowo
dyskutować.

JK

16. Data: 2011-06-21 15:41:51

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

JK napisał(a):
> Poddaje się. Z tobą nie da się rzeczowo dyskutować.
Wytłumaczyłem Ci rzeczowo czemu pranie płuczemy w zimnej wodzie a nie
w ciepłej.
Więc jeżeli w dalszym ciągu tego nie rozumiesz, to ja się też poddaje.
--
Krzysiek

17. Data: 2011-06-21 18:17:09

Od: Robek <l...@n...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-21 10:25, JK pisze:
> W dniu 2011-06-21 06:50, Krzysztof 45 pisze:

> Poddaje się. Z tobą nie da się rzeczowo dyskutować.

Upierz sobie np. posciel tylko w cieplej (goracej) wodzie i zobacz co Ci
wyjdzie na koncu, potem normalnie i porownaj.

Robek

18. Data: 2011-06-21 18:21:03

Od: JK <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-21 20:17, Robek pisze:

> Upierz sobie np. posciel tylko w cieplej
> (goracej) wodzie i zobacz co Ci wyjdzie na
> koncu, potem normalnie i porownaj.

Szybciej będzie jak ty mi powiesz. Wyjdą
spodnie? Czy garnitur?

JK

19. Data: 2011-06-21 20:41:10

Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś przez dwa lata miałem podłączoną pralkę wyłącznie do gorącej wody i
nigdy ani wcześniej ani później nie miałem tak wyśmienicie pranego i
płukanego prania.

Może teraz poteoretyzujesz nam o domowym seksie?

-----

20. Data: 2011-06-22 00:22:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Jun 2011 20:41:10 +0000 (UTC), ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
> płukanego prania.
>
> Może teraz poteoretyzujesz nam o domowym seksie?

Efektywność płukania zależy przede wszystkim od twardości wody i
temperatury. Na pewno najlepsze jest płukanie w ciepłej i miękkiej wodzie -
lepsze rozpuszczanie, więc lepsze płukanie.
Jeśli płuczemy w zimnej, to powinna być miękka.
Jeśli jest twarda, to przynajmniej powinna być ciepła.
Zimna i twarda woda nie wypłucze dobrze środka piorącego, dlatego takie
płukanie jest nieekonomiczne, bo trzeba je powtarzać, zwiększając ilość
wody, energii i czasu.
--
XL
Prawda o GMO:

Panele w salonie nad piwnicą i co pod panele?
Odp: Jak pozbyc sie much
Komandor - dolna szyna, cena? gdzie kupic?
Odp: Re: syfon do zlewozmywaka
Instrukcja do silnika kosiarki RRIGS & STRATTON CLASSIC XL 35