Pralka z poborem cieplej wody

61. Data: 2011-07-21 06:50:51

Temat: Re: Pralka z poborem cieplej wody
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.07.2011 03:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> "Andrzej Lawa" 4...@n...home.net.pl

> Poproszę o cytowanie moich wypowiedzi, nie zaś o Twoje wnioskowanie. :)
> Reszty nie czytam, bo ta reszta -- to pustosłowie. :)

Skleroza czy schizofrenia?

[cytat]

pralka (i ,,wsad'' także) ma swoją pojemność cieplną, dlatego
nawet zaciągnięcie wody zimnej do pierwszego płukania sprawi,
że to płukanie odbywa się raczej w wodzie całkiem ciepłej,
o ile płuczemy to, co było prane w wodzie gorącej

kolejne płukania obniżają temperaturę; wyjmowanie gorącego
prania raczej mocno poparzy ręce; nawet 40 stopni Celsjusza
to całkiem dużo jak na wodę; rurę metalową można trzymać,
gdy jej temperatura nie przekracza 60 stopni Celsjusza,
ale woda o temperaturze 40 stopni Celsjusza jest zbyt
gorąca;

[koniec cytatu]

62. Data: 2011-07-21 22:19:04

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Ława" j08i8b$k7s$...@i...gazeta.pl

> Skleroza czy schizofrenia?

Nie badałem Cię -- i nie jestem lekarzem. :)

> [...]

> gdy jej temperatura nie przekracza 60 stopni Celsjusza,
> ale woda o temperaturze 40 stopni Celsjusza jest zbyt

I co tu nie podoba się Tobie?

Na wszelki wypadek -- wykąp się w wodzie o temperaturze 40 sC. :)
(innym odradzam ów eksperyment)
Później przyjdź -- pogadamy, o ile zdołasz. ;)

Na wszelki wypadek: gdy woda w basenie czy w jeziorze ma 25 sC -- jest
odbierana jako całkiem ciepła. Do siedzenia w wodzie ta t. jest trochę
niska, tym bardziej do prysznica, ale ja biorę prysznic o t. około 30 sC;
t. powietrza w mojej łazience ostatnio to zazwyczaj też około 30 sC -- akurat
w tej chwili miernik tam zawieszony pokazuje około 27 sC; :) zaś wilgotność
względną powietrza w łazience mam od około 30% do około 65% -- w tej chwili
miernik pokazuje tam 52%; :) tuż przed tą łazienką inny miernik pokazuje 61%
od ponad 3 godzin... Łazienkowy miernik pokazuje zwykle (gdy są obok siebie)
o około 3% więcej niż przedłazienkowy. Może dokupię jeszcze ze dwa mierniki. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

63. Data: 2011-07-22 06:49:43

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.07.2011 00:19, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> I co tu nie podoba się Tobie?
>
> Na wszelki wypadek -- wykąp się w wodzie o temperaturze 40 sC. :)
> (innym odradzam ów eksperyment)
> Później przyjdź -- pogadamy, o ile zdołasz. ;)

Kłamco patologiczny! Mowa była o wyciąganiu prania, a nie kąpieli,
zwłaszcza w "pełnym zanurzeniu"!

Skoro tak bezczelnie i w żywe oczy kłamiesz w kwestii tego, co sam
piszesz, dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

*plonk*

64. Data: 2011-07-22 23:51:09

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Ława" j0b6i7$itm$...@i...gazeta.pl

> Kłamco patologiczny!

Jakbym słyszał Rydzyka Toruńskiego. :)

> Mowa była o wyciąganiu prania, a nie kąpieli,
> zwłaszcza w "pełnym zanurzeniu"!

Proponuję, abyś cytował moje wypowiedzi, nie zaś
swoje (niezbyt trafne) interpretacje tychże.

> Skoro tak bezczelnie i w żywe oczy kłamiesz w kwestii tego, co sam
> piszesz, dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

Nie ma sensu Twoje spieranie się ze mną co do tych temperatur.
(bo ja znam te sprawy od ponad 30 lat -- i naczytałem się sporo,
i sprawdziłem niejedno wielokrotnie na własnej skórze)

-=-

Mogę posypać Ci jeszcze ciekawostkami.
Co do wyciągania prania -- jeśli wirówka porządnie wyciśnie wodę,
pranie może mieć temperaturę i 150 stopni Celsjusza. ;) Taką
t. (i nawet większą) osiągamy w czasie prasowania -- mowy
nie ma o poparzeniach. W saunie siedzimy kilkadziesiąt minut
na deskach gorących nawet do 120 stopni Celsjusza...

Ale woda parzy przy znacznie mniejszej t.
I (rzecz jasna) zazwyczaj szmata nie jest sucha do końca.
Zimą (gdy wilgotność względna w mieszkaniach jest zazwyczaj
niższa niż latem) wysuszone ,,do końca'' ubrania są mniej
wilgotne niż latem -- co łatwo sprawdzić. :)

-=-

Człowiek nie potrafi poprawnie ocenić temperatury powietrza.
50 sC może wziąć za 30 i na odwrót. :) Ważna jest tu właśnie
wilgotność powietrza, a także ruch powietrza i naświetlanie
skóry podczerwienią -- odbieraną jako uczucie ciepła. Można
twierdzić zawzięcie, że szkło (bańka, obudowa) świecącej się
(od paru sekund -- nie od kwadransa) tuż obok żarówki jest
bardzo gorące, podczas gdy będzie ono zupełnie zimne, o czym
można będzie przekonać się dotykając tej żarówki.

**Nie polecam dotykania gołymi rękami żarówki świecącej dłużej niż minutę!!**

Trudno też ocenić t. wody -- wychodząc z sauny prosto do
lodowatej wody można uznać, że woda jest cieplutka... Ale
woda może być także wtedy ciepła w odczuciu, gdy powietrze
jest strasznie zimne...

Długie chłodzenie rąk w lodowatej wodzie pozwoli rzecz jasna nie
tylko na wyciąganie najbardziej gorącego prania, ale i na **chwilowe**
zanurzenie palca ręki do wrzątku. :) Zwilżenie palca pozwala na dotykanie
nim do gorącego żelazka -- bo woda z palca natychmiast wrze i odbiera
ogromne ilości ciepła (10 razy więcej niż przy topieniu się i 8 razy
więcej niż przy grzaniu z 0 sC do 100 sC) od tegoż żelazka...

Ale to są sytuacje wyjątkowe. Kiedyś lutowałem ,,cyną'' miedziane
przewody na palcach tak, że powstawał z tego pierścień, w którym
nie można było znaleźć miejsca łączenia bez wnikliwej analizy
,,rozkrojnej''. ;) Palec w trakcie lutowania nie cierpiał, nie
był parzony/przegrzewany.

Można też gotować wodę w papierowym kubku lub ,,sto lat'' czytać
napisy znajdujące się na papierowej naklejce przyklejonej do dna
metalowego czajnika codziennie smaganej (wraz z tym czajnikiem)
,,żywym ogniem''. :) (o ile we wnętrzu tegoż czajnika znajduje
się woda chłodząca dno a płomień nie jest zbyt brudny -- świeca
woskowa raczej zakopci dno)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

65. Data: 2011-07-25 08:24:52

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
>
>Skoro tak bezczelnie i w żywe oczy kłamiesz w kwestii tego, co sam
>piszesz, dyskusja z tobą nie ma najmniejszego sensu.

Ty sie z nim nie spieraj. To zakrecony koles, zaraz
wyjedzie znowu z dziecmi spod Jezewa a potem zaczna
sie jego zyciowe madrosci.

66. Data: 2011-07-25 09:01:07

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.07.2011 10:24, Przesmiewca pisze:

> Ty sie z nim nie spieraj. To zakrecony koles, zaraz
> wyjedzie znowu z dziecmi spod Jezewa a potem zaczna
> sie jego zyciowe madrosci.

I on te dzieci pierze w pralce? ;->

67. Data: 2011-07-25 10:57:54

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

>I on te dzieci pierze w pralce? ;->

Chetnie by to zrobil.

68. Data: 2011-07-25 15:34:11

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" n...@4...com

> Ty sie z nim nie spieraj. To zakrecony koles, zaraz

Poszukaj kolesiów w knajpie lub w burdelu. :)

> wyjedzie znowu z dziecmi spod Jezewa a potem zaczna
> sie jego zyciowe madrosci.

A dzieci spod Jeżewa? -- cóż... Tak się kończy wyścig po mieszkania.
Rodzice narobili dzieci, ale nie nabudowali im mieszkań, więc wysłali
swe dzieciaczki na śmierć -- z kierowcą chorym na padaczkę. Popłakali,
pomaszerowali ulicami i żyją nadal, mając mniej dzieci na utrzymaniu...

Nawet rodzice tych dzieci nie chcą kwiatów przynosić na miejsce wypadku. :)
Wiem, bo od czasu do czasu tam jestem. Nawet dobrego dojazdu nie tam ma.
Wzięli kawałek pola (bo ziemię za darmo warto brać) postawili kapliczkę
i cieszą się tym, że sprzedali dzieci za ziemię, za sławę nieśmiertelną,
za odszkodowania itd...

-=-

Z takich jak wy -- biorą się później rodzice posyłające nadmiar swych
dzieci na pewną śmierć. Wyzwiska, oszczerstwa, obrażania, poniżania...
Tak naucza Rydzyk (nazywając Sikorskiego Leninem, mieszać prezydentową
z szambem...) i tak nauczają inni wielcy kapłani błogosławionego Jana
Pawła II. Nie umiecie niczego osiągnąć, niczego zrozumieć -- liczycie
jedynie na dofinansowania i na zabieranie mądrzejszym i pracowitszym
od siebie. :) I wszędzie dorabiacie filozofię -- może w świecie bez
Boga tak jest, jak mówisz, ale u Boga wszystko możliwe!

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Panele w salonie nad piwnicą i co pod panele?
Odp: Jak pozbyc sie much
Komandor - dolna szyna, cena? gdzie kupic?
Odp: Re: syfon do zlewozmywaka
Instrukcja do silnika kosiarki RRIGS & STRATTON CLASSIC XL 35