Pranie wełny w automatach (Electrolux EWT 1026)

21. Data: 2006-03-02 13:39:36

Temat: Re: Pranie wełny w automatach (Electrolux EWT 1026)
Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Zebra"

> No właśnie, mnie też się nie mnie ani nie niszczy przy większych obrotach
> niż
> zalecane, ale trzeba zadek ruszyć i rozwiesić po wirtowaniu a nie za pół

eee przesadzasz - bardzo czesto wyciagam pranie rano bo wieczorem mi sieeee
nieeee chceeee:-)

ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538
143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

22. Data: 2006-03-02 13:58:08

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli w moich poprzednich pralkach korzystałam z trzech programów to jakoś
> tak nie chciało mi sie wydawać więcej niż 1500 PLN za takie urządzenie. Ale
> nie przyszło mi do głowy że właśnie tego najważniejszego programuw mi
> zabraknie.

Tu Ci przyznaję rację - programu takiego jak Ty chcesz, czyli pośredniego
pomiędzy "praniem recznym", a "bawelną" w Twoim modelu EWT1005 nie ma (mowa
oczywiscie cały czas o praniu w 30 stopniach). Nie wiem, czy rzeczywiście jest
to najważniejszy program oraz czy naprawde nie da sie zastapic go pozostałymi -
IMO trzebaby chyba zapytać jakiegoś speca od technologii prania (o ile takowi
są ;-)
W takim razie niech Twoje spostrzeżenia bedą przestrogą dla innych
zamierzających nabyć ten model, a i mnie sie niewatpliwie przydadzą, gdy bedę
się zamierzal nabyć następną (za dobrych parę lat, mam nadzieję ;-)

> A! I jeszcze jeden błąd popełniłam. Nie przyszło mi do głowy, że
> pralka z programatorem elektronicznym bez wyświetlacza, nie pozwoli mi
> oszacować czasu zakończenia prania :). Ale już do tego przywykłam.

bez urazy, ale wcześniej pisałaś, że przed zakupem nieźle "doktoryzowalaś" się
w temacie pralek - a teraz: nie ma tego , nie ma tamtego... ;-)

> Właściwie to nie widzę żadnych problemów technicznych, by pralki były
> programowalne.

Ja też nie widzę ;-)

Ba! Nawet widziałam coś takiego. Proste jak konstrukcja cepa.
> Trzy pokrętła, na jednym ustawia sie temperaturę, na drugim prędkośc
> wirowania, na trzecim stopień zabrudzenia.

Cuś takiego podobnego miałem do niedawna (tzn. nawet jeszcze żyje u rodziców)
pt. Luna385. Jedna gałka: programator ktorym, upraszczajac moze troche sprawe
ustawia sie stopien zabrudzenia (się kręci w jedna stronę, przy okazji pokazuje
w ktorym jest miejscu procesu ;-), druga niezależna gałka : temperatura (czy
dla programów delikatnych podgrzeje do np. 85st nie sprawdzalem ;-). Tylko
wirowanie jest dostepne jedynie w opcji on/off ;-)
Dodam w tym momencie, że w tym modelu wirowanie następuje tylko po programie
przenaczonym dla bawełny. Natomiast po cyklu dla rzeczy delikatniejszych,
syntetyków, itp. o ile pamietam nawet nie nastepowało wypompowanie wody. Czyli
IMO juz wówczas, w tamtych czasach (programator mechaniczny, kłopot w
swobodnym "komponowaniu" przez producenta różnych kombinacji funkcji,
programów, itp.) producent juz przewidział, że skoro rzeczy delikatniejsze to
raczej bez wirowania. Wspólczesne sterowane elektronicznie pralki, na ile się
zdażyłem z nimi zapoznac, wirowanie w takich programach już wykonują, lecz jak
juz wczesniej pisalem - program delikatny, to i wirowanie bardziej delikatne
(narzucone ograniczone obroty, czas trwania).

Swoją drogą, : co rozumiesz przez "ustawianie stopnia zabrudzenia", bo wydaje
mi się - specem rzecz jasna żadnym w tej materii nie jestem - że róznica w
programach polega nie tylko w czasie twania prania, ale też intensywności
obracania ("mieszania") bębna. Pytanie zatem - gdybam sobie tak troche - czy
ustawienie (jedna gałką jak piszesz) intensywniejszego pranie miało by
polagac na: 1. zwiekszeniu czestotliwosci obracania bebna (czas prania taki
sam), 2. wydłuzeniu czasu prania (czestotliwość bebna bez zmian)?

> Ciekawam tylko jak to wygląda w...
> praniu. Czy rzeczywiście działa bez ograniczeń.

Hm, trzebaby ściagnąć i przyjrzec się instrukcjom maszyn, które taką mozliwość
mają. Np. ze znanych mi (wirtualnie ;-) modeli EWT 1346 - możliwość zapisania
nawet 3 własnych programów. Jakkolwiek też nie wiem na ile jest swoboda
w "komponowaniu", np. czy mozna wpisać pranie a'la delikatne w 30stopniach (to
się pewnie da), lecz zakończone wirowaniem na pełnych obrotach przez kilka
minut - bo juzer tak własnie sobie życzy.

pozdrawiam -

Stanley

23. Data: 2006-03-02 14:48:21

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik

> nie - max to 40 stopni

ano własnie, czyli mimo niezależnej regulacji temperatury, aż takiej swobody -
w odniesieniu do danego programu - nie ma.

> no to firanki:-)

też nie bardzo, moja piekniejsza połowa zwykła zalatwiać te sprawę
programem "pranie ręczne", ale na zewnątrz pralki ;-) Co najwyżej zdaje się
płukanie wewnatrz. Ale to bylo przy okazji sprzętu innej generacji - traz juz
ma na programatorze napisane "pranie ręczne" , wiec chyba już nie powinna mieć
obiekcji ;-)
BTW: gdy pierwszy raz zobaczyłem w opisach pralek funkcje "pranie ręczne"
wyobrazilem sobie takie mniej więcej jej działanie: do bębna zostaje nabrana
woda, otwiera się pokrywa , a na wyswietlaczu komunikat: "podciągnij rekawy,
włóż rece i do roboty..." ;-)

> z tym ze ja firanki piore i wiruje jak wiekszosc rzeczy na 1600 obrotow:-)
> nie - nie sa pomiete
> rzeczy mna sie w pralce jak wsad jest duzy i to w kazdej do tej pory
> uzywanej pralce

dobrze wiedzieć - sprubuje sprzedać patent ;-) Swoją droga jak zauwazylem w
instrukcjach im delikatniejszy program tym zalecaja mniejszy wsad; w mojej dla
p.ręcznego bodajże 1kg (chciaz to pewnie cały bęben firanek ;-)

pozdrawiam

Stanley

24. Data: 2006-03-02 14:55:17

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ano własnie, czyli mimo niezależnej regulacji temperatury, aż takiej
> swobody -
> w odniesieniu do danego programu - nie ma.

jak chce sobie dowolnie wszystko ustawic to wlaczam program ktory na
wszystko pozwala i wtedy sobie ukladamrozne rzeczy
ale z tego co kiedys wyczytalam to np pranie reczne to jakos inaczej rusza
bebnem, dluzej pranie stoi w wodzie i nic sie nie dzieje:-)
w koncu pierze detergent a nie pralka

> też nie bardzo, moja piekniejsza połowa zwykła zalatwiać te sprawę
> programem "pranie ręczne", ale na zewnątrz pralki ;-) Co najwyżej zdaje
> się
ja tam lubie wlasne dlonie i nikt by mnie do tego nie zmusil

> [...]
> nabrana
> woda, otwiera się pokrywa , a na wyswietlaczu komunikat: "podciągnij
mialam podobne - tylko myslalam ze tam w srodku jest jakas niemka i jak dam
pranie reczne to ona wlezie do bebna i bedzie prac:-)

> [...]
> dla
> p.ręcznego bodajże 1kg (chciaz to pewnie cały bęben firanek ;-)

dokladnie:-) i jak jest malo to nie mna sie rzeczy, czasy skaczacych i
spacerujacych pralek gorenje chyba juz sie skonczyly wraz z jugoslawia:-)

25. Data: 2006-03-02 16:40:11

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale z tego co kiedys wyczytalam to np pranie reczne to jakos inaczej rusza
> bebnem, dluzej pranie stoi w wodzie i nic sie nie dzieje:-)

odnośnie "prania recznego": zauważyłem to bez czytania ;-) Zresztą, no qrcze
dla mnie logiczne, czym się w końcu roznia te "programy": oprócz temperatury i
czasu trwania - właśnie intensywnoscią obracania bębna. Intensywnoscia: mam tu
na mysli, że w programach "delikatnych" obraca sie rzadziej, natomiast gdy
wlaczyłem ktoryś do bawełny, były momenty, że kręcił się prawie non stop.

(OT, to już w ramach pisania pracy doktorskiej ;-) Zaraz, zaraz: program który
na wszystko pozwala... Zalóżmy, że mam taki kaprys, pomijam sens kombinacji ;-
) - chciałbym, aby bęben obracał sie jak dla prania recznego/delikatnego
(czyli stosunkowo rzadko) i czas wyniosł tez jak dla tych programów,
temperatura wyniosla 60stopni, a na koniec wywirowalo na maksymalnych obrotach.
Można tak zaprogramować w Twojej pralce?

pozdrawiam -

Stanley

P.S. Jaki masz model, jeśli można wiedzieć?
P.S#2 OT, w ramach pisania pracy - w jakim celu est w niektórych
programach "międzywirowanie", "wirowanie pośrednie", czy jak je tam zwać?
Sądze, że chyba bardziej chodzi o zważenie wsadu, coby potem odpowiednio dobrać
wody - bo innego sensu nie moge wymysleć.

26. Data: 2006-03-02 16:56:58

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <

> Można tak zaprogramować w Twojej pralce?
chyba nie:-) wiesz ja pralke zostawilam z pralni i uzywam jej tylko do
prania juz bez zbeednego zastanawiania sie jak ona to robi - robi dobrze
wiec jej na to pozwalam
mam natomiast mozliwosc upgrade'u softu przez serwis:-) ale jeszcze nie
korzystalam - bo po co? podobno lepsze jest wrogiem dobrego :-)

> P.S. Jaki masz model, jeśli można wiedzieć?
jakies 5 letnie, bardzo eksploatowane miele, chetnie bym ja wymienila na ten
nowy model z wyswietlaczem, tylko na razie nie widze celu:-) ale mysle o
zmywarce z takim wyswietlaczem:-)
a moze jakis sprzet z ktorym mozna pogadac - i taka np pralka by ci
wyjasnila dlaczego tak pierze a nie inaczej? trzeba producentom podsunac
mysl:-)

> [...]
> dobrać
> wody - bo innego sensu nie moge wymysleć.
ty - moze idz na spacer albo cos - bedzie to korzystniejsze dla ciebie niz
rozgryzanie tajnikow pralek:-)
bo zaraz nam sie z tego zrobi strefa 11 czy nie do wiary

27. Data: 2006-03-02 17:21:09

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

/.../

> [...]
> się pewnie da), lecz zakończone wirowaniem na pełnych obrotach przez kilka
> minut - bo juzer tak własnie sobie życzy.

Jak doktorat to doktorat ;-) , przyjrzalem się. Według mojego wirtualnego
rozeznania z instrukcji - w tym modelu nie można swobodnie komponować programów
w sensie absolutnie niezależnego dobierania parametrów typu rodzaj prania,
temperatura, obroty wirowania. Do pamięci można wpisać tylko kombinację
dostepną w obrębie danego programu. Czyli na przykład:
bawełna/40stopni/wirowanie 1300obrotów (plus zapewne dodatki typu dodatkowe
płukanie, pranie wstępne, itp.). Tak zapisany "program" można nastepnie wybrać
jednym kliknięciem pokrętła.
Najprawdopodobniej nie da rady wprowdzić np.:
pranie ręczne/60stopni/1300obrotów (i żeby jeszcze odwirowalo tak mocno jak po
bawełnie).
Jako ciekawostka: wg. tabeli programów nie można w tym modelu dla bawełny
ustawić mniej niż 40 stopni. Ale za to jest dostepna kombinacja
syntetyki/30stopni - Zeberka, coś dla Ciebie ;-)

pozdrawiam -

Stanley

28. Data: 2006-03-03 08:04:21

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <
/.../

> jakies 5 letnie, bardzo eksploatowane miele, chetnie bym ja wymienila na ten
> nowy model z wyswietlaczem, tylko na razie nie widze celu:-)

No tak, hm, cóż, zaledwie jakieś tam 5 letnie Miele... ;-) Coś mi się wydaje,
że jesli nie przeważą względy natury nazwijmy: estetyczno_moralno_trendy-owej
;-) to chyba akurat z tą firmą celu nie bedziesz miała jeszcze przez
najbliższe 10-15 lat ;-)

> [...]
> a moze jakis sprzet z ktorym mozna pogadac - i taka np pralka by ci
> wyjasnila dlaczego tak pierze a nie inaczej? trzeba producentom podsunac

e, może lepiej nie - co wtedy z grupami w necie? ;-)

> ty - moze idz na spacer albo cos - bedzie to korzystniejsze dla ciebie niz
> rozgryzanie tajnikow pralek:-)
> bo zaraz nam sie z tego zrobi strefa 11 czy nie do wiary

Masz rację - dałem sobie czoraj siana i skoczyłem... coś wyprać ;-)

pozdrawiam

Stanley

29. Data: 2006-03-03 08:26:27

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> no to firanki:-)
> z tym ze ja firanki piore i wiruje jak wiekszosc rzeczy na 1600 obrotow:-)
/.../

tak coby już ostatecznie dodrążyć sprawę wirowania: na podstawie Twoich
wypowiedzi rozumiem zatem, że po praniu przykładowych firanek (programami
delikatnymi jak domniemywam, i jak domniemywam z wówczas narzuconym firmowo
ograniczeniem obrotów), a na koniec sama włączasz wirowanie 1600/obr min. ?
Czy może jednak firanki pierzesz w programach jak dla rzeczy bawełnianych
(programy te wg. mojego dotychczasowego rozeznania nie ograniczają max. obrotów
końcowego wirowania), tylko np. w obniżonej do 30stopni temperaturze?

pozdrawiam

Stanley

30. Data: 2006-03-03 09:09:26

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik

> [...]
> obrotów
> końcowego wirowania), tylko np. w obniżonej do 30stopni temperaturze?

w programie takim mini - ktory piwerze wszystko tylko z mniejszym wsadem i
tem nie wyzsza niz 40 stopni, ale wirowac moge do woli:-)
tylko firanek nie zostawiam na noc w pralce bo by pewnie wyschly, tylko
wyciagam i od razu wieszam

www.aem.pl GG: 1145538
143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

Jaki syfon do pralki