Prawda o żywieniu optymalnym

11. Data: 2000-11-08 10:42:16

Temat: Re: Prawda o żywieniu optymalnym
Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy podobny post dotyczący np. diety vege,
> również spotkałby się z tak "żywą" odpowiedzią ze strony uczestników tej
> listy, czy też jest to strach przed "nowym" - jak to u betonów bywa?
> Frankie
>
> Jakoś nikt nie odpowiada merytorycznie na zadawane tu dramatyczne pytania.
Po co więc tu zaglądają ci wszyscy malkontenci? Potrafią jedynie, zamiast
konkretnie udzielić odpowiedzi pytającym - obrzucać inwektywami. Jest takie
przysłowie: BYLE CO JESZ, BYLE CO MÓWISZ. To nie jest strona dla szukających
rozrywki i sensacji.Tu zaglądają ludzie chorzy, którym potrzebna jest odpowiedź
na ich pytanie,a nie teksty dające upust frustratom.

12. Data: 2000-11-08 10:46:43

Od: "Agnieszka" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

> Ponieważ wielu sceptyków DO domaga się dowodów i wyników badań nad DO,
> przytaczam zainteresowanym poniższą treść.Tych, których fakty nie
interesują,
> proszę stanowczo NIE CZYTAĆ!!!!
> Artykuł Ukazał się w DZIENNIKU ZACHODNIM nr 140 z dn. 18 czerwca 1999 r.

A dlaczegóż to Dziennik Zachodni ma być jakimś autorytetem naukowym?
Optymalni, macie swoją listę, to tam se siedźcie. Niekoniecznie musicie
innych nawracać. A może sami czujecie, że to pic na wode i w ten sposób
próbujecie swą 'dietę' dowartościować? (na za zasadzie, ze jesli nas jest
duzo to ilosc przechodzi w jakosc). Pomimo waszej upierdliwości pozdrawiam -
A.

13. Data: 2000-11-08 11:36:55

Od: "w" <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczegóż to Dziennik Zachodni ma być jakimś autorytetem naukowym?
czy kolezanka zadala sobie troche trudu, zeby przynajmniej przeczytac ten
post? czy po prostu widzac slowa DO, wlaczyla sie czerwona lampka "nie
myslec, atakowac". W artykule pochadzacym z DZ Kwaśniewski powoluje sie na
inne zrodla. Moze najpierw czytac, a pozniej dyskutowac?
> Optymalni, macie swoją listę, to tam se siedźcie.
Dopoki ta lista nie bedzie moderowana /tzn cenzurowana/, to nikt mi nie
zakaze "siedzenia" gdziekolwiek.
Niekoniecznie musicie
> innych nawracać. A może sami czujecie, że to pic na wode i w ten sposób
> próbujecie swą 'dietę' dowartościować?
Ja akurat tego nie czuje, bo moje odczucia a przede wszystkim wyniki badan
nie potwierdzaja ogolnej tezy o szkodliwosci spozywania tluszczow
zwierzecych.
Gdzie sa dowody, ze DO jest szkodliwa?

14. Data: 2000-11-08 13:00:45

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> A dlaczegóż to Dziennik Zachodni ma być jakimś autorytetem naukowym?
> Nie chodzi o to, czy jest autorytetem, czy nie, informuję , jakie jest
źródło przytoczonych treści.
> [...]
> A.
> Właśnie o to chodzi! W przyrodzie już tak jest : ALBO JAKOŚĆ, ALBO ILOŚĆ.
Przejawia się to w każdej dziedzinie przyrody.Jak ktoś nie chce, to tego nie
dostrzega, jego strata.Pozdrawiam optymalnie.Krystyna

15. Data: 2000-11-08 13:56:45

Temat: Re: (Nie)Prawda o żywieniu optymalnym
Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zieliński) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> interesują,
> proszę stanowczo NIE CZYTAĆ!!!!
> Artykuł Ukazał się w DZIENNIKU ZACHODNIM nr 140 z dn. 18 czerwca 1999 r.

Nie znalazlem w tym artykule zadnych dowodow ani faktow, poza niejasnym
badaniem klinicznym, ktorego wyniki nie zostaly nigdzie opublikowane (czyli
zrecenzowane i ocenione). Lekarze w miare mozliwosci musza opierac sie na
wynikach badan klinicznych opublikowanych w recenzowanych czasopismach.

> Takie rozumowanie jest zgodne ze wspłczesną wiedzą
> biochemiczną, a także z
> obserwacjami praktycznymi: populacje Eskimosów, Masajów, Hunzów,
> długowiecznych
> mieszkańców Gruzji, Abchazjii, Azerbejdżanu, Jakucji, stosujących
> w warunkach
> naturalnych dietę wysokotłuszczową i niskowęglowodanową, są wolne
> od miażdżycy,
> cukrzycy, chorób stawów, przewodu pokarmowego i chorób zakaźnych.

Takie rozumowanie jest NIEZGODNE ze wspolczesna wiedza epidemiologiczna,
medyczna, biochemiczna. Znalazlem liczne statystyki dotyczace epidemiologii
chorob Eskimosow i ludow Polnocy. Srednia zycia jest tam krotsza, niz w
innych krajach, zachorowalnosc na choroby zakazne jest znacznie wyzsza
(zapalenia pluc), botulizm, wyzsza smiertelnosc z powodu nowotworow. Ponizej
cytuje ze strony http://www.amap.no/assess/soaer5.htm:

Statistics support this conclusion. Among some groups of native people in
Alaska, pneumonia is up to 60 times more common than for the United States
population as a whole. In certain areas, botulism reaches its highest
incidence worldwide. The age-adjusted mortality for some types of cancer is
higher than for the United States population as a whole, even if the
incidence of cancer is comparable. Many cancer deaths are tobacco-related.
The overall leading cause of death in Alaska is cancer followed by heart
disease, unintentional injury, and suicide. Diabetes, breast cancer,
suicide, chronic obstructive pulmonary disease, lung cancer, and neoplasms
are increasing among native people.
In the midst of this worrying picture, there are also some positive
developments. The overall death rate has been declining for some time and
life expectancy for indigenous newborns increased from 46.84 years in 1950
to 66.60 years in 1980-84. Deaths from injuries, accidents, water/drowning,
and homicide declined significantly between 1980 and 1990.

> Dieta optymalna oparta jest o wiedzę ścisła. Jest zgodna z
> wszystkimi prawami
> fizyki i chemii, dzięki przestrzeganiu których są budowane i
> działają różne
> urządzenia techniczne.

To wlasnie bardzo duzy blad. Organizm ludzki jest wciaz "czarna skrzynka" i
trzeba kierowac sie danymi z poprawnie przeprowadzonych badan klinicznych i
epidemiologicznych. Ani dr Kwasniewski, ani Jacek Optymalny, ani nikt inny
nie zna wszytskich szlakow metaboilcznych organizmu, nie mowiac o innych
aspektach dzialania zlozonego organizmu ludzkiego.

Piotr Zielinski

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

16. Data: 2000-11-08 14:08:17

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Piotr Zielinski
>
> --
> Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
Ale właśnie nasze optymalne szlaki metaboliczne działają dokładnie tak , jak
my chcemy.Czy to nie dziwne???

17. Data: 2000-11-08 15:00:41

Od: "Joasia" <t...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8u9clc$ibe$...@n...formus.pl...

> [...]
> łebków wyładowywanie się na lekarzach (bo na pl.rec.rowery nie mają
> śmiałości, a pl.soc.zydzi jeszcze nie powstała). Z litości zmilczę o
> wszystkich zwolennikach leczenia przez internet ("czy jest tu jakiś
lekarz,
> który mi powie, co to za zielona wypustka wyrosła mi pod lewą pachą"), bo
> może lepsze udzielenie im choćby takiej pomocy niż żadnej.
>
> Panie i Panowie, miarka się przebrała. Może by tak zmoderować tę grupę
zanim
> ostatni lekarz z niej ucieknie z krzykiem na widok kolejnego peanu

Jestem w szoku - rozumiem, że sie z tym nie zgadzasz, ale po co zaraz taki
ton.
Ja tego nie znam , chcę poznać a jak stwierdzę, że bzdura to nie zastosuje i
juz.
Każdy ma prawo do swoich poglądów takich czy innych i może sie o nich
wypowiadać to wolny kraj a to jest o ile wiem grupa dyskusyjna.
Joanna

18. Data: 2000-11-08 15:04:17

Od: "Joasia" <t...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek D. <k...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> tylko jesc bez stresow
> a dodatkowo nazywa sie dieta.
>
> Zatem nie dzwicie sie agresji konkurencji, ktora szuka mozliwosci
> zrobienia kasy, a nie reklamowania taniej diety.
>
> Niestety tak juz jest ze dobra terapia to droga terapia
> dobry lek to drogi lek, dobry lekarz to drogi lekarz
> drogi samochod to dobry samochod itd itd itd
>
> a wynika to niestety ze zgubnego wplywu reklamy, ktora ktos oplaca
> a zeby miec kase na reklame to musi sprzedawac drogi produkt
> ktory w cenie i marzy handlowej uwzglednia juz koszt reklamy.
<ciach>
Bravo
Joanna

19. Data: 2000-11-08 15:32:06

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joasia napisał(a) w wiadomości: <8ubpls$952$1@news.tpi.pl>...
>Jestem w szoku - rozumiem, że sie z tym nie zgadzasz, ale po co zaraz taki
>ton.

Każdy ma prawo do pisania takim tonem, na jaki ma ochotę. "To wolny kraj".

>Ja tego nie znam , chcę poznać a jak stwierdzę, że bzdura to nie zastosuje
>juz.

Gdybyś czytała tę grupę, znałabyś aż za dobrze, bez względu na to, czy byś
chciała, czy nie.

>Każdy ma prawo do swoich poglądów takich czy innych i może sie o nich
>wypowiadać to wolny kraj a to jest o ile wiem grupa dyskusyjna.

Na tematy zgodne z tematem grupy, owszem. Dieta optymalna nie jest zgodna z
tematem grupy pl.sci.medycyna, a w każdym razie nie po raz dziesiąty
prowokacyjnie zapodawana.

Mam już dość:
- nachalnego śmiecenia paranoidalnym szamaństwem na grupie sci*; optymalni,
vilcacora, prądy selektywne, tylko czekam, co jeszcze: urynoterapia?
Podciąganie aury? Od takich rzeczy są pl.misc.paranauki.
- nieodpowiedzialnego wciskania każdemu, bez względu na dolegliwości, diety
optymalnej jako cudownego lekarstwa na wszystko: od raka przez stulejkę po
depresję;
- totalnego braku umiejętności prowadzenia dyskusji - pogawędki na poziomie
naukowym , z przerzucaniem się źródłami, proszę bardzo, chętnie, ale jak
dotąd jest to tylko grupa osób, które robią z siebie, pardon my French,
wałów, cytując "Dziennik Zachodni" albo książki swojego guru (na których
zapewne zbija on niezłą kasę); dyskusja - tak, nachalne nawracanie - nie;
- tego, że parę osób zrobiło sobie z tej grupy sympatyczny odpowiednik
irca - głupio, bzdurnie, nieodpowiedzialnie, o niczym; jakbyś nie
wiedziała, to pozwól, wyjaśnię: grupy dyskusyjne służą do dyskusji na
określone tematy, nie do uprawiania nachalnej propagandy na rzecz własnej
pseudoreligii ani towarzyskich pogaduszek

A wszystko to w dodatku w wykonaniu jakiegoś stada żałosnych, anonimowych
lam, które wstydzą się własnych nazwisk i nawet nie potrafią cytatu przyciąć
jak trzeba, a biorą się za zbawianie świata.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

20. Data: 2000-11-08 16:16:36

Od: "roger" <r...@e...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każdy ma prawo do pisania takim tonem, na jaki ma ochotę. "To wolny kraj".

A co z uprzejmością, że o kulturze osobistej nie wspomnę?
PS - bez odnośników osobistych do wypowiedzi poprzedników, jedynie o wolny
kraj mi chodzi.

> Na tematy zgodne z tematem grupy, owszem. Dieta optymalna nie jest zgodna
> tematem grupy pl.sci.medycyna, a w każdym razie nie po raz dziesi?ty
> prowokacyjnie zapodawana.

Czy ktoś mi może wreszcie podać jakieś źródło internetowe tej
cud-kuracji?!!!!
Leniwy jestem, nie chce mi się grzebać po archiwach.

> vilcacora, pr?dy selektywne, tylko czekam, co jeszcze: urynoterapia?

Wiesz, kowboje siusiali pono na ranę. W moczu jest amoniak, podobno
odkaża...

> dyskusja - tak, nachalne nawracanie - nie;

Popieram.

> A wszystko to w dodatku w wykonaniu jakiego? stada żałosnych, anonimowych
> lam, które wstydz? się własnych nazwisk i nawet nie potrafi? cytatu
przyci?ć
> jak trzeba, a bior? się za zbawianie ?wiata.

Zachowaj swój spokój :-)

rgr

migrena a kregi szyjne-zwyrodnienie???
www.lens.pl - leasing sprzetu medycznego