Problem z serem

1. Data: 2005-03-23 19:21:33

Temat: Problem z serem
Od: "schayn" <vanel_@(usun)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem ostatnio ser marki Gouda ale jakis dziwny. Po pierwsze nie topi sie
może sie spalic ale sie nie stopi. Chciałem zrobic kotlety z seraale wyszły
beznadziejnie. Na pizzie tez nieciekawie. Niewiem co z nim zrobic ser jest
twardy kruchy ma smak mocno śmietankowy mam go jeszcze z 0,5 kg Miał może
ktoś takowy problem i jak sobie z nim poradzić.

1. Data: 2005-03-23 22:28:06

Temat: Re: Problem z serem
Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "schayn" <vanel_@(usun)poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> twardy kruchy ma smak mocno śmietankowy mam go jeszcze z 0,5 kg Miał może
> ktoś takowy problem i jak sobie z nim poradzić.

Sprawdz dobrze czy produkt zakupiony nie jest
produktem "seropodobnym" i czy czasen Gouder sie nie nazywa....

Marek

1. Data: 2005-03-23 22:57:59

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może
> ktoś takowy problem i jak sobie z nim poradzić.

Od razu piszę, że nie mam pojęcia co z tym serem zrobić, ale
zauważyłam że takimi cechami charakteryzują się żółte sery kupione na
jakiejś super-promocji w hipermarkecie.
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-03-24 06:38:11

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> twardy kruchy ma smak mocno śmietankowy mam go jeszcze z 0,5 kg Miał może
> ktoś takowy problem i jak sobie z nim poradzić.

Ja też kiedyś miałam identyczny problem. Kupiłam goude w promocji w Tesco i nie
chciała się topić. W smaku ten ser był okropny. Już nie pierwszy raz naciełam
sie na promocyjne tescowe sery. Już więcej nie kupuje w ten sposób.
Byc moze rzeczywiście to był wyrób seropodobny a sprzedawali taniej pod nazwą
gouda. Ale to nie tylo problem Tesco - w osiedlowym sklepie raz też dostałam
nietopiącą sie goude

pozdrawiam
pusiak

1. Data: 2005-03-24 08:17:06

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba widziałem coś takiego pod nazwą "Gouda alternatyw" w Warszawskiej
arkadii.

1. Data: 2005-03-24 09:25:27

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> twardy kruchy ma smak mocno śmietankowy mam go jeszcze z 0,5 kg Miał może
> ktoś takowy problem i jak sobie z nim poradzić.

Najprawdopodobniej jest to taki niby ser - Goudar lub Euroser -rózne nazwy
jego widziałam - ma dużą zawartość oleju roślinnego.
Pozdrawiam wiosennie z Lublina - Gośka

1. Data: 2005-03-24 09:28:10

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

pusiak wrote:

> [...]
> gouda. Ale to nie tylo problem Tesco - w osiedlowym sklepie raz też dostałam

są różne rodzaje Goudy różniących się czasem leżakowania. Przynajmniej 4
różne (3-18 miesięcy leżakowania). Właściwie tylko młoda Gouda nadaje
się do topienia. Mówię tu o Goudzie, bo są też pseudo-Goudy zupełnie
niestrawne.
Gouda 12 czy 18 miesięczna jest bardzo dobra na chleb, tylko musi być
cienko krojona, a nie "pancernie" jak to w sklepach robią. Można też
zetrzeć na tarce i używać jako produkt zastępczy parmezanu do makaronów,
piccaty i sałatek.

Waldek

1. Data: 2005-03-24 11:17:23

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Mar 2005 10:28:10 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

>(...)

Niestety, kupienie w Polsce jadalnego sera zoltego w rozsadnej (<~30 zl/kg)
cenie graniczy z cudem. Wieszosc ma smak tektury, choc czasem trafiaja sie
perelki.

Maciek
"Everyone needs to believe in something.
I believe I'll have another beer."

1. Data: 2005-03-25 00:55:49

Od: "IreM" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> napisał w wiadomości
> Chyba widziałem coś takiego pod nazwą "Gouda alternatyw" w Warszawskiej
> arkadii.

He he U mnie ostatnio widzialem ser o nazwie DZIURDAMER

1. Data: 2005-03-25 16:06:34

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IreM" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> napisał w wiadomości
>
> He he U mnie ostatnio widzialem ser o nazwie DZIURDAMER

Na 100% to co widziałeś to nie był ser...

Marek

filet z indyka
Makosernik bez ciasta
Kartofeln salat