Problematyczny ogródek

1. Data: 2005-10-07 16:47:48

Temat: Problematyczny ogródek
Od: "Joanna" <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wielki problem z niewielkim (40 m) ogródkiem - patio. Z powodu jego
rozmiarów oraz ułożenia (skierowany na północny wschód, w dużej części
zacieniony, z każdej strony otoczony murem) trudno znaleźć mi jakiekolwiek
odpowiednie rośliny. A to za duże, a to cienia nie lubią, a to mrozu...
Ponieważ ogrodnik ze mnie żaden, unikam roślin bardzo wymagających w
zakresie pielęgnacji. Zdecydowałam się na tuje, różanecznik ( w jedynym
nasłonecznionym kącie), jodłę koreańską i winobluszcz, ale ogródek nadal
wygląda mizernie. Bardzo zależy mi na tym, żeby wyglądał dekoracyjnie,
ponieważ wychodzą na niego duże okna salonu. Może doświadczeni ogrodnicy coś
mi doradzą?

Joanna

2. Data: 2005-10-07 17:39:04

Temat: Re: Problematyczny ogródek
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:di68j8$6q6$1@nemesis.news.tpi.pl Joanna
<J...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> zależy mi na tym, żeby wyglądał dekoracyjnie, ponieważ wychodzą na
> niego duże okna salonu. Może doświadczeni ogrodnicy coś mi doradzą?

Hejka. Wykorzystałbym mury do pokrycia ich jaskrawymi, kontrastowymi
malunkami. No i obowiązkowo trawniczek u dołu ;-)
Pozdrawiam malarsko Ja...cki

3. Data: 2005-10-07 19:02:23

Od: "Magdalena" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze mnie tez nie jest wielki ogrodnik ;-) ale rozaneczniki nie powinny rosnac
w sloncu.
Mozesz dosadzic paprocie, sa bardzo wdzieczne i ladnie sie rozrastaja.
Polecam takze hosty (wieeelki wybor, napewno cos Ci sie spodoba), jezyczki
(zwlaszcza pomaranczowa, ladnie rosnie, ma wielkie liscie, potrzebuje jednak
sporo wody). Na takiej malej powierzchni sadzilabym raczej wieksze grupy
tych samych roslin niz wiele roslin a kazda inna. Moze ostokrzewy? A w tym
slonecznym kacie mozesz posadzic roze, na przyklad pnace. Roze bardzo ladnie
wygladaja z iglakami, przynajmniej moim zdaniem ;-). Sa tez odmiany roz
okrywowych, ktore zadowola sie mniejszym naslonecznieniem. Wbrew pozorom
jesli dobrze dobierze sie odmiane roz, to nie beda wymagaly specjalnej
pielegnacji.

(Tu calusy i usciski dla Marty Gory, ktora przekonala mnie do roz i jestem
jej baaardzo wdzieczna:-)) )
Pozdrowienia,

Magda

4. Data: 2005-10-07 20:31:19

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Mozesz dosadzic paprocie, sa bardzo wdzieczne i ladnie sie rozrastaja.
> Polecam takze hosty (wieeelki wybor, napewno cos Ci sie spodoba),

Hosty i paprocie są fajne tylko mają jedną wadę, mianowaicie zimą ich
nie ma.
Puste miejsca w małych ogrodach mogą wyglądać wtedy nieciekawie.
Postaw na cisy, bukszpan, laurowiśnie, ostrokrzewy, trzmielinę fortunea,
barwinek.
Powinna się też sprawdzić jodła balsamiczna i choina kanadyjska.
Winobluszcz raczej się nie sprawdzi ( w cieniu jest rzadki i wygląda
kiepsko)
z pnaczy polecałbym raczej hederę. Powinna Ci też przezimować odmiana
goldheart.
Osłona ze ścian sprawia, że miejsce jest zaciszne i masz duże szanse
na utrzymanie roślin, które w innym miejscu by przemarzły.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___```````````````````````
`````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0
F`@`[
`
end

5. Data: 2005-10-07 20:59:34

Od: "w.staniszewska" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Winobluszcz raczej się nie sprawdzi ( w cieniu jest rzadki i wygląda
> kiepsko)

To dlaczego u mnie w cieniu jest przepiękny, bujne,olbrzymie liście, a ten
który rośnie w miejscu nasłonecznionym-odwrotnie?

6. Data: 2005-10-08 17:52:15

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Oct 2005 21:02:23 +0200, Magdalena napisał(a):

> (Tu calusy i usciski dla Marty Gory, ktora przekonala mnie do roz i jestem
> jej baaardzo wdzieczna:-)) )

Ekm... czuję się zawstydzona:)
Marta

7. Data: 2005-10-09 09:52:11

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 7 Oct 2005 22:31:19 +0200, AurorA napisał(a):

> [...]
> kiepsko)
> z pnaczy polecałbym raczej hederę. Powinna Ci też przezimować odmiana

Dorzuciłabym z okrywowych bergenię, runiankę (Variegata
ładna cały sezon) i niektóre bodziszki.
W półcieniu poradzą sobie turzyce - ładne cały sezon.
Nie rezygnowałabymz bylin - wnoszą trochę radosci kolorami.
Takoz byliny o pstrych lisciach, na szybko do cienia
przychodza mi na mysl oczywiście brunery.
I cebulowe, poutykać między to wszystko cebulowe;)

Marta

8. Data: 2005-10-09 10:21:06

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Takoz byliny o pstrych lisciach, na szybko do cienia
> przychodza mi na mysl oczywiście brunery.
> I cebulowe, poutykać między to wszystko cebulowe;)

I koniecznie klon palmowy.Zawsze dobrze wygląda w małych ogródkach.

Pozdrawiaam, Lilka

wypas meble ogrodowe
Historia jednego pomidora
Żywopłot przy przedszkolu - co posadzić?
wyrocznia wrzosowa
sadzonki winorośli