Problemy Nastolatki

1. Data: 2002-11-20 13:39:31

Temat: Problemy Nastolatki
Od: "aga" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jak pomóc Nastolatce, która bardzo stresuje się szkołą???
Z nerwów nie chce jeść, często płacze itp... (załamuje się totalnie).
Najgorsze, że za rok ma maturę i tym też się już bardzo stresuje.
Jak mogę jej pomóc???

Jeśli ktoś wie jak można pomóc to proszę o radę?

Aga

1. Data: 2002-11-20 20:17:45

Temat: Re: Problemy Nastolatki
Od: Albert Jacher ChosenByGod <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 20 lis 2002 from pl.sci.psychologia message-
id= news:arfvma$5ge$1@news.tpi.pl :

> [...]
> Jak mogę jej pomóc???
>
> Jeśli ktoś wie jak można pomóc to proszę o radę?

Nie mozna jej pomoc jesli nie poznamy przyczyn takiej sytuacji.
Przyczyny mozna poznac, jesli porozmawia sie odpowiednio i ona sie otworzy
by szukac pomocy.
Problem jest zlozony.

--
Albert Jacher, WiseChosenByGod, WiseChosenByWakanAlo, MadryPrzezBogaWybrany
http://albertanism.freezope.org/pl/ (%) http://albertan.republika.pl/

1. Data: 2002-11-20 20:34:20

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Albert Jacher ChosenByGod"
<i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Problem jest zlozony.

I to nawet bardzo. Moja siostra jest w podobnej sytuacji, na dodatek nie
wynika to konkretnie z jej podejscia do życia, ale z ukształtowania jej
chrakteru przez rodziców. Jej dramat. Niestety.

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2002-11-20 22:04:56

Od: Albert Jacher ChosenByGod <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 20 lis 2002 from pl.sci.psychologia message-
id= news:argrjs$sgf$1@news.tpi.pl :

> I to nawet bardzo. Moja siostra jest w podobnej sytuacji, na dodatek nie
> wynika to konkretnie z jej podejscia do życia, ale z ukształtowania jej
> chrakteru przez rodziców. Jej dramat. Niestety.

To rowniez mialem na mysli.
Czesto problemy nastolatkow wynikaja z problemow ich otoczenia, rodziny i
trudno im pomoc bez pomocy np.rodzinie.

To co piszesz o "podejciu do zycia" ma jednak wazny wplyw na emocje i
zachowanie tych co sa w trudnej sytuacji.
Ja to nazywam religia. Nastolatki czesto nie maja madrej religi i sa
zagubieni w chaosie informacji, wartosci, dążeń, oczekiwań, możliwości,
zależności.

Ja o tym mowię:
"Nie tak ważne co się tobie przytrafia, ważniejsze jest co o tym myślisz."

I to jest najczęsciej sedno problemów nastolatków.

---
Followup-to: alt.religion.albertanism <-wysylaj i czytaj

1. Data: 2002-11-21 04:46:17

Od: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aga <z...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:arfvma$5ge$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Jak mogę jej pomóc???
>
> Jeśli ktoś wie jak można pomóc to proszę o radę?

Konkretnie. I skupić się na przyczynie problemu.

Najważeniejsze to stworzyć jej lepsze warunki do nauki niż ma teraz (jeśli jesteś
rodzicem),
[cisza (jak w domu gadają, polecam ocharaniacze słuchu peltor
- jak najgrubsze (np. kraków, wrocławska, sklep bhp), stoperów nie, bo to syf);
ciepło (w zimnie kurczą się naczynia, słabsze ukrwienie => otępienie (znam to z
krakowskich stancji));
światło (najlepsze dzienne, lub żarówka 100W (nie słabsza) - światło odbite od
białej płaszczyzny);
spokój (czyli brak strachu, że ktoś nagle wejdzie i zrobi awanturę, najlepiej
zamykany własny pokój),
stół i krzesło ustawione tak, żeby było jak najjaśniej na pulpicie]
albo pomóc jej takie znaleźć (jeśli nie jesteś rodzicem).
[jeśli w domu jest przesrane, to można uczyć się w czytelni (u mnie w mieście zawsze
jest kilka osób)]

Naprawdę pomóc jej w nauce (jeśli możesz).
I nie po to, żeby się nie stresowała, ale po to, żeby miała jak najlepszą przyszłość.
I życzliwie (czyli bez zazdrości).

Jeśli będzie się czuła pewnie, że umie, to stres zniknie.
Całą pozostałą psychologię można sobie wsadzić w d.

Ten sposób jest wypróbowany.

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie/

1. Data: 2002-11-21 08:41:40

Od: "Meadentia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga

> Z nerwów nie chce jeść, często płacze itp... (załamuje się totalnie).

i pomyśleć, że ja też tak wyglądam;)
mnie pomogło jak usłyszałam:
"życie to nie tragedia, a Ty nie grasz głównej roli,
ludziom przytrafiają się rzeczy o wiele gorsze,
więc nie tragizuj"

pozdrawiam
mala
--
memento mori
http://melandra.blog.pl

1. Data: 2002-11-21 14:50:17

Od: "whatsupdoc" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo często pomaga zmiana podejscia do nauki
pomoc ze strony otoczenia
stworzenie pewnego dystansu, "ze gdy cos sie nie uda to i tak Cie kochamy"
poza tym mozna poprobowac nowych metod uczenia sie
polecam kursy szybkiego czytania i efektywnej nauki

Felieton MN - slow kilka o czlowieku
szukam
pewność siebie ~ pozerstwo
Jak mozna pomoc; Czy mozna pomoc???