Problemy z pamięcią i kojarzeniem

1. Data: 2003-05-14 11:42:49

Temat: Problemy z pamięcią i kojarzeniem
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Mam kilka pytań apropo sposobu przeciwdziałania pewnym objawom jakie obserwuję
u siebie od kilku lat (2-3). Standardowo juz po upływie okresu dojrzewania u
osoby dorosłej pogarsza się pamięć i kojarzenie. U mnie urosło to do rangi
problemu. Mam 29 lat, skończyłem z dobry wynikiem studia, pracuję obecnie
umysłowo i to raczej czynnie (jestem programistą). Mam ogromne problemy z
pamiętaiem o prostych sprawach. Często zapominam że chciałem coś wziąc i muszę
wrócić do domu. Zapominam o spotkaniach, ważnych sprawach. Najgorsze spotyka
mnie jednak w pracy. Mam problemy z kojarzeniem spraw, łączeniem rzeczy, nie
mogę się skupić na jednej pracy, non stop wykonuję jakies nieskoordynowane
zajęcia : pisze, przeglądam internet, jem. Nie skończę jednego zaczynam
drugie...
Nie potrfię przewidzieć skutków prostych działań, często próbuję wykonywac
serie działań aby dojść do wyniku zamiast pomyśleć i przejśc od razu do
konkretnego przypadku i bepośrednio do wyniku.
Na początku myślałem ze to kwestia przypominania (pisałem kartki, używałem
terminarza) ale co z tego jeśli zdarzało mi się i o nich zapominać. Teraz to mi
się śmieszne wydaje :). Myślałem, ze niedobory jakiegoś pierwistka, składnika
mineralnego - starałem się więc poprawić dietę - efekt żaden. Próbowałem
magnezu i lecytyny i okazało się że chyba na jej wersję skondensowaną jestem
uczulony bo mam po tych tabletkach straszne problemy z układem trawiennym.
Od jakiegoś czasu zacząłem tyć. W tej chwili przy wzroście 180 cm waże prawie
110 kg ....

No i cóż ja mam z tymi problemami począć.
Może do jakiegoś lekarza się udać ???
A może jakieś ćwiczenia ???
Potraficie mnie gdzieś skierować ???

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
M.

2. Data: 2003-05-14 12:30:37

Temat: Re: Problemy z pamięcią i kojarzeniem
Od: "cowboy" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
prawie
> 110 kg ....
> No i cóż ja mam z tymi problemami począć.

Nawiązując do twojego postu.
Miałem podobne objawy, lecz one były spowodowane wypadkiem samochodowym.
Brałem tebletki na pamięć, lecz już ich niepotrzebuje i niemoge Ci nawet
nazyw podać.Tebletki te przepisał mi lekarz, bo po wypadku zapominałem
rzeczy bardzo szybko. Np. Pamietałem dwie rzeczy kupić w sklepie, trzeciej
już nie.
Lecz twoje objawy też moga być początkiem Alhaimera ( niewiem jak się to
pisze ). Niejst powiedziane, że to choroba osób starszych.

3. Data: 2003-05-14 12:49:10

Od: "LN" <l...@A...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alhaimera ( niewiem jak się to
> pisze ).

Alzheimer'a.

A może to zwykłe przemęczenie ? Siedzenie przed komputerem, praca siedząca,
nadwaga.
Znajdź trochę czasu na ruch. Dużo spaceruj, dotleń się... być może to
właśnie o to chodzi...

Jeśli zaś nie będzie żadnej poprawy to idź do lekarza i poproś o badanie na
poziom hormonów tarczycy. Słyszałem, że jeśli są jakieś zaburzenia związane
z ich wydzielanie - pojawiają się zaniki pamięci, kojarzenie upośledzone
etc.

A jeśli chodzi o tego Alzheimer'a ... bez przesady, choć to nie wykluczone.

A swoją drogą - czy już zbadano i udowodniono dziedziczność tej choroby ?

pzdr
LN

4. Data: 2003-05-14 13:39:31

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A swoją drogą - czy już zbadano i udowodniono dziedziczność tej choroby ?

Nie wydaje mi sie, zeby mogl to byc Alzheimer. Faktycznie nie jest
powiedziane, ze atakuje wylacznie ludzi starszych, lecz ma okreslony
przebieg i cechy charakterystyczne, ktorych w tym przypadku raczej nie ma.
Byc moze po prostu jestes przemeczony.
Warto siegnac po jakies witaminy (Centrum) i Biovital. Duzo chodzic na
spacery i sie dotlenic na lonie natury. Nie ma co panikowac od razu.
Jezeli nie pomoze - trzeba sie zglosic do lekarza pierwszego kontaktu.

Anka

5. Data: 2003-05-14 13:43:56

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A swoją drogą - czy już zbadano i udowodniono dziedziczność tej choroby ?
>
> pzdr
> LN

Przy okazji - swego czasu stworzona lek przeciwdzialajacy chorobie.
Ale w wyniku badan klinicznych na ochotnikach (bodaj to byla ta faza
badan) stwierdzono, ze powiduje ciezkie zapalenie mozgu mogace prowadzic
do zgonu, tak wiec niestety nadal nie ma skutecznego leku.

Anka

6. Data: 2003-05-14 14:36:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 May 2003, Anka Łazowska wrote:

> badan) stwierdzono, ze powiduje ciezkie zapalenie mozgu mogace prowadzic
> do zgonu, tak wiec niestety nadal nie ma skutecznego leku.

skutecznego nie ma ale sa opozniajace postep chorobu ->
www.alzheimer.pl

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2003-05-14 14:36:41

Od: "Regina Jodko" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

może zbadaj poziom cholesterolu? Wysoki też wpływa na problemy z pamięcią.

8. Data: 2003-05-14 15:51:37

Od: "madzia" <m...@p...fmno.spam> szukaj wiadomości tego autora

tak tak z tą tarczycą to prawda ... zrób USG i poziom hormonów
m.

--
Wyslano przez news.atcom.net.pl
ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

9. Data: 2003-05-14 16:09:34

Od: "CODI" <c...@b...pl_no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LN" <l...@A...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
związane
> z ich wydzielanie - pojawiają się zaniki pamięci, kojarzenie upośledzone

Jeśli chodzi o ruch i vitaminy to zażywam ich w dawkach conajmniej
wystarczjących. Staram się jeść dużo warzyw i od czasu do czasu owoce. Jesli
chodzi o ruch codziennie do i z pracy jeżdzę rowerem. Jeśli czas pozwala
wyjeżdzamy gdzieś z żoną i staram się dużo ruszać. Mam problem z nadwagą ale
to efekt ostatnich 2 lat. W sumie żona dziwi się bo jem podobnie jak ona a
moja waga, co prawda niewiele, ale ciągle rośnie.
Byłem juz u lekarza pierwszego kontaktu 2 krotnie i 2 krotnie lekarze
zalecili mi bogatszą w witaminy i mikroelementy dietę i więcej ruchu i
odpoczynku. Ale to nic nie daje.

Czy problemy z tarczyca nie sa raczej dziedziczne ???
Jak są inne objawy niedo- nad- czynności tarczycy ???

Pozdrawiam
CODI

10. Data: 2003-05-14 21:00:01

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora